Alan Wakes "öppna värld" - ett misstag

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Mahone:

Först dissar dom PC, som hade DX10 som största säljargument, sen går dom ut med att dom ska släppa en massa tillägg innan spelet ens är ute, och nu kommer de fram att spelet inte har en öppen värld.

Hela grejen med Alan Wake va just att de skulle vara en öppen värld. Remedy och MS kör över oss. Tror dom att vi gamers accepterar hur mycke som helst bara för att de är ett efterlängtat spel?

En sak kan jag säga. Spelet jag har längtat på så länge nu finns inte längre. Jag har avbokat mitt exemplar nu, och jag hoppas att fler gör samma sak.

Detta är vad jag ville ha!
http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

Snälla, de vet vad de håller på med. De gör sitt eget spel. Du, har inte ett jävla skit att säga till om. Du ska tydligen inte köpa spelet, så du kan, för allt jag bryr mig om, sticka och brinna.

Hoppas på att andra avbokar? Vem fasiken är så galet pubertal att de önskar att andra inte ska köpa ett spel, FÖR SPELUTVECKLARNA VILLE GÖRA ETT ANNAT SPEL ÄN DET DU VILLE SPELA?

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.. jag blir galen på er.

Men fan ta och lugna ner dig lite, eller ta medicinen som din läkare skrev ut.

Naughty Dog, Guerrilla Games, Rockstar, Bethesda, Valve, Blizzard, alla dessa är några som vet vad dom håller på med. Remedy har tappat stinget helt och hållet.

Seriöst, hur svårt ska de vara att göra spelet som ett free-roaming? Min gissning är att vi inte får free-roaming beror på att dom övergav PC så dom blev tvungen att göra om hela konceptet. Free-roaming skulle betyda mer data, mer data betyder större spel, och 360s begränsningar stoppade allt.

Vill du köpa de så får du väl de, men jag tänker inte göra de, inte vid release iaf. Jag tycker att de som gjorde Alan Wake speciellt är borta. Nu känns de bara som ännu ett Alone in the dark 5.

Visar de sig att spelet är bra trots allt, vilket inte är helt omöjligt heller, så kommer jag köpa de. Men idag är de inte de spel jag en gång förbokade, och därför avbokade jag de.

Inaktiv
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Mahone:

Först dissar dom PC, som hade DX10 som största säljargument, sen går dom ut med att dom ska släppa en massa tillägg innan spelet ens är ute, och nu kommer de fram att spelet inte har en öppen värld.

Hela grejen med Alan Wake va just att de skulle vara en öppen värld. Remedy och MS kör över oss. Tror dom att vi gamers accepterar hur mycke som helst bara för att de är ett efterlängtat spel?

En sak kan jag säga. Spelet jag har längtat på så länge nu finns inte längre. Jag har avbokat mitt exemplar nu, och jag hoppas att fler gör samma sak.

Detta är vad jag ville ha!
http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

Snälla, de vet vad de håller på med. De gör sitt eget spel. Du, har inte ett jävla skit att säga till om. Du ska tydligen inte köpa spelet, så du kan, för allt jag bryr mig om, sticka och brinna.

Hoppas på att andra avbokar? Vem fasiken är så galet pubertal att de önskar att andra inte ska köpa ett spel, FÖR SPELUTVECKLARNA VILLE GÖRA ETT ANNAT SPEL ÄN DET DU VILLE SPELA?

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.. jag blir galen på er.

Nu förstår jag inte. Att kunder visar sitt missnöje och avbokar produkter är väl hela poängen med det kapitalistiska systemet. Han delar helt enkelt inte utvecklarnas uppfattning om vad som utgör en bra produkt och köper därför inte produkten. Hans förhoppning är att andra också gör det så att marknaden i framtiden mer ska likna kundens vilja.

Och vem som är pubertal lämnar jag därhän. Men stilistiken kan bland annat ses som en dead giveaway.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

"Jag är inte bitter, grabbar?"

Det är självklart att ett spel som Alan Wake inte passar som free-roaming, skräck i sandbox blir helt inte skräck, det blir inte ens särskilt läskigt. Vi vet alla att spännande spel/skräckspel handlar om att bygga upp stämningen, ofta med förutbestämda händelser, vilket inte passar i sandbox, sandbox är perfekt för action och galenskaper.

Tur att man som varandes en medveten gamer skaffade en konsol också, då de flesta spelen ändå hamnar där. Det är väl lite synd om de som av olika skäl inte kan/vill njuta av spelet, ska spela en extra runda bara för er
Ser mycket fram emot mer SP-DLC till spelet, då SP-DLC oftast brukar vara väldigt prisvärd och välgjord (bortsett från L4D1/2). Mer story åt folket!

Trams, sitt du där med din glädjepinne och låtsas vara en gamer, hädare


signatur

Retro.

Please, "wake" me up, vad håller de på med?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu fattar jag mig inte på er som skriver att Free roaming och skräck inte passar ihop?

Tänk efter noga. Det absolut bästa skräck spelet är just open world, free roam.

Silent Hill 2!

Där har ni ett bevis på att konceptet funkar.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Golvis:

Trams, sitt du där med din glädjepinne och låtsas vara en gamer, hädare

Haha

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Nu fattar jag mig inte på er som skriver att Free roaming och skräck inte passar ihop?

Tänk efter noga. Det absolut bästa skräck spelet är just open world, free roam.

Silent Hill 2!

Där har ni ett bevis på att konceptet funkar.

Nu var det iofs väldigt länge sedan jag spelade Silent Hill 2 men jag kan inte minnas att jag free roamade nån större tid i det spelet.


signatur

12:50. Press Return

12
Skriv svar