Demon's Souls på väg till EU

Medlem
Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av DirtyAnders:

Vad vinner vi egentligen på detta? Spelet går ju som redan nämnts att köpa även i Svenska butiker och det i flera månader. Spelet är förvisso importerat men det förhindrar ju inte spelbarheten vad jag förstått. Priset lär ju knappast sjunka heller för den delen.

Det skulle iallafall vara trevligt med ett demo till detta spel, av vad jag läst så är jag rätt säker på att jag inte skulle uppskatta spelets svårighetsnivå, men vore trevligt att se hur spelet är och om det kan vara värt att lägga tid och pengar på detta.

Du och jag vinner förmodligen inget på det, då vi som sagt kunnat importera det samt att vi i Sverige läser engelska i skolan. Tyskarna, Fransmännen och Spanjorerna är ju dock inte lika grymma på att läsa och förstå engelska.

De borde dock vara det. Just sayin'.

Absolut, bångstyriga europeiska länder har länge varit en bromskloss både när det kommer till spel och film vilket är rätt surt för oss som faktiskt inte har något emot att lära oss andra språk.

Medlem
Skrivet av b0ne:

När man har kommit över tröskeln att man tycker det är för svårt, så är det inte så svårt längre. Efter en tids nötande börjar man få lite struktur på karaktärerna och deras spelsätt. Jag var jätteorolig att jag skulle sluta spela efter ett tag, men istället blev jag frestad att fortsätta. Det slutade med:

Soldier LVL 65
Knight LVL 71 [Lavabow]
Thief LVL 67 [BBS]

Ett tips är att när man dödat Phalanx, dra direkt till 4-1 och dra igenom den banan, mycket XP och bra loot (Regenerators ring/Adjudicatos sköld) är grymma. Sen drar man och klarar 2.1 och 2.2 för att låsa upp smeden så han kan ta Souls och smida grymma vapen.

Precis, börjat på en ny karaktär, min första var Knight, kör Soldier nu. När man vet hur de flesta bossar/fiender fungerar är spelet mycket lättare. Men första playthrough dog jag dock en hel del, några dampanfall har man fått när man dött och förlorat Souls värda ett par Soullevels >_<

12
Skriv svar