Xbox 360 har USB-minnesstöd
Jag antar att 16GB-gränsen är för att deras svindyra hårddiskar inte ska bli utkonkurrerade. Ser ingen annan anledning till att sätta en så låg gräns.
Ser heller ingen annan anledning. Slap in the face.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Jag antar att 16GB-gränsen är för att deras svindyra hårddiskar inte ska bli utkonkurrerade. Ser ingen annan anledning till att sätta en så låg gräns-
250gb disken kostar iaf under 999kr på webhallen nu iaf först låg den på 1295kr.
i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO
Det var synnerligen generöst av Microsoft, men jag har Elite så det behövs inte än i varje fall...
Stöd för USB? Välkommen till förra årtiondet!
Nu måste jag bara påpeka att FZ's rubrik på denna nyheter är lite missvisande.
Självklart har 360'n haft stöd för usb minnen sedan dag 1. Men ej för att lagra saves/dlc/spel etc.
Innan var det väl mest användbart för film, mp3 och bilder så detta nya användningsområde ger en liten extra trevlig boost.
Detta borde varit standard från dag 1
Var glad att det kommer överhuvudtaget. Varför klaga på bra saker? Man kan använda ditt tankesätt till allting.
Du är en dröm för kommersialismen.
Man kan väl för fan få kräva lite när man betalar massa cash för sina prylar. Jag har stört mig på "USB-spärren" ända sen boxen kom. Jag menar usb-uttaget har funnits där hela tiden och man har kunnat använda det till viss del. Men inte till saves, och profiler inte. Nä, för man ska ju köpa ett sånt där jävla minneskort från 90-talet för att kunna göra det. Argh!
Köp en modell med hårddisk så var problemet löst "från dag 1".
PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP
På tiden, don't ya think?
Jag har en 250 giggare. Men det löser inte problemet om man vill föra över saves och profiler från en box till en annan.
Är det för om du skulle byta till en annan eller bara till en kompis? Jag vet att min PS3:a har stöd för att klona all information till en ny maskin. Det är en permanent flytt till den nya, den gammla blir rensad. Finns kanske en liknande funktion för 360?
Welcome to the Manglerdome