Piratkopiering av spel
Vissa spel som jag vill testa kostar för mycket och det finns inget demo. Då blir det en olaglig nerladdning, testar spelet och ifall det är bra köper jag det. Fast detta är bara för äldre spel, exempelvis "Warhammer 40k. Fire Warrior".
Grinder and paint
Makes me the welder I aint
bestäm själva, ha den låt film du har i datorn på 5min eller åka tio mil och köpa en hel skiva, kanske käka osv. sen åka hem...
kan ju säga att jag iaf tycker piratkopiering är riktigt miljövänligt också om man bortser från vad datorn slukar och det är ju inte så mycket den drar i idle
There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.
bestäm själva, ha den låt film du har i datorn på 5min eller åka tio mil och köpa en hel skiva, kanske käka osv. sen åka hem...
kan ju säga att jag iaf tycker piratkopiering är riktigt miljövänligt också om man bortser från vad datorn slukar och det är ju inte så mycket den drar i idle
LoL Wut? Miljö aspekt LoL.
Piratkopierar gör den som framställer orginalet, resten fildelar.
Inte som jag uppfattat det. Men om så är fallet så menar jag även fildelarna.
--------------------------------------------------
Vilka är det föresten som skrev annan anledning utan att specificera vilken?
Du vet, först så måste man framställa plasten för skivan, sen ska någon transportera skivan till företaget som bränner musiken på skivorna/bränner in spelet, sen ska den åka till någon affär, sen så ska personen som köper det använda något fordon/gå för att köpa det (använda bil säger sig självt, att cykla sliter ner vägarna, att gå gör detsamma och så använder man sina skor som slits ner osv).
Om du laddar ner det så eliminerar du varenda transport som behövs för att förse företaget som skapar artikeln med en cd-skiva och så behöver man inte skeppa den till affären och även den resa konsumenten måste göra, visserligen så måste man använda internet och datorn för att få hem produkten isåfall, men det förorening som kommer med det är ändå försummbart då den är fortfarande lika stor som om personen ifråga hade köpt en fysisk kopia av produkten.
Det argumentet i sig ska dock inte vara ett perfekt skäl till att 'tanka hem det istället för att köpa i affär', personen som skapat produkten måste också ha pengar för att kunna försörja sig själv och en eventuell familj, och dom människor som transporterar produkterna och framställer råvaran blir ju utan jobb om man laddar ner.
Prioriterar man sig själv (och som sideffekt miljön) eller bryr man sig om sina medmänniskor (även om effekterna på miljön är negativa på grund av dom transporter och urvinning av råmaterial)?
Piratkopierar gör den som framställer orginalet, resten fildelar.
Vad blir då Jesus egentligen, då han både piratkopierade och fildelade en massa fisk, bröd och vin?
Du vet, först så måste man framställa plasten för skivan, sen ska någon transportera skivan till företaget som bränner musiken på skivorna/bränner in spelet, sen ska den åka till någon affär, sen så ska personen som köper det använda något fordon/gå för att köpa det (använda bil säger sig självt, att cykla sliter ner vägarna, att gå gör detsamma och så använder man sina skor som slits ner osv).
Om du laddar ner det så eliminerar du varenda transport som behövs för att förse företaget som skapar artikeln med en cd-skiva och så behöver man inte skeppa den till affären och även den resa konsumenten måste göra, visserligen så måste man använda internet och datorn för att få hem produkten isåfall, men det förorening som kommer med det är ändå försummbart då den är fortfarande lika stor som om personen ifråga hade köpt en fysisk kopia av produkten.
Det argumentet i sig ska dock inte vara ett perfekt skäl till att 'tanka hem det istället för att köpa i affär', personen som skapat produkten måste också ha pengar för att kunna försörja sig själv och en eventuell familj, och dom människor som transporterar produkterna och framställer råvaran blir ju utan jobb om man laddar ner.
Prioriterar man sig själv (och som sideffekt miljön) eller bryr man sig om sina medmänniskor (även om effekterna på miljön är negativa på grund av dom transporter och urvinning av råmaterial)?
får väl ta och "skryta" med en blandning av de båda alternativen, höhö?
There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.
Vad blir då Jesus egentligen, då han både piratkopierade och fildelade en massa fisk, bröd och vin?
Fisk och bröd, med undantag för torsk är ju open source... På den tiden var det nog noname fulvin, så det fanns nog ingen copyright på det heller...
Idag däremot... om han kom och började bota sjuka så skulle läkemedelsföretagen stämma skiten ur honom. Kan se honom framför mig vid upphandlingsprocessen av läkemedel - "Jag gör det gratis om ni tvättar mina fötter, går i kyrkan och tror på farsan"
Man kan skratta åt det men det verkliga skämtet är att några av er verkligen tror på det. oreally-ugglan
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
3,4 och 5. Skulle vilja Fildela Modern warfare 2 för att i England så kommer PC version kosta 728kr! det är ett säger Activison. Men jag kommer inte att göra det.
...Och vad har priset med spelet i england att göra med att du kommer fildela?
Fisk och bröd, med undantag för torsk är ju open source... På den tiden var det nog noname fulvin, så det fanns nog ingen copyright på det heller...
Idag däremot... om han kom och började bota sjuka så skulle läkemedelsföretagen stämma skiten ur honom. Kan se honom framför mig vid upphandlingsprocessen av läkemedel - "Jag gör det gratis om ni tvättar mina fötter, går i kyrkan och tror på farsan"
Man kan skratta åt det men det verkliga skämtet är att några av er verkligen tror på det. oreally-ugglan
Ok fisk är väl ganska open source, men tänk på bönderna som odlade en massa vete i onödan, alla bakare som fick gå utan jobb och glöm inte bort dom rika vinodlarna som fick gå utan extra inkomst
Jag tror däremot Jesus skulle kunna lyckas riktigt rejält med att jobba inom läkemedelsindustrin, tele-evangelism är ju ganska stort i USA, och Jesus skulle ju kunna ha sin egna talkshow, typ Dr Phil fast utan flinten!
3,4 och 5. Skulle vilja Fildela Modern warfare 2 för att i England så kommer PC version kosta 728kr! det är ett säger Activison. Men jag kommer inte att göra det.
...Och vad har priset med spelet i england att göra med att du kommer fildela?
!
Ingenting men jag har störde mig jäkligt mycket på Activison för att de har varit dicks nu. Föresten, vad stoppar dem från att göra det i Sverige?
Nostalgia is a hell of a drug Benny.
Ingenting men jag har störde mig jäkligt mycket på Activison för att de har varit dicks nu. Föresten, vad stoppar dem från att göra det i Sverige?
ingenting, men priset är satt på 449:-.
Vad äre dom har gjort som gör att dom är kukar för?
I min hand har jag två piller. Ett blått och ett rött. Om du väljer det blåa så kan du fortsätta leva i din illusion. Fortsätta tro att du gör en insats för miljön. Men om du väljer det röda pillret så kan du om du vill ta av spoiler blocken och läsa vad som står. Men kom ihåg det finns ingen återvändo när du valt ett piller.
Bra val! Sanningen är att det där egentligen inte hjälper planeten överhuvudtaget. Den tillverknings processen kan ju tex inte mäta sig med dina flyg och moped vanor. Om vi överhuvudtaget ska kunna stoppa den ökande växthus effekten så måste vi hitta bättre transport sätt snarare än att snåla ner. Ingen mening med att lida om vi ändå ska gå under vilket vi kommer göra utan renare transport och energi För överigt så är laglig digital distrubition lika bra så argumentet håller inte
Missade "Jag lägger redan alla tillgängliga pengar på kultur."
Du menar att du inte har råd med allt? Välj alternativ 1. Det är en penga fråga
1,2,3,4 och 7
3,4 och 5.
3, 4, 5 och 7
Fan ta er
3, 4, 5 och 7
Ytterligare ett sånt här tillfälle i livet där vi tvingas göra ett val. Om du absolut inte kan bestämma dig rösta på det alternativ du gorde senaste gången
ingenting, men priset är satt på 449:-.
Vad äre dom har gjort som gör att dom är kukar för?
De vill Stoppa Brütal Legend och de fortsätter att mjölka Call of duty och Gutair hero.
Nostalgia is a hell of a drug Benny.