Microsoft: Xbox Live är ledande onlinetjänsten

Robot
KoP
Medlem

Kan bara hålla med, Xbox live känns roligare och "lyxigare" att använda än PSN som i dagsläget känns ganska torftigt. :/

Medlem

Att behöva betala för en onlinetjänst i dagens samhälle är just precis dagens samhälle.
Personligen så gillar jag PS bättre, alltid kört PS.
Men förstår dom som kör Xbox av samma orsak.

(Men PC är fortfarande bäst )

Inaktiv

Vart fan kommer siffrorna ifrån på PC sidans? 6,6 online timmar låter inte mycket.
Samt man kan förstå varför Microsoft har så stor "underhållningserfarenheter", tanke på hur många 360 de har reparerat?
Men visst, PSN känns lite torrt i jämnförelse, då de är lite svårt att veta när någon uppdatering har hänt.
Men att de är fler folk online på en 360 är kanske för att de är folk som betalar samt vill ha fullt ut av sina pengar, samt att de är fler som köpt en 360 än en dyr PS3?

Medlem

Denna undersökning handlar ju om hur många som är uppkopplad med sin konsol, silver är lika mycke uppkopplad som gold, jag vet skitmånga som inte har gold men som ändå tar del av demos, uppdateringar, arcades m.m.. Att PSN har fler uppkopplade beror nog mest på att den har inbyggt WiFi.

Själv så tycker jag att PSN och XBL är båda bra tjänster. Ibland har PSN något gott att erbjuda, och ibland har XBL något gott. Dock så tycker jag att den där nya arkad-satsningen av MS sög, då ger PS Home mycke mer glädje, och inte ens de är så värst skoj.

Medlem

X-box 360 for life

BME
Medlem

Att PSN fortfarande inte erbjuder cross-game chat är en skandal, man blir så sjukt omotiverad att samla kompisar för att spela när alla måste gå in i spelet först, och invites på PSN startar inte spelet åt en, efter att anändt live gold ett bra tag innan jag skaffade PS3 så förstår jag varför PSN är gratis, den skulle aldrig kunna tävla med Live Gold om den kostade för tjänsterna den för nuvarande erbjuder

signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av DonneR93:

X-box 360 for life

given tatuering!

Medlem

En av anledningarna till att jag skaffade en PS3 framför Xbox var att onlinetjänsten var gratis. Visst, den kanske inte är perfekt, men den fyller sin uppgift och det är jag nöjd med.

Dock önskar jag att vi europeiska länder som förstår engelska kunde få ha amerikanska PSN som standard istället för den värdelösa Eu-versionen.

Inaktiv

Nu har mitt live guld gått ut för andra gången.

Och jag tänker aldrig mer fixa ett nytt. Fool me once, shame on you. Fool me twice shame on me. Fool me one moretime and i'm a brainless sheep.

Tack microsoft!

Greedy fucktards.

Medlem

300kr för ett års online kan ingen klaga på, billigare än WoW, billigare än valfritt spel, till och med så billigt att man kan tjäna det på att samla brukar under en festival
Det är dock så att grtis är gott, och givet att PSN är gratis så är det riktigt bra, å andra sidan vore det något fel om inte live skulle vara bättre på någon aspekt då det trots allt kostar

Inaktiv

XBL > PSN

signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

PC är självklart nummer ett, men av konsolerna är det självklart X360 som gäller!

signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

undrar om statestiken är från innan eller efter stängningen av xbox 1 live

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av KoP:

Kan bara hålla med, Xbox live känns roligare och "lyxigare" att använda än PSN som i dagsläget känns ganska torftigt. :/

Måste bara kolla, vad utöver cross-game chat är roligare och "lyxigare" med xbl gold än med psn?

Sitter med xbl silver då jag är principiellt mot att betala för något som är en självklarhet(mp i spel som jag köpt, inte prenumerationsbaserade saker).
MP sköts på psn eller på pc:n

Medlem

skulle aldrig få för mig att betala för att kunna spela online, man har fan redan betalt så mycket för konsolen och förmodligen för tillbehör. Tycker bara det är märkligt att det inte är så många som vägrar betala...

Medlem

Börjar PSN ta betalt för att kunna spela online ger jag upp konsoll marknaden.. att M$ tar betalt för att lira online är sjukt!! Sedan om folk vill betala för att ha facebook och andra skräp funktioner i konsollen som ändå är gratis på PC är fine by me ..

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Nu har mitt live guld gått ut för andra gången.

Och jag tänker aldrig mer fixa ett nytt. Fool me once, shame on you. Fool me twice shame on me. Fool me one moretime and i'm a brainless sheep.

Tack microsoft!

Greedy fucktards.

hehe alla vaknar nog för eller senare precis som du

Inaktiv

Xbox Live 4-Life!

Fan vad skönt med denna nyhet!

MFZ
Medlem

PSN suger faktiskt rätt rejält, men det är gratis.. och därför bättre. ;D

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Beror helt på vad man använder det till och vad man begär av det? Jag spelar bara online spel, och då är såklart PSN bäst för det är gratis! Att behöva betala bara för att få utnyttja online delen i spelen som man REDAN betalat premium för är fel. Det borde gå spela online med xbox live silver och sen dom som vill ha extra tjänster kan betala för dom?

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Beror helt på vad man använder det till och vad man begär av det? Jag spelar bara online spel, och då är såklart PSN bäst för det är gratis! Att behöva betala bara för att få utnyttja online delen i spelen som man REDAN betalat premium för är fel. Det borde gå spela online med xbox live silver och sen dom som vill ha extra tjänster kan betala för dom?

Håller nästan med, de borde iaf ge ett hyfsat gratis online (som PSN), medan de som köper guld får fler servrar etc, mer (tråkiga) funktioner som facebook, film och annat kul. Men å andra sidan tror jag inte någon skulle betala för bara extrafunktionerna, det är ju onlinespelandet som säljer...

Avstängd

har haft Live gold i 2 eller 3 år.
jag kan nog tycka att priset om man köper ett guld konto via xbox live är ett överpris men det går att få till nästan halva priset om man bara letar lite.

Sen tycker jag det är lite snålt att ta betalt också för majoriteten som betalar för live gold gör det enbart för att kunna spela online, några kanske för annat som jag inte ens riktigt har koll på vad det är

Men man kan inte klaga på hur xbox live fungerar, har aldrig haft problem av nått slag när jag spelat online, varken lagg eller disconnected.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kharif:

Vart fan kommer siffrorna ifrån på PC sidans? 6,6 online timmar låter inte mycket.
Samt man kan förstå varför Microsoft har så stor "underhållningserfarenheter", tanke på hur många 360 de har reparerat?
Men visst, PSN känns lite torrt i jämnförelse, då de är lite svårt att veta när någon uppdatering har hänt.
Men att de är fler folk online på en 360 är kanske för att de är folk som betalar samt vill ha fullt ut av sina pengar, samt att de är fler som köpt en 360 än en dyr PS3?

60% av befolkningen i Storbritannien är uppkopplade. Sedan så väljer jag att köra några rundor Blur istället för att köra igång dumburken och försöka komma in i ett flow på CS/BFBC2 på morgonen.

Sedan får vi ju inte heller glömma att gratis live-konton även ingår i statistiken, d.v.s. de som inte kan spela online.

Om vi kollar på längre spelsessioner(lediga dagar) så är det Final Fantasy XIII, AC2 och andra RPG/actionäventyr.

Jag bedömer att mitt onlinespelande ligger på 6 timmar Xbox och 5 timmar PC i veckan.

signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Gratis är inte alltid gott.

1
Skriv svar