Speltoppen vecka 17

Medlem
Speltoppen vecka 17

Pfffff... Nä Fz.se, nu tappade ni allt all er trovärdighet.. Ett PC spel på tredje plats?? Vi vet ju alla att PC'n är död som spelplattform, för det får vi ju minsann allt höra om från speltillverkare till höger och vänster ^^
Nåväl, kul att det är ett "svenskt" spel som ligger bland toppen

Medlem

"före kurragömma- och krigslekar på silver- respektive silverplacering."

På silver- respektive bronsplacering, borde det väl ändå vara

OnTopic, krigslekar kom faktiskt inte förrens på 5:e plats, på 3:e plats hittar vi ju ett riktigt spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Pfffff... Nä Fz.se, nu tappade ni allt all er trovärdighet.. Ett PC spel på tredje plats?? Vi vet ju alla att PC'n är död som spelplattform, för det får vi ju minsann allt höra om från speltillverkare till höger och vänster ^^
Nåväl, kul att det är ett "svenskt" spel som ligger bland toppen

Att Half-life/Counter-Strike har varit med på listan nästan konstant under tio år är lite imponerande.

Medlem

Just jäklar ja! GTA-expansionerna har ju släppts, jag har totalt glömt bort det!

*Beställer "EFLC" direkt*

Medlem

Jo jag bidrog med +1 försäljning av GTA till PS3! Nästa månad blir det red dead redemption och ModNation Racers!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Jo jag bidrog med +1 försäljning av GTA till PS3! Nästa månad blir det red dead redemption och ModNation Racers!

Ehrm, jag tror du missade ett visst spel där.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Pfffff... Nä Fz.se, nu tappade ni allt all er trovärdighet.. Ett PC spel på tredje plats?? Vi vet ju alla att PC'n är död som spelplattform, för det får vi ju minsann allt höra om från speltillverkare till höger och vänster ^^
Nåväl, kul att det är ett "svenskt" spel som ligger bland toppen

Njae, senast vi fick höra om pc-plattformens liv var att den har återuppstått i och med att game:andet på facebook ökat med spel som mafia wars och farmville.

Inaktiv

Roligt att se hur många x antal spel det gäller. Om man är smart ska man göra en Stor beställning på Spore på 1000 kopior.

Blir top 5 direkt.

Medlem

Just Cause 2 ut ur listan. Själv tycker jag att alla andra spel förvandlats till tråkiga när jag en gång satt tänderna i spelet. GTA 4 expansionerna tyckte jag inte tillförde mycket förutom några nya roliga MP.

Men, tur att smaken inte är lika för alla.


signatur

Det var detta...

Att Monster Hunter inte hamnar högre var väl i och för sig (åtminstone för mig) ganska väntat. Det är ju frågan om en rätt nischad titel med hardcore-gameplay, och föregångarna har ju inte direkt satt eld på några försäljningssiffror här i Sverige heller. Visserligen känns det som att Capcoms enorma marknadsförings-push borde höjt det några snäpp till, men tydligen inte.

Tror de börjar haja att MH nog aldrig lär komma upp i något som liknar Japan-populariteten här i väst. Tri var trots allt en storsatsning för att vara Wii och spelet har inte gått så bra i USA/UK heller.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av redmac:

Jo jag bidrog med +1 försäljning av GTA till PS3! Nästa månad blir det red dead redemption och ModNation Racers!

Ehrm, jag tror du missade ett visst spel där.

ja kanske alan wake, få se. Ser spännande ut.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Att Monster Hunter inte hamnar högre var väl i och för sig (åtminstone för mig) ganska väntat. Det är ju frågan om en rätt nischad titel med hardcore-gameplay, och föregångarna har ju inte direkt satt eld på några försäljningssiffror här i Sverige heller. Visserligen känns det som att Capcoms enorma marknadsförings-push borde höjt det några snäpp till, men tydligen inte.

Tror de börjar haja att MH nog aldrig lär komma upp i något som liknar Japan-populariteten här i väst. Tri var trots allt en storsatsning för att vara Wii och spelet har inte gått så bra i USA/UK heller.

Du har en poäng, men en stor anledning är att Svenskarna älskar att tanka hem spel till sin konsol. Har massvis med kunder som tycker spelen är för dyra till Wii och säger rakt ut till mig att de ska iväg efter köpet för att modda konsolen. Eftersom man kan spela online med piratkopior på Wii:n så är detta ett vidsträckt problem. Sorgligt men sant speciellt med spel som riktar sig till hardcore gamers som verkligen vet hur man fixar till sin konsol.

Säger inte att det är den enda anledningen, dock är det en mycket stor bidragande faktor.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

KoP
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av redmac:

Jo jag bidrog med +1 försäljning av GTA till PS3! Nästa månad blir det red dead redemption och ModNation Racers!

Ehrm, jag tror du missade ett visst spel där.

ja kanske alan wake, få se. Ser spännande ut.

Betydligt mer spännande än modnation racers (barnspel wtf!) ska du se..

1
Skriv svar