Square Enix nästa kommer chockera
De kanske gör ett spel som är intressant
Nu har du använt "högborg" i två nyheter idag Hampus. Är det dagens ord på gång månne?
They went shopping, now they're rotten.
Dödstraktor. Sveriges hårdaste radioprogram. Måndagar 20 - 21.
Chockerande händelse: Square Enix ger fan i miljarder av poänglösa FF-sidospel och börjar jobba för att återställa varumärkets förlorade anseende igen. Tänk om de kunde behandla Final Fantasy lika väl som de behandlar Dragon Quest! Då vore jag en glad trähatt.
du menar inte alls? =P
Chockerande händelse: Square Enix ger fan i miljarder av poänglösa FF-sidospel och börjar jobba för att återställa varumärkets förlorade anseende igen. Tänk om de kunde behandla Final Fantasy lika väl som de behandlar Dragon Quest! Då vore jag en glad trähatt.
du menar inte alls? =P
Va?
Vafalls?! En utvecklare som hypar sitt spel?! omg omg omg....
Hur ar detta vart att raportera? Vanta tills man faktiskt far se va de har att komma med. Noll nyhetsvarde i mina ogon och enda anledning till att jag postar en kommentar ar crit till FZ.
Jag skulle nog säga att en tidig utannonsering av FFXV som släpps till alla plattformar samtidigt skulle chocka (PS3, 360, Wii, PC, Mac)
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Och jag vore en glad trähatt vid din sida, herr Lind. Skip to my Lou, and all that.
Dock har ju DQ fått sina sidospår efter Square-Enix ihopslagningen, till exempel det (har jag hört) kassa Dragon Quest: Swords till Wii. Men det är sant att det inte är så illa ställt där som med FF-situationen. Än så länge.
In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth
Och jag vore en glad trähatt vid din sida, herr Lind. Skip to my Lou, and all that.
Dock har ju DQ fått sina sidospår efter Square-Enix ihopslagningen, till exempel det (har jag hört) kassa Dragon Quest: Swords till Wii. Men det är sant att det inte är så illa ställt där som med FF-situationen. Än så länge.
Precis, visst finns ett par avstickare hit eller dit även i DQ-serien. Men skillnaden är väl att de inte är så fruktansvärt många... just när det gäller FF-serien och sidospel är det ju helt galet vad många sub-serier, spinoffs och annan smörja som lanseras.
Möjligen kan det vara så att även DQ-serien hade exploaterats hårdare om serien varit lika poppis i väst som FF.