Irriterande svåra spel du aldrig slutfört...
Jag kom ungefär 25% in i det första Mafiaspelet, men klarade inte av racebanan, då åkte spelet ut genom fönstret efter ca. 100 försök och blev aldrig installerat igen, och jag spelade aldrig färdigt det...
Prince Of Persia - Warrior Within, samma sak där, en alldeles för svår bana med hästlöpning i kärra som vara omöjlig att klara av, för mig i varje fall, och jag gav upp efter 50 försök. Jag fortsatte dock spela spelet efter att ha hittat en fuskkod, men ändå, det kändes som spelet var förstört efter det...
Vilka spel har ni övergett för att det var för svårt att klara av?
Ganska så envis av mig, men dock tenderar jag att tröttna snabbt. Av den senare anledningen har jag säkerligen inte avslutat 50% av dom spelen jag kört.
Men just när nånting blir riktigt svårt är oftast då jag blir som mest intresserad, då det känns extremt bra när man väl klarar det.
Så, helt ärligt, minns jag inte, men i mina yngre dagar var det utan tvekan ett par st, framför allt plattforms spel.
Görs det ens svåra spel idagsläget? Jag gav förvisso upp Ikaruga men det är ju egentligen inget "nytt" spel och tokjävla svårt om jag ska vara ärlig, men i övrigt så tycker jag att spelen idag är på tok för lätta även på högsta svårighetsgraden. Det är väl på både gott och ont antar jag.
Det kanske hände när jag var en liten unge att jag fastnade och aldrig kom vidare, men nuförtiden lägger jag aldrig ner ett spel för att det är för svårt, jag har nog aldrig spelat ett spel som är så svårt att mitt tålamod tagit slut. Har klarat Ninja Gaiden (xbox) på Very Hard så jag har nog ganska bra tålamod.
Så länge jag har kul medan jag kämpar mig igenom ett spel så kommer jag inte lägga ner det.
<3
Jag lyckas aldrig klara rollspel (läs: Oblivion / Fallout 3).. slutar bara med att jag går omkring o plockar på mig skräp tills jag måste dumpa dom igen.
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Förresten, borde inte denna tråd ligga i "Övriga Spelgenrer"?
Nej, inte om du frågar mig. Då spörsmålet är av allmän natur och egentlig mening gäller alla slags spel (inte enbart digitala, men jag spelar inga andra spel), så tycker jag att det är OK om det ligger här, men det är inte för mig att bestämma...
Har för mig att i Mafia 1 kunde du inte ändra svårighetsgrad, det var som det var...
Jo det kan du... Kom en patch senare där du kan välja svårighetsgrad på race-banan.
OK, där ser man, men, jag kommer aldrig spela det igen. Tack för tipset ändå
Har för mig att i Mafia 1 kunde du inte ändra svårighetsgrad, det var som det var...
Jo det kan du... Kom en patch senare där du kan välja svårighetsgrad på race-banan.
OK, där ser man, men, jag kommer aldrig spela det igen. Tack för tipset ändå
Tråkigt, du vet inte vad du missar! En av tidernas bästa spel.
Själv klarade jag aldrig Darkness
gav upp efter ett tag jag sprang runt i "helvetet eller va fan det ska föreställa... Irrade mig runt som en höna och förstod inte vart jag skulle gå
The Darkness var ju lätt att hitta i.
Centaur Twins i Tomb Raider Anniversary är dock svåra som fan, har inte kommit på taktiken riktigt där och nu kan jag inte klara det för Xboxen fick RoD.
Sista bossen i Painkiller Battle out of Hell, har fortfarande inte kommit på hur fan man ska plocka den.
Dead Rising - Det spelet har jag inte klarat av för att allt man dödar kommer tillbaka av en konstig anledning, uppdragen är tråkiga, stel grafik som man blir trött av att se på, alla uppdrag är samma också, zombie versionen av Assasins Creed fast utan klättring kan man säga, men jag hatar fångarna på jeepen den Extremt dåliga AI:n dom har, man måste lura dem att köra mot ett träd för då fastnar de där finns heller ingen fysik så de kan aldrig välta och fången med .50 cal missar ALDRIG och varje gång man blir träffad så fastnar man och bil jäveln kör över en, fan vad arg jag blir bara av att tänka på skiten, ett spel jag köpte för 299 och inte kan få mer än 12kr om jag ska sälja det.
Men det värsta av allt... DET KOMMER EN 2a!.
Kan också hålla med om att racing banan i Mafia är svår, tills man börjar ta genvägen som man är menad att göra då får man helt plötsligt 3 sekunders för språng eller något sådant.
Tar man den varje varj så vinner man lätt, skälvklart visste man inte om det förräns man slitit sitt hår både från huvet och röven och läst en guide.
TopGun till Nintendo.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Jag kom ungefär 25% in i det första Mafiaspelet, men klarade inte av racebanan, då åkte spelet ut genom fönstret efter ca. 100 försök och blev aldrig installerat igen, och jag spelade aldrig färdigt det...
Vilka spel har ni övergett för att det var för svårt att klara av?
Samma här, jag klarade aldrig av racebanan så jag skjet i spelet totalt, även fast jag gillade spelet skarpt så tappade jag lusten efter cirka 1000 försök
Mass effekt är faktist också ett spel jag gett upp hoppet till
Är nästan precis vid slutet och för att inte dra upp några spoilers så dör jag varenda gång jag laddar upp senaste save gamet, och dem andra sparnings filerna ligger cirka 5 timmar tillbaks så jag har gett upp hoppet för tillfället
...klarade inte av racebanan, då åkte spelet ut genom fönstret efter ca. 100 försök...
Samma här, jag klarade aldrig av racebanan...
Haha, ni är inte så bra.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
...klarade inte av racebanan, då åkte spelet ut genom fönstret efter ca. 100 försök...
Haha, ni är inte så bra.
Jo vi är bra på att inte klara av vad enligt vissa andra tycker är enkla uppdrag ! jag blev systematiskt mobbad i ett antal veckor av kompisar som tyckte det var skit enkelt att klara av racerbanan
Haha - jag klarade race-banan men jag hade vissa problem vill jag minnas.
Jag tror spel var svårare förr, nu måste jag alltid välja svåraste nivån för att få ut max av spelet.
Jag tror... nej, kan inte komma på ett spel som fått mig att slut pga att det var för svårt. Kanske någon FPS på konsol eftersom det är seriöst gay med FPS på konsol. Men jag slutade för att det var gay, inte för att det var svårt. Gay.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Haha, ni är inte så bra.
Jo vi är bra på att inte klara av vad enligt vissa andra tycker är enkla uppdrag ! jag blev systematiskt mobbad i ett antal veckor av kompisar som tyckte det var skit enkelt att klara av racerbanan
Borde fan misshandla alla som inte klarar av racingbanan på mafia, jävla sopor dom är :S:S:S:S:S
Greger seriöst?
Du trodde bättre om mig säger du, och jag trodde seriöst verkligen bättre om dig, men jag hade tydligen fel Greger, synd jag har alltid tyckt att du varit en väldigt mogen och ödmjuk person till skillnad från tillexempel mig och en del andra forumiter, men du har visat att du också kan sjunka extremt lågt, jävligt synd är det
För mig brukar det vara så att kommer jag till ett hopplöst svårt ställe i ett spel fortsätter jag försöka tills ilskan kokar över och jag stänger av, slänger iväg skivan tvärs över rummet och svär dyrt och heligt att aldrig mer röra skiten. Fem minuter senare har envisheten tagit överhand och jag sitter där igen. När jag väl lyckas ta mig förbi den svåra punkten är allt frid och fröjd tills jag stöter på nästa hinder och händelseförloppet upprepas.
Jag klarade faktiskt HL2 efter ett antal om och men, men jag var fasen så nära att köra fast på ett ställe där man håller på och hoppar runt på en massa smala balkar på en trasig bro ett par hundra meter över marken. Råkade titta ned och var nära att spy av svindeln. Efter det vågade jag inte titta ned, och då var det nästan omöjligt att balansera på de där smala bjälkarna...
Annars klarade jag aldrig Atlantis. Det var nån vakt man skulle träffa med en blomkruka i huvudet, men det gick inte att träffa honom. Han promenerade fram och tillbaks och om man siktade på honom så missade man och han upptäckte en och dödade en, om man kastade lite framför (kompenserade för hans hastighet typ) hände samma sak. Om man försökte vänta på att han skulle stanna så upptäckte han en och dödade en. Efter att ha försökt två timmar per dag i typ en vecka gav jag upp, och sen skaffade vi en ny dator på vilken spelet inte funkar...
"Seth var oförsiktig..."
Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.