Piratpartiets valsedlar myglas bort.

Medlem
Skrivet av Kamp:

Prostitution är inte guld och gröna skogar. Bara titta runtom i världen så ser vi hur småflickor tvingas in i det. Eller hur folk som inte har något annat sätt och tjäna pengar tvingas in i det, fast ingen av dem vill. Prostitution handlar enbart om utnyttjande..

Jo fasen, folk som sysslar med trafficin verkar ju inte ha några problem alls att dra in småflickor i det hela. Men iallafall jag har väldigt svårt att se en statligt ägd och kontrollerad verksamhet lyckas dra in minderåriga tjejer (eller killar) i prostitution, kan du se det ske?

(Hittar inte själva rapporten/undersökningen jag läste men hittar iallafall en relaterad länk från aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/wendela/article3511825.ab - det är alltså fler killar än flickor som prostituerar sig, vart är alla "det är synd om killarna"-kommentarer? (snevriden bild av verkligheten media blåser sönder era hjärnor med, "klart man ska tycka synd om flickorna...."))


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Kamp:

Det är ju ganska uppenbart att alkohol inte fungerar idag i Sverige. Titta bara tex på hur många barn som växer upp i misär pga att deras föräldrar är alkoholister eller att de blir slagna när deras föräldrar är fulla osv.

Här håller jag med helt och hållet, när drogerna går ut över andra så är det dags att se över vad fasen man håller på med.

Däremot menar jag inte att man skall förbjuda drogerna, man bör istället se över sin egen situation, varför gör man som man gör?
Varför slår man sina egna barn, varför är man våldsam?

Det kan omöjligt vara så enkelt att alkoholen skapar våldet, det ligger någonting bakom det.

På tal om att se över sin egen situation, varför tror du att folk använder droger?

Drogerna kanske ger dom riktiga problemen en "boost", men drogerna i sig är egentligen inget problem.

Man måste gå till botten och lösa problemen där.
Ett förbud är en extremt dålig lösning som bara skapar nya offer och nya problem.

Skrivet av Kamp:

Samma sak gäller andra former av droger, folk mördar, stjäl saker osv.

Folk mördar och stjäl saker oprovocerat för att dom är idioter.
Vi kanske bör ha något slags vettighetstest vid varje persons 18-årsdag som avgör ifall personen får fortsätta att leva eller inte?

Folk begår mord i religionens namn, skall vi förbjuda all religion?

Alltså, det funkar inte.

Skrivet av Kamp:

Nu är det ju självklart inte att ALLA som miss/brukar-droger gör så. DOCK så skapar det tillräckligt mycket problem för att förbjuda det.

Och du tror på fullaste allvar att ett förbud kommer att lösa hela problemet?
Det finns inga bakomliggande orsaker till varför folk gör som dom gör när dom är berusade?
Du tror inte att vi kommer få nya problem?
Smuggling, uppror.
Någon stackare som tar en öl till maten hamnar i fängelset.

Skrivet av Kamp:

Är det nånting vi har lärt oss angående alkohol / droger så borde det vara att folk inte klarar av den friheten de får om man skulle legalisera fler droger.

Precis!
Det är inte drogernas fel, det är folkets fel.

Håller du inte med mig om att världen skulle bli en bättre plats om man bestämde sig för att låsa in alla människor som inte klarar av att ha frihet och samtidigt visa respekt?

Skrivet av Kamp:

Prostitution är inte guld och gröna skogar. Bara titta runtom i världen så ser vi hur småflickor tvingas in i det.

Trafficking och barnprostitution tycker jag verkligen inte att man skall legalisera.

Skrivet av Kamp:

Eller hur folk som inte har något annat sätt och tjäna pengar tvingas in i det, fast ingen av dem vill. Prostitution handlar enbart om utnyttjande.

Ja, men om man nu skulle legalisera prostitution så får man självklart precis som med droger kontrollera det.
Man får se till så att allting går rätt till.

Och när du säger att det enbart handlar om utnyttjande så undrar jag följande: vem utnyttjar vem?

Det kanske är kvinnan som utnyttjar mannens sexuella lustar?

Visst finns det fall där kvinnorna far illa, men det finns även prostituerade som faktist tycker om sitt yrke.

Det finns dom som själva har gått ut och sagt att det är svårt att vara prostituerad idag, inte pga. utnyttjande eller något sådant.
Utan pga. samhällets syn på prostituerade, alla tror att bara för att man väljer att prostituera sig så är man drogberoende eller galen, så är det inte.

Sedan förstår jag verkligen inte på vilket sätt ett förbud skulle hjälpa dom frivilligt prostituerade som faktist finns.

Skrivet av Kamp:

Vill man ha någon att ha sex med gör man bäst i att skaffa sig en partner eller en "kk".

"Vill man tapetsera om väggarna i hemmet gör man bäst i att fråga en vän om gratis hjälp, har man ingen målare i vänskapskretsen får man helt enkelt se till att skaffa en."

Betalar man målaren för att sätta upp tapeter på väggarna så är det ju faktist mansförnedrande och utnyttjande av målarens erfarenheter.

Eller, va?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Inaktiv
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Kamp:

Det är ju ganska uppenbart att alkohol inte fungerar idag i Sverige. Titta bara tex på hur många barn som växer upp i misär pga att deras föräldrar är alkoholister eller att de blir slagna när deras föräldrar är fulla osv.

Här håller jag med helt och hållet, när drogerna går ut över andra så är det dags att se över vad fasen man håller på med.

Däremot menar jag inte att man skall förbjuda drogerna, man bör istället se över sin egen situation, varför gör man som man gör?
Varför slår man sina egna barn, varför är man våldsam?

Det kan omöjligt vara så enkelt att alkoholen skapar våldet, det ligger någonting bakom det.

På tal om att se över sin egen situation, varför tror du att folk använder droger?

Drogerna kanske ger dom riktiga problemen en "boost", men drogerna i sig är egentligen inget problem.

Man måste gå till botten och lösa problemen där.
Ett förbud är en extremt dålig lösning som bara skapar nya offer och nya problem.

Om de på ett så lätt sätt kan känna sig bättre gör de inget åt problemet själva. Om man tar bort alkohol så försöker det i alla fall göra saken bättre eller så dör de. Only one way to find out

Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Kamp:

Samma sak gäller andra former av droger, folk mördar, stjäl saker osv.

Folk mördar och stjäl saker oprovocerat för att dom är idioter.

Folk begår mord i religionens namn, skall vi förbjuda all religion?

Alltså, det funkar inte.

Alkohol tar bort spärren på ett annat sätt en religion. Om man dödar enbart för religion (även om det oftast bara är en ursäkt) så är man riktigt dum medan alla skulle kunna bli galna efter några år med droger. Droger tar mer liv en religion idagens Sverige alltså ett större problem

Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Kamp:

Nu är det ju självklart inte att ALLA som miss/brukar-droger gör så. DOCK så skapar det tillräckligt mycket problem för att förbjuda det.

Och du tror på fullaste allvar att ett förbud kommer att lösa hela problemet?
Det finns inga bakomliggande orsaker till varför folk gör som dom gör när dom är berusade?
Du tror inte att vi kommer få nya problem?
Smuggling, uppror.
Någon stackare som tar en öl till maten hamnar i fängelset.

Du tror inte att det konsumtionen ökar om det säljs droger billigt i mat affären? Genom att förbjuda så försvinnner en hel del.

Jag kan lägga till att cigarreter och snus skräpar ner. Alltid är det cigarreter på stranden och snus packet eller vad de heter på alla vägar och trappor. Som tugg gummi fast 20 gånger värre.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Om de på ett så lätt sätt kan känna sig bättre gör de inget åt problemet själva. Om man tar bort alkohol så försöker det i alla fall göra saken bättre eller så dör de. Only one way to find out

Att förbjuda alkohol betyder inte att man tar bort alkoholen, det betyder bara att man straffar folk som får tag på alkohol.

Det hjälper ingen.

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Alkohol tar bort spärren på ett annat sätt en religion. Om man dödar enbart för religion (även om det oftast bara är en ursäkt) så är man riktigt dum medan alla skulle kunna bli galna efter några år med droger. Droger tar mer liv en religion idagens Sverige alltså ett större problem

Ja, jo.
Det var mest en halvtaskig jämförelse jag gjorde där.

Jag menar bara att det är väldigt onödigt att straffa alla dom människor som faktist klarar av att hantera sina droger på ett vettigt sätt.

Som sagt, när man förbjuder någonting så hjälper man ingen, man skapar endast nya offer.

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Du tror inte att det konsumtionen ökar om det säljs droger billigt i mat affären? Genom att förbjuda så försvinnner en hel del.

Ptja, drogerna försvinner från en kontrollerad plats och dyker istället upp på en okontrollerad kriminell marknad.

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag kan lägga till att cigarreter och snus skräpar ner. Alltid är det cigarreter på stranden och snus packet eller vad de heter på alla vägar och trappor. Som tugg gummi fast 20 gånger värre.

Cigaretter och snus skräpar inte ned.
Människor skräpar ned.

Men jag förstår vad du menar, folk bryr sig helt enkelt inte.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

Har ju funnits förbudstider, Al Capone någon? Och även i Sverige så brändes det friskt i buskarna ett tag.

Att totalförbjuda något som en majoritet klarar av bara för att några ballar ur är inte lösningen. Vi kanske skulle förbjuda all jäkla trafik som faktiskt dödar...


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Har ju funnits förbudstider, Al Capone någon? Och även i Sverige så brändes det friskt i buskarna ett tag.

Att totalförbjuda något som en majoritet klarar av bara för att några ballar ur är inte lösningen. Vi kanske skulle förbjuda all jäkla trafik som faktiskt dödar...

+1

Inaktiv
Skrivet av PurreSnurre:

Har ju funnits förbudstider, Al Capone någon? Och även i Sverige så brändes det friskt i buskarna ett tag.

Att totalförbjuda något som en majoritet klarar av bara för att några ballar ur är inte lösningen. Vi kanske skulle förbjuda all jäkla trafik som faktiskt dödar...

Om total förbud är så dåligt kanske vi borde släppa på vapenförbud. Alla skulle inte gå runt och skjuta men det hade ökat.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Eu skulle bergis fixa en vapen lag ala Usa....
Vapen e ju direkt farligt, knark o sa e ju indirekt farligt..
eller fordrojt farligt ungefar som en granat i Call of duty liren , den gar att duka om man e snabb o uppmarksam.

Seriost sa tror jag att PP behovs i dagens samhalle for att motverka att staten tar over mer o mer.
I Usa tror jag att folk fick ha vapen for att dem skulle kunna storta regeringen om den gjorde ett for daligt jobb som att bli en diktatur eller for att skydda sig mot invasioner..

Far ju inte glomma att Usa bildades ju av hunsade kolonister som ville bli fria fran fortryck fran sina urpsrungslander.

Haha tank o va politiker i ett sant land

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av PurreSnurre:

Har ju funnits förbudstider, Al Capone någon? Och även i Sverige så brändes det friskt i buskarna ett tag.

Att totalförbjuda något som en majoritet klarar av bara för att några ballar ur är inte lösningen. Vi kanske skulle förbjuda all jäkla trafik som faktiskt dödar...

Om total förbud är så dåligt kanske vi borde släppa på vapenförbud. Alla skulle inte gå runt och skjuta men det hade ökat.

Fast Sverige har ju knappast vapenförbud, du måste dock ha en massa licenser för att kunna köpa och inneha vapen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag blir så jävla sur när man ser sådant här händer. Gamla stofiler ska veta vad som är bäst för oss yngre generationen, BAH ta er någonstans! Sverige ett demokratiskt land... ja det vete fan efter att ha sett detta.

Medlem
Skrivet av Philip:

Jag blir så jävla sur när man ser sådant här händer. Gamla stofiler ska veta vad som är bäst för oss yngre generationen, BAH ta er någonstans! Sverige ett demokratiskt land... ja det vete fan efter att ha sett detta.

Demokrati innebär att 49% inte får som de vill.
Piratkopiering är stöld. Det ska inte få stöd i någon lag bara för att "alla gör det".


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Philip:

Jag blir så jävla sur när man ser sådant här händer. Gamla stofiler ska veta vad som är bäst för oss yngre generationen, BAH ta er någonstans! Sverige ett demokratiskt land... ja det vete fan efter att ha sett detta.

Demokrati innebär att 49% inte får som de vill.
Piratkopiering är stöld. Det ska inte få stöd i någon lag bara för att "alla gör det".

Nu pratar jag inte om piratkopiering. Ingen har rätt att säga åt mig vem jag ska lägga min röst på, oavsett om det är PP eller något annat parti. Ännu värre är det om det myglas/kastas i soptunnan med min röst, varpå den blir ogiltigförklarad. I ett demokratiskt samhälle är det högst otillåtet att göra så!

Medlem
Skrivet av Nestor:

Piratkopiering är stöld.

Jo, skapar jag en kopia av grannens bil har jag snott den.

Självklart.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Nestor:

Piratkopiering är stöld.

Jo, skapar jag en kopia av grannens bil har jag snott den.

Självklart.

Jag skiter fulständigt i om du kopierar, skriveer av whatnot.

Är en handling i lagboken belags med ett straff, så är det ett brott. Att utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd kopiera ett verk är inte tillåtet, enligt lagboken.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Nestor:

Piratkopiering är stöld.

Jo, skapar jag en kopia av grannens bil har jag snott den.

Självklart.

Jag skiter fulständigt i om du kopierar, skriveer av whatnot.

Är en handling i lagboken belags med ett straff, så är det ett brott. Att utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd kopiera ett verk är inte tillåtet, enligt lagboken.

Du vet om att The piratebay snubbarna inte ens blev åtalad för stöld?

Stöld är när man fysiskt tar någon annans egendom, att kopiera ettor och nollor är inte samma sak.

Dom blev åtalad för upphovsbrott.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Nestor:

Piratkopiering är stöld.

Jo, skapar jag en kopia av grannens bil har jag snott den.

Självklart.

Lite svammel.

Läste du ens vad du skrev? Du påpekade att piratkopiering var stöld, vilket det inte är.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Lite olyckligt formulerat av mig att skriva att piratkopiering är stöld.
DÄREMOT är upphovsrätten skyddad enligt lagen.
Olagligt hur man än vänder och vrider på det.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Olagligt hur man än vänder och vrider på det.

Skrivet av Nestor:

...enligt lagboken.

Menar du att det är fel att ifrågasätta lagar?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Nestor:

Olagligt hur man än vänder och vrider på det.

Skrivet av Nestor:

...enligt lagboken.

Menar du att det är fel att ifrågasätta lagar?

Nope.
MEN är det en ursäkt att inte följa lagar?
"Nää, jag tycker inte den här lagen är bra, så jag struntar i den"


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Nestor:

Olagligt hur man än vänder och vrider på det.

Skrivet av Nestor:

...enligt lagboken.

Menar du att det är fel att ifrågasätta lagar?

Fast det handlar inte bara om att ifrågasätta. Folk bryter mot den bara för det inte passar dom. Så kan det bara inte fungera.

Edit
Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte förstå hur någon kan argumentera emot upphovsrättslagen. Att utvecklaren/konstnären/whatevah själv ska kunna bestämma vad som ska hända med sin kreation är för mig alldeles självklart. Det spelar ingen roll om han skulle få in mer intäkter genom att sprida den på fildelningssiter, det är fullständigt irrelevant, han ska bestämma!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Så skönt att se att en del propaganda verkar fungera. Ni fokuserar inte alls på en av huvudfrågorna..

Saken är enkel: Vill ni ha kvar era svenska kollektivavtal, rösta rött.
Vill ni att letter eller vad det nu blir skall ta era jobb för 1/3 lön, rösta blått.

Röstar ni blått så får man hoppas att ni har lite i madrassen.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Så skönt att se att en del propaganda verkar fungera. Ni fokuserar inte alls på en av huvudfrågorna..

Saken är enkel: Vill ni ha kvar era svenska kollektivavtal, rösta rött.
Vill ni att letter eller vad det nu blir skall ta era jobb för 1/3 lön, rösta blått.

Röstar ni blått så får man hoppas att ni har lite i madrassen.

Den fruktade sociala turismen uteblev ju.
Konkurrens är bra för konder och företag.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

MEN är det en ursäkt att inte följa lagar?

Anser man att en lag är fel så förstår jag inte varför man skall följa den.

Skrivet av SuperTank:

Det spelar ingen roll om han skulle få in mer intäkter genom att sprida den på fildelningssiter, det är fullständigt irrelevant, han ska bestämma!

Det är väl ingen som tvingar musikern att släppa sin låt på skiva eller i mp3format?
Filmskaparen att släppa sin film på dvd?
Spelutvecklaren att släppa sitt spel överhuvudtaget?
Det finns livekonserter, biografer och multiplayerspel.

När någonting kommer ut på internet så uppstår möjligheten att kopiera det, snabbt och enkelt.
Detta är någonting man helt enkelt får acceptera, anser jag.

Tycker man inte om detta får man väl hitta på nya sätt att visa upp sina verk, vad vet jag.

Musiker som har avlidit, vem skall få betalt för deras låtar, enligt dig?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Nestor:

MEN är det en ursäkt att inte följa lagar?

Anser man att en lag är fel så förstår jag inte varför man skall följa den.

Faktiskt. Tack

Nu ska jag ut och våldta nån random på stan och sen mörda någon.
Jag tycker inte att de lagarna är bra, så varför ska jag följa den?

Sen ska jag lura ett gäng pensionärer på pengar. Jag tycker inte att de där lagarna att man inte får lura folk är bra, så varför ska jag följa.

Skrivet av Sacrilege:

När någonting kommer ut på internet så uppstår möjligheten att kopiera det, snabbt och enkelt.
Detta är någonting man helt enkelt får acceptera, anser jag.

Ska vi applicera det på andra sammanhang ochså?
Ditt bankkonto finns på nätet. Du får väl acceptera att jag kopierar informationen för det


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Men vi kan väl alla hålla med om att det är fel att kasta ett partis valsedlar i papperskorgen bakom ryggen på väljarna, oavsett vilket parti det gäller?

Allt annat, ex. vilket partis åsikter som är rätt/fel hör inte hemma i denna tråden tycker jag.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Nu ska jag ut och våldta nån random på stan och sen mörda någon.
Jag tycker inte att de lagarna är bra, så varför ska jag följa den?

Varför tycker du att lagen som förbjudet våldtäkt och mord är dålig?
Utveckla gärna, jag är intresserad av höra hur du tänker.

Skrivet av Nestor:

Sen ska jag lura ett gäng pensionärer på pengar. Jag tycker inte att de där lagarna att man inte får lura folk är bra, så varför ska jag följa.

Hur hade du tänkt gå till väga för att lura "ett gäng pensionärer" på pengar?
Jag är nyfiken.

Skrivet av Nestor:

Ska vi applicera det på andra sammanhang ochså?
Ditt bankkonto finns på nätet. Du får väl acceptera att jag kopierar informationen för det

Något sådant har jag tyvärr inte, du får göra ett nytt försök.

:heart:


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Nestor:

Olagligt hur man än vänder och vrider på det.

Skrivet av Nestor:

...enligt lagboken.

Menar du att det är fel att ifrågasätta lagar?

Fast det handlar inte bara om att ifrågasätta. Folk bryter mot den bara för det inte passar dom. Så kan det bara inte fungera.

Edit
Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte förstå hur någon kan argumentera emot upphovsrättslagen. Att utvecklaren/konstnären/whatevah själv ska kunna bestämma vad som ska hända med sin kreation är för mig alldeles självklart. Det spelar ingen roll om han skulle få in mer intäkter genom att sprida den på fildelningssiter, det är fullständigt irrelevant, han ska bestämma!

DRM tillhör väl upphovsrätten. Tycker du verkligen att den gynnar artisten?

Läs mer här:
http://www.piratpartiet.se/politik/upphovsratt

Jag är endast för den långa kommersiella ensamrätten som PP är emot. Däremot tycker jag att det inte borde spela någon roll att ens verk flyter fram och tillbaka över nätet. Så länge folk inte tjänar på det eller tillskriver sitt eget namn på verket så ser jag inte saken som ett problem.

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av PurreSnurre:

Har ju funnits förbudstider, Al Capone någon? Och även i Sverige så brändes det friskt i buskarna ett tag.

Att totalförbjuda något som en majoritet klarar av bara för att några ballar ur är inte lösningen. Vi kanske skulle förbjuda all jäkla trafik som faktiskt dödar...

Om total förbud är så dåligt kanske vi borde släppa på vapenförbud. Alla skulle inte gå runt och skjuta men det hade ökat.

Fast Sverige har ju knappast vapenförbud, du måste dock ha en massa licenser för att kunna köpa och inneha vapen.

Ja men då tycker jag att du bevisar det genom att ta en sväng på stan med en RPG i handen. Det är ju inte förbjudet att ha med sig vapen på offentliga platser eller hur?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Om total förbud är så dåligt kanske vi borde släppa på vapenförbud. Alla skulle inte gå runt och skjuta men det hade ökat.

Du skulle inte kunna, bara lite kvickt sådär, dra till med ett argument som är "för" en fri vapenhandel?

Vapen är direkt livsfarliga och till för att skada andra människor.
Dvs. jag kan inte förstå hur man skall använda vapen på ett "korrekt" och respektfullt sätt.

Vad anser du för övrigt att man skall klassa som vapen?
Pistol? Kniv? Hammare? Varmt vatten?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Nestor:

Nu ska jag ut och våldta nån random på stan och sen mörda någon.
Jag tycker inte att de lagarna är bra, så varför ska jag följa den?

Varför tycker du att lagen som förbjudet våldtäkt och mord är dålig?
Utveckla gärna, jag är intresserad av höra hur du tänker.

Jag tror du är lite för seg för att lösa mellan raderna. Antingen spelar du korkad, eller så är du det. Jag hoppas och utgår från det första.

Man jag kan göra det enkelt för dig, så slipper du den huvudvärk det skulle innebära för dig att anstränga dig.

Det jag skrev kallas EXEMPEL. Folk skrivet sådana när de vill förklara något. Mitt Exempel var ÖVERDRIVET, det var det för att visa dig vilka konsekvenser det får när folk börjar följa lagar godtyckligt.
Behöver du få det förklarat mer?

Det spelar ingen roll om man gillar lagar eller ej. Man följer dem. Det är din skyldighet som medborgare i Sverige.
Ja, du har faktiskt skyldigheter ochså, inte bara rättigheter. Suprise Suprise!

Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Nestor:

Sen ska jag lura ett gäng pensionärer på pengar. Jag tycker inte att de där lagarna att man inte får lura folk är bra, så varför ska jag följa.

Hur hade du tänkt gå till väga för att lura "ett gäng pensionärer" på pengar?
Jag är nyfiken.

Som sagt, bara för att jag inte gillar en lag är det inte okej at bryta mot den.
Jag gillar inte att betala skatt, ska jag då skita i det för att jag inte dillar skattelagarna?

Var jag tydlig nog nu?
Eller behöver jag, som frågat innan, förklara dethär en gång till?

Jag f


signatur

Dryg och bitter.

Skriv svar