TEAM - Gissa spelet via bilden

Medlem
TEAM - Gissa spelet via bilden

Hejsan.
Jag har tänkt en stund på denna tråd och ska nu skriva lite om den. Jag hoppas ni gillar den.
Det är i princip samma (som den vanliga "Gissa spelet via bilden"). Förutom att man är ett team.

Lag 1
Ingen än

Lag 2
Ingen än

hur många det ska vara är inte riktigt bestämt. Men det kommer vara lika många i varje lag. Och sedan så kommer antingen ledarna i laget eller ledarna över leken (om någon vill kan någon ta hand om bilderna). Det kommer vara olika.

Även en ny ide är poäng. Som ni får rösta om den ska finnas eller inte.
Om man gissar rätt på 1 bild från ledaren över andra laget 1 spenderingspoäng medans ledaren över leken 2. Om ett lag gissar rätt på 3 spel i rad utan att det andra laget gör det så får man 3 spenderingspoäng extra och liknande.
För varje rätt gissad bild får man alltså 1 spenderingpoäng och 1 poäng.

Självklart så kan ni vara med och ändra på detta om ni inte gillar det eller något. Låt höra din åsikt.

Sen så har vi affären som man spenderar sina spenderingspengar på. Alltså i lagen.
Saker jag tänkt finnas med är bland annat

"-Poäng" = Andra laget tappar 1 poäng för en summa.

"+Poäng" = Ditt lag får 1 poäng för en summa.

Edit -
jag kom på en sak och kanske något liknande "satsningsumma".
Alltså att lagen satsar ett visst antal poäng innan visning av bilden. Om man klarar det så får laget satsningspoäng. Medans annars får andra laget hälften vanliga poäng.

----

Så säg mig
vill du vara med?
vill du inte ha med spenderingspengarna om du är med?

alltså, om de flesta vill bara köra teamspel utan affären och spenderingspengen så kör till! ':)

1
Skriv svar