Hjälp Mobilval - W995 eller Ultra Touch

Medlem
Hjälp Mobilval - W995 eller Ultra Touch

Ska skaffa ny mobil och funderar över de 2 följande.

Samsung Ultra Touch eller Sony Ericsson W995

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone2=2667&idPhone1=2...

Några personer som har erfarenhet av någon av dessa, har ni länkar till bra reviews så kasta hit en länk så kan jag kika lite på den. Spelar inten större roll om det är på swe eller engelska.

Tack på förhand för all vettig information och råd.

Medlem

Best... mobile... EVER!

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kan bara tala för UltraTouch som tjejen har.

Snygg design men med ett korkat interface, segt att scrolla i menyerna, widgets är mer eller mindre bajs. Kameran är däremot bra men även den är seg som satan i auto preview.

Efter att ha lekt med den en stund insåg jag snabbt att Apple vet verkligen vad dom sysslar med.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Nej!

Was the shit.

Medlem

Allt vad sådana där touchscreen-mobiler heter försöker jag undvika. Tjejen har en sån och oavsett om hon ska ringa, skicka ett sms eller använda miniräknaren hör man ett "NEJ!!! Sluta med det där!" eftersom de där beröringskänsliga knapparna är överkänsliga och gör en massa konstiga saker bara man råkar vara i närheten av telefonen.

Så skaffa nån med vanliga knappar är mitt tips.

signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Tycker att du ska skaffa en Sony Ericsson W995.

signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av psykotisk:

Efter att ha lekt med den en stund insåg jag snabbt att Apple vet verkligen vad dom sysslar med.

WORD! All erfarenhet jag har av andra touch-telefoner än iPhone är mindre bra, dessvärre.

signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

MFC
Medlem

Jag hade hållt mig borta från SonyEricsson. Var nära att köpa en Samsung för ett tag sedan för att Samsung har börjat fatta det här med hållbara och tåliga mobiler men köpte till slut en Sonim XP3 (XP3 Quest är den senaste) och det är nog den bästa mobilen jag ägt trots att den bara har GSM/GPRS/WAP.

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

instämmer med resten som säger att man ska hålla sig borta från touch-screentelefoner.. det är mest bara irriterande för allt tar längre tid och det är lätt hänt att man trycker fel.

satsa på en vanlig telefon med vanliga knappar
själv har jag en w715 och tycker den är tokbra, så jag tippar på att även w995 är en bra telefon.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

gamla mobiler håller faktiskt bäst

Medlem
Medlem
Skrivet av bjosarn:

Du råkade lägga in fel bild men jag rättade till det.

Medlem

Tror du är ute efter denna

RELATIVT billig med

* 2.8" multi-touch screen
* Fingerprint reader for owner identification and phone lock
* Numeric keys with high quality tactile response
* E-mail and Internet application
* 5 megapixel camera
* Wi-Fi for network connection
* Sapphire Glass
* 18k rose gold
* Kinetic rotor system