Darkspawn-DLC till Dragon Age
Mjölka, mjölka, mjölka.
Att lägga till mer story i ett rollspel? Mjölkar utgivare av bordsrollspel sina spel när de släpper äventyrsböcker?
Visst, jag raljerar lite. Några av DLCna till Dragon Age var ganska poänglösa. Men därför valde jag att inte köpa dom heller. Trevligt koncept, eller hur? Att man kan välja?
Köpte dock Awakenings, vilket var en god och matig expansion/DLC. Ser gärna att Bioware fortsätter att göra DLC iaf. Några lär bli dåliga, några lär bli bra. De bra köper jag.
Mjölka, mjölka, mjölka.
Att lägga till mer story i ett rollspel? Mjölkar utgivare av bordsrollspel sina spel när de släpper äventyrsböcker?
Detta handlar om ett totalt meninglöst "what-if" scenario, något som t ex är vanligt förekommande i serievärlden när man har absolut inget kvar att berätta, i alla fall tillfälligt.
Detta är fanservice på mycket låg nivå, helt förkastligt att dom slösar tid på det även fast ja inte behöver köpa det. Vilket är ett av de sämsta argumenten man kan använda i någon diskussion.
När utvecklarna överger spel så är inte det bra. När de istället gör DLC's och annat så är det mjölka och inte heller uppskattat. Inte lätt o vara spelutvecklare idag inte.
När utvecklarna överger spel så är inte det bra. När de istället gör DLC's och annat så är det mjölka och inte heller uppskattat. Inte lätt o vara spelutvecklare idag inte.
spelet har redan en historia och man lägger till utfyllnad som inte har något med handlingen att göra så mister man hel intrycket och upplever spelet som de drog i alla möjliga handlingar så man förlorar vad och varför man ska göra nåt eller hur. så det blir bara meningslöst.
Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram
Hanldar ju inte om att man inte vill att de ska göra DLC, snarare att de ska göra vettigt DLC och inte bara nåt skit som de slängt ihop på en eftermiddag.
Och du har såklart någon insider-information så att du vet hur länge dom hållit på?
spelet har redan en historia och man lägger till utfyllnad som inte har något med handlingen att göra så mister man hel intrycket och upplever spelet som de drog i alla möjliga handlingar så man förlorar vad och varför man ska göra nåt eller hur. så det blir bara meningslöst.
Jag skulle bra gärna vilja ha en källa på det där. Att Bioware skulle släppa något som inte har NÅGOT ALLS med storyn att göra har jag mycket svårt att tro.
Sluta klaga på DLC som dom släpper, ingen tvingar er att köpa det... Shit pommes frites vilken skara whiners.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Mjölka, mjölka, mjölka.
Att lägga till mer story i ett rollspel? Mjölkar utgivare av bordsrollspel sina spel när de släpper äventyrsböcker?
Detta handlar om ett totalt meninglöst "what-if" scenario, något som t ex är vanligt förekommande i serievärlden när man har absolut inget kvar att berätta, i alla fall tillfälligt.
Detta är fanservice på mycket låg nivå, helt förkastligt att dom slösar tid på det även fast ja inte behöver köpa det. Vilket är ett av de sämsta argumenten man kan använda i någon diskussion.
Det är precis så jag ser det med. Dessutom känns det som de hade ett vettigt avslut på Dragon Age-spelen redan, men så kom någon chef och sade "Wow, dragon age säljer ju som smör! Vi måste skynda oss och göra lite DLCs innan folk börjar tröttna på det här!" så utvecklarna tog första bästa idé och gjorde ett random DLC på det, till skillnad mot riktiga expansioner som t.ex. Lord of Destruction och Throne of Bhaal, som mer gjordes för att utvecklarna inte hann berätta färdigt sin historia med orginalet.
När utvecklarna överger spel så är inte det bra. När de istället gör DLC's och annat så är det mjölka och inte heller uppskattat. Inte lätt o vara spelutvecklare idag inte.
Gratis DLCs är dock uppskattat verkar vara lätt att bli rik eller älskad som spelutvecklare, men inte båda.