Telepatitrick - hur gjorde dom?

ptr
Medlem
Telepatitrick - hur gjorde dom?

Tjoho!

blev vittne till ett jäkligt coolt telepatitrick av två kompisar under midsommarhelgen. Nu är bara frågan hur de gjorde? Förhoppningsvis känner någon igen det här.

Så här gick det till:
kompis1 (K1) går iväg och kompis2 (K2) stannar kvar. Jag får välja vilken känd person som helst i världen och viska det till K2 och det finns inte en chans i helvetet att K1 kan ha hört.

K1 kommer tillbaka och "leken" börjar. K2 säger saker som, "tänk nu, this is the game of click, you really got to think now, listen to me, try" sen knäpper K2 lite med fingrarna. Så håller det på så där om och om igen, lite i olika ordningar, lite olika många knäppningar i typ 2min. Sen så vet K1 exakt vilket namn det var. Dom körde det några gånger och vi provade dom med olika långa namn för att testa och det var inte såatt det var fler knäppningar med fingrarna för att det var ett långt namn osv.
Jag kollade dessutom på K2 hela tiden och hon bokstaverade aldrig med läpparna när hon knäppte med fingrarna.

Någon som har en aning hur det gick till? Det var jääkligt grymt i alla fall!

Medlem

du var full och du insåg inte att de höll mobilen för att se namnet eller nått :)?

Medlem

Rent spontant så skulle jag säga att k1 hade en mobiltelefon eller liknande i fickan som var igång med k2s mobiltelefon. Om dom fick förbereda kunde dom ju gömma någon sorts avlyssningsapparat i rummet.

I alla fall så skulle jag chansa på att k2 hörde hela din konversation med k1. Den enklaste förklaringen är oftast rätt.

Medlem

det här med knäppningarna o de k2 sa till k1 kan ha med att han ger k1 bokstäver på något vis det e vad jag tror

signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Annars är morse inte omöjligt. Det går att utelämna ganska många vokaler och ändå få det begripligt och ungefär lika långt hela tiden.

Men mobiltelefon eller något åt det hållet låter ändå troligast, ja menar vem kan morse nu för tiden

Medlem

tror nog att det är något med en mobil inblandat iaf

Medlem

Det säger väl sig självt egentligen. Det där rabblandet i olika ordningar och knäppandet är hela grejen. Det är ett system.

Jag kan t.ex köra ett partytrick med en polare som fungerar på liknande sätt. Vi tar en okänd person, jag går iväg och personen ska säga vilken dag, månad och år som han/hon är född till min polare utan att jag hör. Sen kommer jag tillbaka och min polare ställer tre enkla frågor till personen och systemet som vi kör gör att jag snabbt kan lista ut dag, månad och år beroende på hur frågorna ställs.

Ibland blir det större effekt om man medvetet missar på en dag.

ptr
Medlem

Grejen var ju den att vi hade stenkoll på K2 som satt kvar så hon kan verkligen inte ha gjort något med mobilen, vi var typ 6 personer som satt runt henne och verkligen letade efter hintar på vad de egentligen gjorde.

Dom kunde inte heller ha förberett någonting så jag tror det är något som psykotisk är inne på, frågan är bara vad....

Medlem

Man vet när man sett för mycket av nått när man först läser Telepatitrick som Tera Patrick...

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av ptr:

Grejen var ju den att vi hade stenkoll på K2 som satt kvar så hon kan verkligen inte ha gjort något med mobilen, vi var typ 6 personer som satt runt henne och verkligen letade efter hintar på vad de egentligen gjorde.

Dom kunde inte heller ha förberett någonting så jag tror det är något som psykotisk är inne på, frågan är bara vad....

säg åt dom att göra det där, utan att knäppa med fingrarna, när det nu inte kommer funka, vet du hur.

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Man vet när man sett för mycket av nått när man först läser Telepatitrick som Tera Patrick...

Min favorit förr i tiden, en porr stjärna med lite kvinna i sig, inte ofta!

Medlem

Varför pratade de engelska? De har säkert ett system för att stava fram namnet... tre knäppningar betyder tredje bokstaven i det första ordet jag sade, två betyder andra bokstaven andra gången osv...

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Finns en jävla massa olika varianter, vissa lättare än den andra. Olika kombinationer eller varför inte en enkel mobiltelefon? Som det tidigare är nämnt i tråden, beror väl på vilken "svårighetsgrad" man vill ha.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar