Activision kan sluta utveckla spel till PS3/PSP
I'm getting concerned about Sony; the PlayStation 3 is losing a bit of momentum and they don't make it easy for me to support the platform. It's expensive to develop for the console, and the Wii and the Xbox are just selling better. Games generate a better return on invested capital on the Xbox than on the PlayStation.
They have to cut the price, because if they don't, the attach rates [the number of games each console owner buys] are likely to slow. If we are being realistic, we might have to stop supporting Sony.
When we look at 2010 and 2011, we might want to consider if we support the console ? and the PSP [portable] too.
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Kanske en liten hint åt Sony att dem ska sänka priserna på sin konsoll?
Har hört folk klaga ganska ofta här och där om att deras maskin är dyrast mkt dyrast
Sony kommer o prissänka konsollen tror jag, kanske till hösten eller vintern.
om dem prissänker så kommer jag nog garranterat köpa ett, då har jag ett ganska komplett tredje generationens konsol system
Har hört folk klaga ganska ofta här och där om att deras maskin är dyrast mkt dyrast
om dem prissänker så kommer jag nog garranterat köpa ett, då har jag ett ganska komplett tredje generationens konsol system
Kommer du förbi Örebro så kan du köpa en för 2 995 hos Siba De har nämligen haft ett specialerbjudande på PS3:an på senare tid. Vet dock inte om erbjudandet fortfarande gäller.
Sony har iaf sänkt priset på sin maskin flera gånger,
men skrothögen Wii har fortfarande samma pris efter drygt 2 år.
Varför skulle Nintendo sänka priset på Wii'n?
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Varför skulle Nintendo sänka priset på Wii'n?
Det är väl ganska självklart, både ps3 och 360 har sänkt sina priser en hel del, trots att dom går med förlust på det,
Wii är ju enda konsollen som gått med vinst från dag 1.
så nu efter 2 år så kan säkert Wii sjunka till 1500 kronor och ändå gå med vinst per såld maskin.
För som du förstår, ju mer sålda konsoller desto mer köpare av spel
Grejen är ju att Wii inte behöver sänka priset. Argumentet att det blir mer köpare av spel är rättfärdigt, men det spelar ingen roll för Nintendo då dem har så satans många maskiner ute ändå.
Om din maskin säljer som smör på det nuvarande priset, varför sänka det? Säga vad man vill om Nintendo, men dem är affärsmän som lyckats med sin modell.
Videomupp