Spelmusik: Dina remix favoriter

Medlem
Spelmusik: Dina remix favoriter

Spelmusik, en kategori för sig!
Lyssnarna består till den största delen av gamers. Icke-gamers fastnar inte för den och kommer sällan i kontakt med den alls. De kanske till och med kallar oss konstiga. Vem sitter och lyssnar på ett stycke bakgrundsmusik kan vissa undra? Det är ju ett bra stycke från ett bra spel som berör!

En del tycker om att bara slappna av och lyssna på originalmusik från spelen. Kanske bakgrundsmusik, men det är väl inget konstigt. Det finns ju människor som lyssnar på klassisk musik, skulle det vara annorlunda?

En annan del lyssnar på remix-varianter av originalen. Här är variationen stor, det behöver bara inte vara ett stycke bakgrundsmusik som justerats lite, det fina med remixing är att en bit bakgrundsmusik som du normalt sett tycker är bra i spelet (men aldrig skulle lyssna på separat) kan bli en helt vanlig låt som vem som helst skulle gilla, och icke-gamers aldrig skulle kunna separera.

Det finns en hel del remix låtar på nätet att ladda ned. Du kanske har flera hundra eller bara en enda. Och här har jag tänkt att vi ska dela med oss av våra absoluta favoriter.

Eller så har du ingen och kanske blivit nyfiken nu. Den vanligaste siten att besöka är ocremix.org, det är gratis och lagligt!

------------------------------------------

Själv så lyssnar jag inte mycket på spelmusik/remixes egentligen, jag har ett par stycken låtar. Är ute efter flera liknande som den jag delar med mig av. Spelmusik som låter som vanlig musik.

Den jag tänker dela med mig av är en ganska känd sådan:
Punch-Out!! 'Little Mac's Confession'
Verkligen grym och ett klockrent exempel på spelmusik som blivit tuff Metal-låt. Den har faktiskt fått en plats i min spellista!
Har ni liknande som denna blir jag glad.

Inaktiv

Vad opersonligt du skriver

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Machinae Supremacys Spelmedleys e svårslagbara..

Sidology 1 - Sid Evolution

Sidology 2 - Trinity

Sidology 3 - Apex Ultima

Samt deras version av Gianna sisters e ju guld..

finns mera att hämta på www.machinaesupremacy.com/downloads.php

Tyvärr så tycker jag deras "vanliga" musik snuttar balle, men det beror på att sångaren inte kan sjunga.

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Där satt den Zymac:up: Det går rysningar längs ryggraden av Cybernoid 2. Tack!

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar