Super Mario Galaxy 2 får hjälp-DVD

Robot
Medlem
Super Mario Galaxy 2 får hjälp-DVD

Finns det verkligen folk som behöver det?
Nintendo brukar ju inte direkt göra komplicerade spel.

Medlem

min tanke precis

MrMadMan:

Första Mario Galaxy har inte haft en chans rent försäljningsmässigt jämfört med New Super Mario Bros. Wii. Sistnämnda har sålt helt sanslöst mycket (och fortsätter göra det) medan Galaxy 1 var mer av en hardcore-titel. Utan tvivel gör Nintendo såhär för att de vill få in mer casual-spelare även på Mario-spel i 3D. Nu har jag visserligen extremt svårt att tro att Galaxy 2 kommer sälja ens i närheten av vad NSMB.Wii gör, men detta kommer säkert hjälpa om inte annat.

Medlem

hehe jaha så dom har fixat U R MR GAY loggan nu då så att stjärnorna bytt plats...

inK
Medlem

Är inte det här ett litet hån mot dem själva eftersom Wii't är enda 'nya' konsolen utan DVD-stöd?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Tja, dom kan ju skippa att ha 2kontroller, så skulle nog alla fattat hur man rör gubben.

Medlem

Simpla textbeskrivningar räcker tydligen inte för dagens samhällsskadade barn.

Medlem

men herregud!!...finns inte mer att säga

Medlem

Galaxys kontroller:

styrspak: Rör dig
C: Ducka
Wiimote: Peka på saker för att ta dom, skaka för att snurra
A: Hoppa

Behövs det verkligen en film för att visa detta?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Galaxy 1 var mer av en hardcore-titel.

Mario Hardcore..... Skämtar du?

OT:
Men seriöst, hur svårt kan det vara?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Galaxys kontroller:

styrspak: Rör dig
C: Ducka
Wiimote: Peka på saker för att ta dom, skaka för att snurra
A: Hoppa

Behövs det verkligen en film för att visa detta?

Till det tillkommer ju alla höga/långa hopp, bakåtvolt och vägghoppande, det är inget jag skulle säga att gemene man klarar jättelätt och dessutom i tre dimensioner.

Filmerna är ju frivilliga att kolla på så jag förstår inte varför det ska klagas, vill ni hellre ha inbyggda hjälprutor i spelet som förstör upplevelsen för er?

Skrivet av X30N:
Skrivet av Sebastian Lind:

Galaxy 1 var mer av en hardcore-titel.

Mario Hardcore..... Skämtar du?

OT:
Men seriöst, hur svårt kan det vara?

När jag pratar hardcore- och casual-spel i detta avseende så menar jag vilken målgrupp spelen tilltalar. Det är uppenbart att Mario Galaxy mer tilltalar "gamers" och vana spelare, medan 2D-Mario-spel i stil med NSMB. Wii tilltalar casual-spelare betydligt mer. Enligt Nintendos egna bedömning anser många ovana spelare att Galaxy helt enkelt är för svårt för dem. Därmed är Galaxy en hardcore-titel, medan NSMB. inte är det.

Sen är förstås själva begreppet "hardcore" dumt att använda, eftersom det kan betyda lite vad som helst beroende på vem som använder det.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Jozo:

Galaxys kontroller:

styrspak: Rör dig
C: Ducka
Wiimote: Peka på saker för att ta dom, skaka för att snurra
A: Hoppa

Behövs det verkligen en film för att visa detta?

Till det tillkommer ju alla höga/långa hopp, bakåtvolt och vägghoppande, det är inget jag skulle säga att gemene man klarar jättelätt och dessutom i tre dimensioner.

Filmerna är ju frivilliga att kolla på så jag förstår inte varför det ska klagas, vill ni hellre ha inbyggda hjälprutor i spelet som förstör upplevelsen för er?

Jo, men till varje rörelse så får man genomgå en liten träning med hjälptext. Förstår man inte dessa så borde man inte spela det här...
Jag vet att det är valfritt att kolla på DVDn, men det känns bara så onödigt att ens ha med en.

Medlem

@Jozo: Det känns mest som att du gnäller bara för att gnälla. Om lite extra hjälp kan få fler personer att greppa spelet är det väl något positivt? För den som inte är van kan detta vara mycket hjälpsamt och väcka mer intresse. Det är ju inte direkt så att du betalar extra för att få med en DVD. Släng den om du har så ont av den.

Skrivet av Jozo:

Förstår man inte dessa så borde man inte spela det här...

Så det är lika bra för personer som inte har spelat Mario tidigare att aldrig röra det? Själv ser jag det som något positivt att fler personer har börjat spela, oavsett åldersgrupp. Man måste börja någonstans, så varför inte börja med ett spel som Super Mario och guidas på vägen med hjälp om det behövs. Det kan eventuellt öppna upp deras ögon och ge dem en inblick i spel av lite högre kaliber än Wii Sports... spel som annars skulle kännas överväldigande. Hjälp-DVD = Bra. Det river ner den annars gigantiska muren som många nya spelare inte annars skulle få för sig att klättra över.

Medlem
Skrivet av inK:

Är inte det här ett litet hån mot dem själva eftersom Wii't är enda 'nya' konsolen utan DVD-stöd?

För att dom flesta har ingen vanlig DVD-spelare utan använder sina konsoller till att titta på film med?

1
Skriv svar