16 fall av sexuellt ofredande = 2 månaders fängelse.

Medlem

Utvisning kanske är lite väl drastiskt. Kastrering, inte kemisk utan riktig sådan tar bort hans behov av att tafsa. Det är nog ett bättre alternativ i första hand. Gärna med ett längre fängelsestraff utöver det.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Min systerson blev ihjälkörd av en lastbilschaufför som satt och sov vid ratten. Han fick lite dagsböter och villkorligt. Inget fängelse alls.


signatur
Medlem

Men skulle man fuska lite med skatten, då bryter helvetet ut och det blir grova böter och fängelse.

Medlem

Pliskin: ja för fan, staten är det sista du ska jävlas med!
råna en (privat)bank, misshandla en individ, köra som en idiot, rattfylla m.m. är allt lindriga saker, men är det staten som tar direkt skada av ens handlade då jädrar ligger man illa ute.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av andymikel:

Men här medger du väl att varje brott borde fått ett specifikt straff.

En våldtäkts man eller en mördare borde få ett straff, dödsstraff om du vill.

Och en skattefuskare borde få ett lindrare straff.

Självklart ska varje brott få ett specifikt straff.
Sexbrott ska ligga bland de högsta straffen.

Beror väl på hur mycket han stjäl eller hur?
Men generellt sätt, så ja.

Skrivet av andymikel:

Så en invandrare som kastar en colaburk på marken ska utvisas ögonaböj, okej. Med dom reglerna känns det väl inte lönt att ta emot invandrare till Sverige.

Exakt. Då hade vi sluppit honom till att börja med och en stor del av all annan kriminalitet.

Skrivet av andymikel:

Hur länge ska man bo i Sverige för att behandlas av lagen som en svensk? 4 år ? 10 år? 20 år?

För att behandlas som svensk? Hur menar du nu? Om man tex gör något kriminellt? Då spelar det ingen roll hur länge "du" har bott han. Då är det avvisning i vilket fall som helst.

Medlem

Ni sätter huvudet på spiken.

Att begå brott mot folket är helt okej.
Men ger du dig på staten och de styrande kan du räkna med att du inte kommer få se solen på måååånga år.

Medlem
Skrivet av Ariath:

Utvisning kanske är lite väl drastiskt. Kastrering, inte kemisk utan riktig sådan tar bort hans behov av att tafsa. Det är nog ett bättre alternativ i första hand. Gärna med ett längre fängelsestraff utöver det.

Och om det kommer fram senare att han var oskyldigt dömd? Ursäkta! Här får du lite pengar som plåster på såren.

Medlem

Nu är det ju dock 16 fall. Dvs 16 personer som pekat ut honom. Så den chansen är ganska minimal..

Medlem

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Inaktiv
Skrivet av Kamp:
Skrivet av andymikel:

Men här medger du väl att varje brott borde fått ett specifikt straff.

En våldtäkts man eller en mördare borde få ett straff, dödsstraff om du vill.

Och en skattefuskare borde få ett lindrare straff.

Självklart ska varje brott få ett specifikt straff.
Sexbrott ska ligga bland de högsta straffen.

Beror väl på hur mycket han stjäl eller hur?
Men generellt sätt, så ja.

Även om sex brott är hemskt (mitt ex blev våldtagen så tänk inte ens på det) så kan det inte placeras som ett brott med högst straff.

Straffet måste vara rimligt med brottet, att utvisa för något sånt är ju idiotiskt.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av andymikel:

Så en invandrare som kastar en colaburk på marken ska utvisas ögonaböj, okej. Med dom reglerna känns det väl inte lönt att ta emot invandrare till Sverige.

Exakt. Då hade vi sluppit honom till att börja med och en stor del av all annan kriminalitet.

Snacka om att generalisera, största andelen brott sker av svenskar mot svenskar, invandrare som begår brott är bara en klick av dom som invandrar till Sverige, stick tillbaka till SD med dina jävla idéer.

Skrivet av Kamp:
Skrivet av andymikel:

Hur länge ska man bo i Sverige för att behandlas av lagen som en svensk? 4 år ? 10 år? 20 år?

För att behandlas som svensk? Hur menar du nu? Om man tex gör något kriminellt? Då spelar det ingen roll hur länge "du" har bott han. Då är det avvisning i vilket fall som helst.

Samma där, fan helt orimligt, om man bor i Sverige och har fått svenskt medborgarskap så kan man fan inte utvisa någon, dom e ju förfan svenska medborgare då!

Om jag ska tänka som du så borde man istället utvisa alla personer som har icke humanitära åsikter, så slipper man dom på en gång med!

Medlem

Äkta exempel på 'Pussy Sweden' Vi behöver strängare lagar mot mord, våldtäkt, och allt annat onämnbart.

Fy fan vad jag hatar allt sånt här...


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Ingen ide du försöker zool vissa är bortom räddning.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Ingen ide du försöker zool vissa är bortom räddning.

Nja tycker jag inte, alla kan komma till insikt, frågan är bara vad som krävs för att dom gör det

Sen kan jag tillägga att om man hade blivit tvungen att fly från diktaturer eller krig, inte fan skulle man vilja komma till ett land som skickar tillbaka en så fort man råka ta ett snesteg?

Snacka om psykisk press det skulle vara att behöva gå på tårna vart man än gick och se till att man alltid höll sig borta från problem, det är ju som att komma tillbaka till det land då man inte kunde röra sig fritt och behövde kolla sig runt axeln igen.

Fyfan säger jag bara!

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Fyfan säger jag bara!

Kan bara hålla med.


signatur
Medlem
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Ariath:

Utvisning kanske är lite väl drastiskt. Kastrering, inte kemisk utan riktig sådan tar bort hans behov av att tafsa. Det är nog ett bättre alternativ i första hand. Gärna med ett längre fängelsestraff utöver det.

Och om det kommer fram senare att han var oskyldigt dömd? Ursäkta! Här får du lite pengar som plåster på såren.

Som Kamp sa var det inget snack om att han var skyldig denna gången.

Skrivet av Kungbla:

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Ska oskyldiga kvinnor behöva utsättas för nåt de inte vill så är detta ett utmärkt straff. I denna situationen iaf. Han var ju som bekant inte riktigt 100 i skallen och vård är bara ett skämt. Våldtäktsmän och deras likar kan gott bli av med kulorna.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Kamp, du borde ta en lång resa till något främmande land, lära känna andra utländska människor och börja acceptera andra.

Det enda du skriver om här på forumet är att "utvisa invandrare". Du verkar njuta av att provocera folk och skapa aggressiva diskussioner.

Lägg ner bara. För allas bästa.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Ariath:

Som Kamp sa var det inget snack om att han var skyldig denna gången.

Att det inte var något snack om att han var skyldig existerar inte. Det går aldrig att fullständigt bevisa skyldighet. Därför är det otroligt viktigt att inte döma någon till ett straff som inte går att återkalla.

Skrivet av Ariath:

Ska oskyldiga kvinnor behöva utsättas för nåt de inte vill så är detta ett utmärkt straff. I denna situationen iaf.

Okej. Ska vi låta dig bestämma straffskalan för andra brott också?

Skrivet av Ariath:

Han var ju som bekant inte riktigt 100 i skallen och vård är bara ett skämt.

Om han inte var "riktigt 100 i skallen" så har väl samhället och vården haft brister som man ska fokusera på, inte döma honom till döden.

Skrivet av Ariath:

Våldtäktsmän och deras likar kan gott bli av med kulorna.

Men nu går det som sagt aldrig att bevisa att någon är 100% skyldig och kastration går inte att återkalla.

Medlem
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Ariath:

Som Kamp sa var det inget snack om att han var skyldig denna gången.

Att det inte var något snack om att han var skyldig existerar inte. Det går aldrig att fullständigt bevisa skyldighet. Därför är det otroligt viktigt att inte döma någon till ett straff som inte går att återkalla.

Skrivet av Ariath:

Ska oskyldiga kvinnor behöva utsättas för nåt de inte vill så är detta ett utmärkt straff. I denna situationen iaf.

Okej. Ska vi låta dig bestämma straffskalan för andra brott också?

Skrivet av Ariath:

Han var ju som bekant inte riktigt 100 i skallen och vård är bara ett skämt.

Om han inte var "riktigt 100 i skallen" så har väl samhället och vården haft brister som man ska fokusera på, inte döma honom till döden.

Skrivet av Ariath:

Våldtäktsmän och deras likar kan gott bli av med kulorna.

Men nu går det som sagt aldrig att bevisa att någon är 100% skyldig och kastration går inte att återkalla.

Jag orkar inte sära på delarna här. Ett svar har jag till ovanstående. Det är min åsikt. Jag tycker så sen får du tycka precis hur du vill. Än har vi åsiktsfrihet hoppas jag:)

Jag vet att kastration är oåterkalleligt det är det som är poängen. Och tillämpandet ska ske när det är övertygande bevisning.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Ariath:

Som Kamp sa var det inget snack om att han var skyldig denna gången.

Att det inte var något snack om att han var skyldig existerar inte. Det går aldrig att fullständigt bevisa skyldighet. Därför är det otroligt viktigt att inte döma någon till ett straff som inte går att återkalla.

Skrivet av Ariath:

Ska oskyldiga kvinnor behöva utsättas för nåt de inte vill så är detta ett utmärkt straff. I denna situationen iaf.

Okej. Ska vi låta dig bestämma straffskalan för andra brott också?

Skrivet av Ariath:

Han var ju som bekant inte riktigt 100 i skallen och vård är bara ett skämt.

Om han inte var "riktigt 100 i skallen" så har väl samhället och vården haft brister som man ska fokusera på, inte döma honom till döden.

Skrivet av Ariath:

Våldtäktsmän och deras likar kan gott bli av med kulorna.

Men nu går det som sagt aldrig att bevisa att någon är 100% skyldig och kastration går inte att återkalla.

Jag orkar inte sära på delarna här. Ett svar har jag till ovanstående. Det är min åsikt. Jag tycker så sen får du tycka precis hur du vill. Än har vi åsiktsfrihet hoppas jag:)

Jag vet att kastration är oåterkalleligt det är det som är poängen. Och tillämpandet ska ske när det är övertygande bevisning.

Hota med stränga straff och då i detta fallet med ett straff som inte går att återkalla går inte, kolla på USA, dom har döds straff men har brotten gått ner?

Det funkar inte!

Man ska aldrig utdela ett straff som inte kan återkallas igen! Aldrig!

Vet du hur vanligt det egentligen är med tjejer som anmäler killar för våldtäkt för att ge igen eller få in lite pengar?

Skulle man då ta till kastrering där med? han är ju dömd så då måste ju bevisen räcka?

Hårdare staff, vist, men inte sånna som inte går att återkalla!

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Ariath:

Som Kamp sa var det inget snack om att han var skyldig denna gången.

Att det inte var något snack om att han var skyldig existerar inte. Det går aldrig att fullständigt bevisa skyldighet. Därför är det otroligt viktigt att inte döma någon till ett straff som inte går att återkalla.

Skrivet av Ariath:

Ska oskyldiga kvinnor behöva utsättas för nåt de inte vill så är detta ett utmärkt straff. I denna situationen iaf.

Okej. Ska vi låta dig bestämma straffskalan för andra brott också?

Skrivet av Ariath:

Han var ju som bekant inte riktigt 100 i skallen och vård är bara ett skämt.

Om han inte var "riktigt 100 i skallen" så har väl samhället och vården haft brister som man ska fokusera på, inte döma honom till döden.

Skrivet av Ariath:

Våldtäktsmän och deras likar kan gott bli av med kulorna.

Men nu går det som sagt aldrig att bevisa att någon är 100% skyldig och kastration går inte att återkalla.

Jag orkar inte sära på delarna här. Ett svar har jag till ovanstående. Det är min åsikt. Jag tycker så sen får du tycka precis hur du vill. Än har vi åsiktsfrihet hoppas jag:)

Jag vet att kastration är oåterkalleligt det är det som är poängen. Och tillämpandet ska ske när det är övertygande bevisning.

Du får tycka vad du vill och ha vilka åsikter du vill. Men om du yttrar dom får du vara bered på att folk kommer komma med argument emot dina åsikter, grundläggande för en välmående demokrati.

Och vad är övertygande bevisning? Är det en subjektiv åsikt från domarens sida, eller ska det stå specifikt vad som är övertygande bevisning i lagboken?

Medlem

För jäkligt...

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Inte? Då får vi väl avskaffa demokratin då och införa nånting som tar vara på sina medborgare och inte de som begår brott.

Finns ingen anleding att dalta med kriminella.

Medlem

Precis, dom daltar inte med sina offer, så varför ska vi dalta med järningsmannen?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

ThreeZool-->

Jag är för en mycket hårdare straffskala ja. Dödsstraff vet jag inte om jag är för dock. Jag tänkte precis på det med änmälningar som sprutar in om våldtäkter till höger och vänster. Kastration tillämpas där det går att bevisa att personen utfört gärningen. Det finns säkert fall där man med 100% säkerhet kan bevisa att så är fallet. I vilket fall som helst så är det vård och straff i samma veva. Våldtäktsförsöken minskar nog när kulorna är borta:)

Kungbla-->

Åsikter har aldrig varit bevis i mina ögon. DNA, filmövervakning, ögonvittnen osv ser jag som beviskällor.

Hur som helst tar jag tillbaka åsikten om att han i artikeln ska kastreras. Jag har inte läst mer än en artikel så jag har ju egentligen inget bevis för hans handlingar. Men jag står fast vid att det är ett bra medel.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Även om sex brott är hemskt (mitt ex blev våldtagen så tänk inte ens på det) så kan det inte placeras som ett brott med högst straff.

Straffet måste vara rimligt med brottet, att utvisa för något sånt är ju idiotiskt.

Exakt. Därför bör vi om vi inte utvisar sexbrottslingar, dömma dessa till döden.
Allt annat vore ju idiotiskt.

Skrivet av ThreeZool:

Snacka om att generalisera, största andelen brott sker av svenskar mot svenskar, invandrare som begår brott är bara en klick av dom som invandrar till Sverige, stick tillbaka till SD med dina jävla idéer.

Generalisera? Kanske dags att kolla hur anstalterna ser ut och vilka som sitter där inne?
Eller läsa den senaste rapporten om vilka som begår brott..?

Hahaha! Jag tillhör inte SD, kommer aldrig göra det, och VILL inte göra det. Skulle aldrig få för mig att stödja dem heller.

Skrivet av ThreeZool:

Samma där, fan helt orimligt, om man bor i Sverige och har fått svenskt medborgarskap så kan man fan inte utvisa någon, dom e ju förfan svenska medborgare då!

Man ger inte dessa svenskt medborgarskap bara. Även om man gör det så ska de fortfarande skickas hem. De är inte svenskar och är därför inte vårat problem.

Skrivet av ThreeZool:

Om jag ska tänka som du så borde man istället utvisa alla personer som har icke humanitära åsikter, så slipper man dom på en gång med!

Hahaha! Så nu handlar det om hur man tänker? Menar du att jag är kriminell nu?

Vi kanske borde skicka ut alla liberaler som drar Sverige i botten istället?

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Inte? Då får vi väl avskaffa demokratin då och införa nånting som tar vara på sina medborgare och inte de som begår brott.

Finns ingen anleding att dalta med kriminella.

Ja, för i en diktatur (du syftar väl på diktatur?) bryr man sig om folk är kriminella eller inte när man tar livet av dom...

Medlem
Skrivet av WaltX:

Kamp, du borde ta en lång resa till något främmande land, lära känna andra utländska människor och börja acceptera andra.

Det enda du skriver om här på forumet är att "utvisa invandrare". Du verkar njuta av att provocera folk och skapa aggressiva diskussioner.

Lägg ner bara. För allas bästa.

Jag känner fullt med utländska människor.
Jag kan acceptera andra. Dock accepterar jag aldrig kriminella människor. Sedan har jag väldigt svårt för personer som försvarar kriminella.

Det är absolut inte det enda jag skriver.
Om du läser vad jag skriver så ser att jag skriver mer än så. Jo jag provocerar ju genom att ha åsikter som sticker ut från mängden. PK'iter brukar ju ha svårt för sådant.

Jag kommer aldrig sluta yttra mig.
Änsålänge har jag laglig rätt till det.
Men du kanske vill inskränka den rätten?

Medlem
Skrivet av Ariath:

DNA

Kan lika bra vara någon från din närmaste familj, då dom har samma DNA som dig.

Skrivet av Ariath:

filmövervakning

Filmövervakning har löst otroligt få brott då bilderna är suddiga och man ofta inte ens kan identifiera personen på bilden. Och förresten så måste man fånga både brottet och en perfekt bild av brottslingens ansikte samtidigt för att det över huvud taget ska vara giltigt.

Skrivet av Ariath:

ögonvittnen

Är tyvärr ofta opålitliga och anses av domstol inte som bevis utan snarare som en förstärkning av redan existerande bevis.

Medlem
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Inte? Då får vi väl avskaffa demokratin då och införa nånting som tar vara på sina medborgare och inte de som begår brott.

Finns ingen anleding att dalta med kriminella.

Ja, för i en diktatur (du syftar väl på diktatur?) bryr man sig om folk är kriminella eller inte när man tar livet av dom...

Finns andra styrsätt förutom diktatur också.
Vill du veta vad jag tycker är du välkommen att skicka iväg ett PM.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Kungbla:

Skitsamma om hela jordens befolkning pekat ut honom, en domstol i en riktig demokrati har aldrig rätt att döma en individ till att fysiskt skadas.

Inte? Då får vi väl avskaffa demokratin då och införa nånting som tar vara på sina medborgare och inte de som begår brott.

Finns ingen anleding att dalta med kriminella.

Ja, för i en diktatur (du syftar väl på diktatur?) bryr man sig om folk är kriminella eller inte när man tar livet av dom...

Finns andra styrsätt förutom diktatur också.
Vill du veta vad jag tycker är du välkommen att skicka iväg ett PM.

Nej tack. Jag tycker mer om att argumentera om saker öppet då det blir fler åsikter från fler personer och roligare.

Skriv svar