Xcom återuppstår

Medlem

Helt värdelöst. Ska det vara så jäkla svårt och hålla sig till isometrisk vy. Om Blizzard klarar av det med Diablo III varför misslyckas alla andra? Vad kommer näst? Civilization VI som förstapersonsvy?

Medlem

Fps säljer mer. Så enkelt är det. Ett turordnings baserat taktisk spel skulle tyvärr inte sälja lika bra som ett X-com fps döpt i Bioshocks anda. Vilket jag tror det kommer bli. Vilket är jävligt synd.

Jag kommer dock inte stödja med att köpa ett linjärt fps x-com utan taktiska turbaserade strider med basbyggande.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Men för fan då! Kan alla utvecklare sluta tro att FPS är det enda som gäller nuförtiden. Respektlöst av 2K!

Inaktiv
Skrivet av LiTo:

Helt värdelöst. Ska det vara så jäkla svårt och hålla sig till isometrisk vy. Om Blizzard klarar av det med Diablo III varför misslyckas alla andra? Vad kommer näst? Civilization VI som förstapersonsvy?

är du tokig människa? TYST för bövelen!!, Ge dom inga idéer

Inaktiv

Jag och några andra trevliga gossar håller på att skapa en remake på det första av orginalspelen i x-com serien. Idén är att det ska vara så likt orginalet som möjligt, men även så tillkommer några härliga funktioner som t.ex multiplayer 1vs1, aliens vs x-com.

Ta en titt på vårat projekt på: http://ufotts.ninex.info/

12
Skriv svar