Henrik "Pirate" Pontén på DreamHack 09
Mja, vad ska man säga..
"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root
Hmmm... Jag gillar honom MER efter detta framträdandet än jag gjorde tidigare. Stammande fjortisarnas frågor var ju mest för att imponera på småtjejer, helt utan substans imo.
Det där snacket om att det inte finns några likvärdiga alternativ till illegal fildelning känns lite som "vi har ju ingen lokal" ur galenskaparnas gamla sketch.
Laserpekare i nyllet, the bird, kasta tomater osv - sjukt okonstruktivt och oerhört fjantigt.
DH= dagishack?
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
CastorFiber - gillar han inte, men därimot som du säger, alla snorungar? finns det nån över 15år på DH idag lr? :/
Jag ser dem dagligen på väg till och från jobbet - de vallfärdar likt zombies över bron för att köpa jolt på statoilmacken. Jag försöker köra tyst så jag inte väcker dem.
Jag vet inte hur gamla de är men det är inte många helskägg om man säger så... Ikea kanske kan låna ut sitt bollhav till nästa gång? Tobbe trollkarl kan komma och dela ut ballonger?
Själv har jag inte varit där mer än på snabbvistit och kollat läget, morsat på klanfolk och andra lirare man lärt känna onleif så att säga men det känns mer som en event nu än ett LAN... hur fan kan man spela i den miljön, jag skulle få tuppjuck.
CastorFiber - gillar han inte, men därimot som du säger, alla snorungar? finns det nån över 15år på DH idag lr? :/
Jag ser dem dagligen på väg till och från jobbet - de vallfärdar likt zombies över bron för att köpa jolt på statoilmacken. Jag försöker köra tyst så jag inte väcker dem.
Jag vet inte hur gamla de är men det är inte många helskägg om man säger så... Ikea kanske kan låna ut sitt bollhav till nästa gång? Tobbe trollkarl kan komma och dela ut ballonger?
Själv har jag inte varit där mer än på snabbvistit och kollat läget, morsat på klanfolk och andra lirare man lärt känna onleif så att säga men det känns mer som en event nu än ett LAN... hur fan kan man spela i den miljön, jag skulle få tuppjuck.
Hur ser tuppjuck ut?
Man skäms ju över sin egen generation när de ställer sådana jävla dumma frågor, och sedan buar åt att betala för sig.
Nu vill jag dock också säga att jag inte gillar APB eller deras sätt att bekämpa piratkopiering men detta var ju bara löjligt.
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
De borde haft en riktig debatt.
Tex. Någon från Piratpartiet mot Pontén? Så kanske hade det blivit något vettigt.
Hellre någon från regeringen som var med och klubbade genom IPRED. Eller tänkte du på rättgången mot PB?
han heter Pirate ju!:P
sen är ju han en riktig röv också¨....
Verkligen. Folk som försöker upprätthålla lagen är nog det värsta jag vet.
Det är inte att han gör det, utan hur han gör det, en jävla skillnad.
^This
"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root
han gör sitt jobb, hur den är utformad är inte upp till honom.
thank you, come again
Man kan faktiskt välja jobb och man kan också har synpunkter på hur det är upplagt. Uppenbarligen brinner han hårt för det han gör och har inga problem med att göra det han gör.
Det jag inte gillar är att de är en slags privatpolis styrd av de stora bolagen - de skiter i artister, det är dirrarna som skall ha pengar. Sedan tror jag de är sugna på att få till det som i USA där rättegångsbelopp är rena skämten. Jäviga dommare står på rad... Nej, inget APB för min del. Ta bort.
Exakt. Han är en jurist som gör sitt jobb. Hade jag varit i hans sits och blivit utsatt för de barnsliga och otroligt töntiga påhopp som han utsatts för hade jag också gjort det till mitt livsmål att sätta dit var enda jävla fildelare jag kunde.
Att försöka ändra lagstiftningen är vilket piratpartiet verkar göra för tillfället en sak , men att trakassera personer som försöker upprätthålla den lagstiftning vi har för tillfället som man gjort i det här fallet är oacceptabelt.
Exakt. Han är en jurist som gör sitt jobb. Hade jag varit i hans sits och blivit utsatt för de barnsliga och otroligt töntiga påhopp som han utsatts för hade jag också gjort det till mitt livsmål att sätta dit var enda jävla fildelare jag kunde.
Att försöka ändra lagstiftningen är vilket piratpartiet verkar göra för tillfället en sak , men att trakassera personer som försöker upprätthålla den lagstiftning vi har för tillfället som man gjort i det här fallet är oacceptabelt.
Han har väl snarare lobbat för lagstiftningen redan innan den kom. Nu när den är här är det inte så konstigt att han försöker upprätthålla den.
En av hans poänger var ju dock att det är precis vad han INTE håller på med.
En missad chans till en vettig diskussion. Omoraliska fjortisar som kommer med personliga påhopp om hans barn istället för vettiga argument. Visar bara hur löjligt det är att försöka moralisera illegal fildelning.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Jag tror nog dom flesta har moral så det räcker. Skillnaden på, säg, min och Castor's generation och "fjortisar" är att dom aldrig har sett nån annan verklighet än den med ett internet fullt med kul grejer att ladda hem. För dom har musik (framför allt, men även program och spel) alltid varit "gratis" online. Det är en realitet och en självklarhet och så har det alltid varit - det är inget som har med moral att göra. Om ni förstår vad jag menar.
Ett exempel på suddig moral som gäller oss lite äldre i större utsträckning är TV-avgiften. Den *ska* betalas om man har TV men vi vet ju alla att det inte är helt ovanligt att man inte gör det hehe. Sen kan man rationalisera tills man blir blå i ansiktet - det blir inte mindre olagligt för det. Men jag skulle inte säga att någon är "omoralisk" enbart för att dom inte pröjsar TV-avgiften.
Pinsamt jävla folk där. Dumt att låta honom tala till punkt iaf.
Kasta tomater? AFA i farten..?
Svenskfientlighet Existerar! http://www.dn.se/nyheter/sverige/invandrare-krigar-mot-svensk... http://centerpolitik.se/