Mångdubbla avgifter för WAR-spelare

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Därför jag använder e-kort till mmo-transaktioner.

Vore surt att få kontot tömt på sådant vis om man ska betala hyran osv.

Min vän använde e-kort, satte en max gräns på 150 kr, han blev debiterad 21 GGR på det e-kortet och ja pengarna flyttades från hans konto.

För att toppa på extra problem med detta så värkar det som inte han har fått pengarna tillbaka medan resterande som har haft samma bank som han fått det och INTE använt e-kort.

Just nu värkar det som e-kort systemet är urbuggat tack vare detta. Så om jag vore dig så skulle jag INTE lite alls på detta. Det är garanterat säkrare för dig att öppna upp ett till konto och sätt ett visa kort mot den.

Han gick till banken i fredags och de sa att de inte kan göra något, pengarna har förflyttats, det enda alternativet han fick av sin bank var att polisanmäla dem.

Tyvärr inträffar detta när man lägger ut sitt VISA-nr på nätet, dåligt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det som hände mig var att jag sa upp min wow-prenumeration med kontokortet och fick en confirm på det. Men sidan var väldigt buggig och ibland fick jag 404 osv, så jag tror att det efteråt var en rollback och jag märkte tre månader senare att den dragit pengar för mig fast jag inte hade spelat.

Det stod dock att min last login inte hade varit på 3 månader så jag fick tillbaka mina pengar efter att ha kontaktat support.

Medlem

Alltså.. hur fan kan man vara så klantig? Det går bara inte att "råka" debitera från sina användare. Särskilt inte att det händer mer än en gång per användare.

Nää, dessa är inte att lita på. Dem kan ju "råka" göra vad som helst, bara dem får pengar. xD

Inaktiv

Förövrigt så skulle jag begära månaders gratis speltid och mounts och alltihop.

Medlem

Hur fan?
Aja, dom får nog tillbaka pengarna inom en vecka.

Medlem
Skrivet av dmon:

därför man håller sig till blizzard. folk borde lära sig att wow är det enda mmo:t som duger. Lirar inte wow längre men kan aldrig tänka mig att börja med något annat mmo än det.

Meh, sluta vara så trångsynt, Blizzard är inte heller helt felfria, och WoW är verkligen inte bättre än WAR, se bara på PvP, där har inte WoW ett skit att sätta emot.

Och det står ju faktiskt att dem kommer kompensera dem som drabbats. Sen förstår jag inte varför man inte bara köper gamecards, mycket säkrare och det kostar inte mera, var till och med billigare har jag för mig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag som trodde att det bara gällde P-sidor.

Man ska nog vara uppmärksam, eller betala annat än med kreditkort/ direkt konto...

Jag känner än som spelar Warhammer, men har inte hört att han e drabbad.
Jag tycker att de drabbade ska få tillbaka allt som drogs + fritt I ett år för tabben.

Så länge det inte är sådär 99% av användarna...
För hur skulle du kunna fortsätta på warhammer om det inte finns några löner till laget som håller i uppdateringar och underhåll...

Hoppas att allt blir ställt till rätta.

Medlem

Det här är andledningen till att man andvänder gamecards.

Fast jag brukar betala med kortet, sen stänga av prenumerationen, så att den inte drar automatiskt när min gametime är slut

Medlem

jkl trist , dock låter detta som ett system fel mer än mänskligt fel.
kanske en uppdatering av mjukvaran som buggade till det hela.

Men som sagt vill man vara hundra så är det gamecard som gäller.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

wtf måste kolla mitt konto

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Men som sagt vill man vara hundra så är det gamecard som gäller.

EDIT: tror jag missförstod Sorry!

Sen att gamecards är billigare gör dom ju bara ännu bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Förövrigt så var ingen säker med Gamecards i detta fallet heller. Hade man en gång skrivit in sina kontouppgifter i deras system så låg man kvar och riskerade råka ut för felet.

Folk blev drabbade som den senare tiden bara kört på gamecards, ändå billades deras konton. Även folk som hade cancelat sina konton fick dom billade. (Jag cancelade mitt egna konto direkt efter jag fyllde på det, ändå billades jag flertalet gånger.)

Även folk som inte hade spelat på upp mot ett år råkade ut för detta. Läste om någon som va i Brasilien och helt plötsligt fick sitt bankkonto rape'at. Två andra satt o skrattade åt att vilken fail detta var över spelet de spelade för ett år sen. Dock slutade de skratta när de kollade sina bankkonton.

Så som jag ser det så är nu enda lösningen att slippa oroa sig i framtiden att man helt enkelt skaffar ett nytt bankkort då man inte kan "ta bort" sig ur deras system. Får se om jag går så långt, synd på ett intressant spel.

Så ja, detta va helt galet. Det var ju som någon påpekade ett misstag på något vis men som sagt skadan är ju skedd.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Dumlen:

Därför jag använder e-kort till mmo-transaktioner.

Vore surt att få kontot tömt på sådant vis om man ska betala hyran osv.

Min vän använde e-kort, satte en max gräns på 150 kr, han blev debiterad 21 GGR på det e-kortet och ja pengarna flyttades från hans konto.

För att toppa på extra problem med detta så värkar det som inte han har fått pengarna tillbaka medan resterande som har haft samma bank som han fått det och INTE använt e-kort.

Just nu värkar det som e-kort systemet är urbuggat tack vare detta. Så om jag vore dig så skulle jag INTE lite alls på detta. Det är garanterat säkrare för dig att öppna upp ett till konto och sätt ett visa kort mot den.

Han gick till banken i fredags och de sa att de inte kan göra något, pengarna har förflyttats, det enda alternativet han fick av sin bank var att polisanmäla dem.

Märkligt, när jag satt en gräns så har det alltid tagit stopp när det inte fanns mer pengar på det kortet. Sidorna brukar klaga när man har för lite pengar på kortet ibland med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

No offence MugiMugi, men det stavas "verkar", inte "värkar"

Medlem

Hände detta på den europeiska delen förresten, eller var det världen över?
Jag vet att de som har hand om den Europeiska WAR sidan inte har en aning om vad de gör. Tex är deras forum FORTFARANDE i Beta efter så lång tid.
Minns att jag ogillade den europeiska hemsidan otroligt mycket, tex för att den aldrig kom ihåg min inloggning osv osv.

Medlem

Hm, jag registrerade mig på WAR för mindre än en månad sen på grund av att jag och min far hade en buddie som spelade. Lång historia kort, vi regsterade oss på US ist för EU så har inte lirat i mer än till Rank 9.

10-04-06 så drog dom månadsavgiften 12 gånger och jag hamnade på ett -863,22 Saldo... Vilket innebar Övertrassavgift -100,00. Har fått tillbaka pengarna för månads avgifterna. Men fan. Lite purket att hamna på -59,54 kr på ett konto man bara använder för online betalningar.

Är det bara att suck it up och betala eller kan man vända sig någonstans?

12
Skriv svar