John Romero söker kodare
Daikatana var inte mycket o hänga i granen, men det kan sägas om väldigt, väldigt många spel. Det enda skälet till att Mr.Romero fått sånt oerhört dåligt rykte är för att han gjorde flera bra spel (Wolfenstien, Doom1 o 2, och quake1 om jag inte missminner mig?), och sen ett dåligt. Ska dock säga att jag inte har så bra koll på honom längre.
Hans ratio för bra/dåliga spel är fortfarande bättre än många utvecklares so lets cut the guy some slack!
Phoenix Rising, han kanske har lärt sig lite om saker och ting, men det finns värre spel där ute, och producenter som har lyckat förvandla sten till guld. Det är bara att prova igen.
Daikatana var inte mycket o hänga i granen, men det kan sägas om väldigt, väldigt många spel. Det enda skälet till att Mr.Romero fått sånt oerhört dåligt rykte är för att han gjorde flera bra spel (Wolfenstien, Doom1 o 2, och quake1 om jag inte missminner mig?), och sen ett dåligt.
Nej. Anledningen var att Romero och Ion Storm var styva i korken och skröt om hur revolutionerande spelet skulle bli ("John Romero's about to make you his bitch!")
När det väl släpptes, visade det sig i stället att spelet bara var en dussin-shooter. Det enda som fick Diakatana att stå ut bland alla andra var dina medhjälpares fullständigt idiotiska AI . De kunde t.ex. ställa sig i en dörröppning bara för att sedan dödas av dörren när den stängdes.
Romero är sedan dess förpassad till samma stollelåda som Derek Smart (Battlecruiser 3000AD).
"This was not in the manual I did not read!"
The Book of N00b - Johan "BMBM" Kylander