FZ's egna EU val 2009

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Vänsterpartiet och Mikael Gustafsson.
http://www.vansterpartiet.se/euval2009/kategori/mikael-gustaf...

Alla som tjötar om Piratpartiet, det är ju lite sorgligt. Finns betydligt seriösare partier som lyfter fram deras frågor.

Dom röda partierna börja först att snacka om integritet och sånt skit när dom märkte att det vad det som lyfte fram PP, dom säger vad folk vill höra för att behålla röster.

Dom blåa ska vi inte ens prata om.

Nej PP är vad man väljer om man vill slippa övervakning och behålla sin integritet, både på nätet och i vardagen.

Medlem

piratpartiet ftw

Inaktiv

LoL tänk om det var så här i verkligheten. Det fanns lika många som röstade blankt som det fanns socialdemokrat, vänster- och miljöpartiet tillsammans. Och att Pp hade majoritets regering


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Bjosarn, akta va du säger :\

Förra valet hade de flesta partier en inställning som var sådan att det inte skulle komma på tala att införa en massa störda regler och lagar och annat (se: bland annat IPRED).

Men vad hände? jo, de alla röstade de FÖR dessa helt konstiga förslag.

So, no thank you jag håller mig till ett enfrågeparti som inte (förhoppningsvis) har några gömda agenda.

Sedan kommer det ju till saken att PP är allt för extrema för min smak. Men sedan är ju inte så sannolikt att de hamnar i en maktposition, utan i en våghållarposition där de förhoppningsvis kan trycka in om inte sina egna idéer så iaf "mildra" det hela lite.

Jee
Medlem

Förut funderade jag på att rösta på piratpartiet men nu lutar det mer mot miljöpartiet. Har alltid känts som att dom gör minst skada.

Skrivet av Maria Ferm:

Det stämmer ju att de som väljer Miljöpartiet istället för Piratpartiet (om vi ser till EU-parlamentsval nu) får just gröna åsikter förutom samma åsikter som om de röstar på PP i fildelnings- och integritetsfrågor...


signatur

Eller inte?

Medlem

Skulle nog säga att alla partier har vänt i integritetsfrågorna men jag tror inte det minsta på deras skitsnack. Man går inte från att ha röstat för IPRED, FRA etc till att helt byta åsikt och dra ursäkten "vi har lyssnat till kritiken och har ändrat åsikt". Det är bara för att fiska röster och ingenting annat.

Tror man något annat så är man jävligt naiv alltså.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Inte dåligt vidrig inställning du har till dina medmänniskor...hoppas du aldrig träffar nån du gillar. För isåfall tycker jag synd om den stackarn...

Skrivet av ThreeZool:

Hoppas verkligen ingen blir lurad av dig då, vidrigt!

Visst tycker jag att det ska vara lika lön om det är samma jobb dem utför vare sig man är man eller kvinna och så vidare.

Visst nog finns det människor som jag tycker jättebra om som är kvinnor men dem är ju 30 år och uppåt men..

När dem är i åldern 20-30 fyfan, stroppiga jävlar som går med näsan i vädret och tycker att dom är så märkvärdiga och speciella och ska man ens tänka tanken att vara mer än "bara vän" med dom, då ska man ju vara den perfekte drömprinsen, allt ska vara så extremt perfekt " åh nej han vill jag inte ha, han knöt sina skosnören fel ".

Jag har varit med om så in i helvete mycket skit när det gäller kvinnor eller rättare sagt " tjejer " ju mer man är med om desto mer sjunker ens respekt för dem. Man tänker nämen hon är säkert annorlunda näe, näe inte det, i grund och botten är det samma jävla skit.

Så jag kan säga det att jag kommer att manipulera och manövrera mig förbi alla inprogrammerade spärra och hinder för att komma åt det jag vill ha utan att få dåligt samvete.

Medlem

I'm with you Jühan. Impa, pimpa, pumpa, dumpa är allt dom duger till. Knappt det heller.

Medlem
Skrivet av psykotisk:

I'm with you Jühan. Impa, pimpa, pumpa, dumpa är allt dom duger till. Knappt det heller.

Tack för ditt stöd. Äntligen någon med vettig åsikt när det gäller kvinnor.

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av psykotisk:

I'm with you Jühan. Impa, pimpa, pumpa, dumpa är allt dom duger till. Knappt det heller.

Tack för ditt stöd. Äntligen någon med vettig åsikt när det gäller kvinnor.

Så mycket som jag tyvär motsäger det här så har han en poäng

Även fast det är rätt offtopic nu, så.

Ofta är det så, vafasen vill de? jasså? nehe? <<

Det du får göra är att hitta nån trevlig utbytesstudent från typ.. Kina eller japan, de är oftast inte lika .. ...

Anyways, lycka till!

Själv vägrar jag falla för alla andra partier som "ändrar sin åsikt inför valet" efter att de röstade genom FRA och IPRED. Respekt till de politiker som röstade nej/blankt på dessa förslag, men SKAM på er för att ni lade ner er så snabbt inför nästan inga förändringar alls! FY!

Jee
Medlem

Som jag har förstått det så har väll Miljöpartiet varit emot FRA och sådant innan man märkte att det inte var så populärt. Finns det någon sida där man ser vilka som röstade för eller emot FRA och IPRED?


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av ghoül:

Feministiskt initiativ låter sexigt, så dem får min röst

https://www.youtube.com/embed/scCMxYfQoa0

Mmmmmm. That's hawt!

Trallvänligt, jag kanske ska tipsa Lundin att bjuda in dem till Allsång på Skansen i sommar. Där finns det ju burar nära till hands också ifall de blir för rabiata.

Har de lustgasat publiken?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Jee:

Som jag har förstått det så har väll Miljöpartiet varit emot FRA och sådant innan man märkte att det inte var så populärt. Finns det någon sida där man ser vilka som röstade för eller emot FRA och IPRED?

http://votewatch.eu/

Borde bara vara att söka.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Inga partier lyssnade på kritiken innan dom röstade på FRA. Så varför skulle man ens slösa sin röst på dom nu? Nepp. PP för min del med.

Medlem

En röst på socialdemokraterna/moderaterna är som att rösta blankt, vi får exakt samma skit som förut och ingen förändring kommer ske.

Ska det bli ändringar så ska man antingen rösta Vänsterpartiet eller Sverigedemokraterna, beroende på vilket riktning man vill att Sverige ska ta politiskt.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Inga partier lyssnade på kritiken innan dom röstade på FRA. Så varför skulle man ens slösa sin röst på dom nu? Nepp. PP för min del med.

Röstade på FRA?
Nu har du väl ändå blandat ihop äpplen med gasoltuber?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

PP dock befinner jag mig utomlands i en håla och saknar svensk mjölk, svenskt godis, svenskt smör... osv...
Kmr åka hem igen efter sommaren (äntligen!) fast det känns oroande allt Lol som våra politiker hållt på med..
Fast ja har på känn att Pp kmr dra hem ganska mkt röster iaf.
jag känner iaf minst 5 pers. som ska rösta på dem.

Medlem
Skrivet av ace84:

PP dock befinner jag mig utomlands i en håla och saknar svensk mjölk, svenskt godis, svenskt smör... osv...
Kmr åka hem igen efter sommaren (äntligen!) fast det känns oroande allt Lol som våra politiker hållt på med..
Fast ja har på känn att Pp kmr dra hem ganska mkt röster iaf.
jag känner iaf minst 5 pers. som ska rösta på dem.

Har för mig att man kan rösta även om man befinner sig i utlandet.


signatur

Dryg och bitter.

Avstängd

Tycker att PP (och alla andra enfrågespartier, SD inräknat) känns som slöseri med röster.

Fick ett brev från sossarna idag, i alla fall. Eftersom det är mitt första val så ville de förstås värva mig till sin väljarskara, men så mycket kan jag säga att jag aldrig tänker rösta på det partiet så länge jag lever. Huvva.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Tycker att PP (och alla andra enfrågespartier, SD inräknat) känns som slöseri med röster.

Fick ett brev från sossarna idag, i alla fall. Eftersom det är mitt första val så ville de förstås värva mig till sin väljarskara, men så mycket kan jag säga att jag aldrig tänker rösta på det partiet så länge jag lever. Huvva.

Varför är det ett slöseri med röster för?

Jag ser hellre att någon idiot röstar på ett (relativt etablerat och seriöst) parti än att man skiter i att rösta, det borde vara obligatoriskt att rösta imo, böter på den som inte gör det.

Vi har en demokrati och den ska vi värna om!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

det borde vara obligatoriskt att rösta imo, böter på den som inte gör det.

Det där är ett klassiskt problem inom statsvetenskapen. Om man tvingar folk att rösta kommer de bara att göra det en enda gång: för att avskaffa rösttvånget.

Men jag antar att jag håller med dig i sak, alla borde utnyttja sin rätt att rösta. Även om man bara röstar blankt.

Fick brev från kristdemokraterna idag. Inte en chans att jag någonsin kommer att rösta på dom, men i alla fall...

Intressant artikel i DN idag om partigrupperna i EU-parlamentet och vad dom står för. Läsvärt för dom som inte har röstat ännu:

http://www.dn.se/fordjupning/europa2009/partigrupperna-och-de...


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av EliasN:

Tycker att PP (och alla andra enfrågespartier, SD inräknat) känns som slöseri med röster.

Fick ett brev från sossarna idag, i alla fall. Eftersom det är mitt första val så ville de förstås värva mig till sin väljarskara, men så mycket kan jag säga att jag aldrig tänker rösta på det partiet så länge jag lever. Huvva.

Varför är det ett slöseri med röster för?

Jag ser hellre att någon idiot röstar på ett (relativt etablerat och seriöst) parti än att man skiter i att rösta, det borde vara obligatoriskt att rösta imo, böter på den som inte gör det.

Vi har en demokrati och den ska vi värna om!

Är du skön i skallen? Bättre att folk inte röstar än att folk känner sig tvungna att rösta utan att ha en aning om vad de snackar om. Tvärt om så borde man gör något slags fungerande samhällsvetar test åt de som röstar. Om man inte kan så mycket borde man hålla käft och inte rösta alls.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

vad i dag å föröstade på PP. kommer bli kul EU val!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

theHarmlessWarrior - du borde ta en seriös funderare åp vad du prata om. är du 16år som din profil säger har du ca 10år på dig att fundera hårt


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

theHarmlessWarrior - du borde ta en seriös funderare på vad du prata om. Är du 16 år som din profil säger har du ca 10år på dig att fundera hårt

Jag filosoferar ofta. Är det något speciellt du tycker jag borde filosofera extra om eller kanske re-filosofera om något speciellt?

Och vad menar du med 10 år? Jag ser på din profil att du är 10 år äldre än mig. Men röst rätt får man först vid 18 och valen kommer vart fjärde år. Senaste valet var 2006. Nästa kommer 2010 då är jag 17. Det första jag kommer vara med på är 2014 om 5 år vilket då gör mig till 24. Men hjälper det inte om man funderat redan då alltså har jag 5 år kvar inte 10. Eller va?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Greger:
Skrivet av EliasN:

Tycker att PP (och alla andra enfrågespartier, SD inräknat) känns som slöseri med röster.

Fick ett brev från sossarna idag, i alla fall. Eftersom det är mitt första val så ville de förstås värva mig till sin väljarskara, men så mycket kan jag säga att jag aldrig tänker rösta på det partiet så länge jag lever. Huvva.

Varför är det ett slöseri med röster för?

Jag ser hellre att någon idiot röstar på ett (relativt etablerat och seriöst) parti än att man skiter i att rösta, det borde vara obligatoriskt att rösta imo, böter på den som inte gör det.

Vi har en demokrati och den ska vi värna om!

Är du skön i skallen? Bättre att folk inte röstar än att folk känner sig tvungna att rösta utan att ha en aning om vad de snackar om. Tvärt om så borde man gör något slags fungerande samhällsvetar test åt de som röstar. Om man inte kan så mycket borde man hålla käft och inte rösta alls.

Om alla tvingas rösta => tidningar och TV kommer prata mer om det => mer människor som har någon aning om vad fan det handlar om.

Det är knappast något nytt att människor bara röstar utan att ha en aning om vad det är dom röstar för/emot/på, bara att kolla när FRA skulle röstas fram t.ex.

Dom som inte visste vad det handlade om röstade ja ändå.
Media ändrar sig efter befolkningen, bara att kolla på hur mycket skit som pågår i tv, om det skulle vara lagstadgat att rösta skulle som sagt tv och tidningar ändra sig och börja spendera mer resurser på att övervaka det.

Jag trodde du förespråkade demokrati?
Fast jag förstår dig, folk är ju så dumma att dom inte ska ha rätt att rösta, lika bra att avskaffa det eftersom ingen vet vad dom röstar för ändå


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Är det den där saknade ironi smileyn som skiner med sin frånvaro igen?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Avstängd
Skrivet av Greger:

Varför är det ett slöseri med röster för?

Jag ser hellre att någon idiot röstar på ett (relativt etablerat och seriöst) parti än att man skiter i att rösta, det borde vara obligatoriskt att rösta imo, böter på den som inte gör det.

Vi har en demokrati och den ska vi värna om!

Därför att enfrågesparti bara sysslar med en fråga. Det känns slöseri med ledamotsplatser att sätta folk som bara har en fråga som de röstar i. De bryr sig ju inte om något annat än den frågan. Det känns inte seriöst och inte bra.

Jag vet att så som vårt politiska system ser ut så måste man som nykomling i princip börja som ett enfrågesparti för att kunna relatera till så många väljare som möjligt (som PP), men ändå.

Jag skulle vilja se Sverige få en ordentlig restaurering på de flesta nivåer.
Sverige har blivit ordentligt misskött av S de senaste åren. Så går det när samma personer får ha makten för länge.

Jag är inte säker på om du menar att jag tycker att det är bättre att inte rösta än att rösta på ett enfrågesparti, men det gör jag inte i vilket fall som helst. Självklart ska man rösta.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av IceMan:

theHarmlessWarrior - du borde ta en seriös funderare på vad du prata om. Är du 16 år som din profil säger har du ca 10år på dig att fundera hårt

Jag filosoferar ofta. Är det något speciellt du tycker jag borde filosofera extra om eller kanske re-filosofera om något speciellt?

Och vad menar du med 10 år? Jag ser på din profil att du är 10 år äldre än mig. Men röst rätt får man först vid 18 och valen kommer vart fjärde år. Senaste valet var 2006. Nästa kommer 2010 då är jag 17. Det första jag kommer vara med på är 2014 om 5 år vilket då gör mig till 24. Men hjälper det inte om man funderat redan då alltså har jag 5 år kvar inte 10. Eller va?

well. 16år, för så lite som 5år sedan var du 11år, dvs ett litet barn med 0 koll på värden, å jag tror nog att folk som är 25+ har lite mera irl koll på värden än vad du har
inget illa menat, men det är nog så, och med tanke på vad du skriver här inne, så är jag nog inte ensamen att hålla med mig själv.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av EliasN:

Därför att enfrågesparti bara sysslar med en fråga. Det känns slöseri med ledamotsplatser att sätta folk som bara har en fråga som de röstar i. De bryr sig ju inte om något annat än den frågan. Det känns inte seriöst och inte bra.

Jag vet att så som vårt politiska system ser ut så måste man som nykomling i princip börja som ett enfrågesparti för att kunna relatera till så många väljare som möjligt (som PP), men ändå.

Jag skulle vilja se Sverige få en ordentlig restaurering på de flesta nivåer.
Sverige har blivit ordentligt misskött av S de senaste åren. Så går det när samma personer får ha makten för länge.

Jag är inte säker på om du menar att jag tycker att det är bättre att inte rösta än att rösta på ett enfrågesparti, men det gör jag inte i vilket fall som helst. Självklart ska man rösta.

Är väl bättre att dom sysslar med en fråga enbart och gör det grundligt, än försöker spreta ut sig över hela spektrumet av politik i början.

Enfrågepartier börjar ju oftast som gräsrotsrörelser, med en eller två medlemmar, för att sedan växa sig större och större, och hur gör dom det? Jo, man röstar på dom.

Ser inget slöseri med att sätta in folk som brinner för sin sak på en ledamotplats, det är väl snarare det vi behöver i sverige ; folk som är genuint intresserade av att faktiskt göra något åt vårat land.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skriv svar