OpenTTD släppt
Oh my. Detta har ju spelats ett antal gånger genom årens gång. Underbart spel och OTTD versionen ger så sjukt mycket mer än att spela med bara originalet. Fin fint. Får tankas och ösas.
Transport Tycoon Deluxe var mitt första PC spel också... 15 år sedan borde det vara nu. Lite småkul att det fortfarande lever :>
osv.
TTD har väl inget med förvaltandet av städer att göra? och det samma stämmer väl ganska väl in på Open TTD
Helt rätt. Rekommenderar att artikeln rättas till. Transport Tycoon handlar enbart och enbart om transport och infrastruktur.
Att städerna växer är ju bara en bieffekt av fungerande industri och transport.
Gott!
Transport Tycoon var bland de första managerspelen jag spelade som barn.
Härligt.
Och samtidigt, jävlar vad roligt att det finns folk som fortfarande brinner för spelet, så pass mycket att de gjort detta.
Minns att jag spelade något liknande omgjort ttd för några år sedan. Detta ska spelas.
Och om det är samma känsla som orginalet, fast större och mer, så kommer många timmar att gå åt!
Länge leve spel med känsla och död åt grafikfokuseringen som dagens konsollgeneration skapat.!
Har spelat OTTD på mobilen tack vare detta, vilket är trevligt
Önskar någon kunde göra en open source-version av UFO: Enemy Unknown och XCOM: Terror of the Deep. Vore jäkla tufft Fast sådana här grejer är ju inget man fixar till i ett nafs, reverse engineering tar ju ett bra tag.
Har spelat OTTD på mobilen tack vare detta, vilket är trevligt
Önskar någon kunde göra en open source-version av UFO: Enemy Unknown och XCOM: Terror of the Deep. Vore jäkla tufft Fast sådana här grejer är ju inget man fixar till i ett nafs, reverse engineering tar ju ett bra tag.
Du menar som denna?
Det är så nära du kan komma. Öppen källkodsvariant på ett spel som mer liknar gamla UFO-spelen än något annat på mycket mycket länge.
TT(Transport Tycoon) var bland det första PC spelen som jag spelade när jag var runt 12-13 år gammal och då gjorde jag det på min kompis dator. sen över åren så spelet följt med en och OTTD(Open Transport Tycoon Deluxe) spelas fortfarande idag när man får ett ryckt lite då och då
Mykee detta får bli favorit i repris, OpenTTD-LAN igen
Har kört OpenTTD från och till under åren och detta är verkligen riktigt bra! Älskade både vanliga TT och TTD men det var nog TTD som jag körde allra mest.
Så kul när man kör LAN och man själv går liiite bättre än polarna, sen köper man upp 75% av deras företag och håller i det bara för att jävlas. Vet egentligen inte vad det är för poäng med det eftersom man inte kan köpa 100% av varandra, men kul är det
I'm in love :heart:
Jag tror jag ägde originalet eller så lånade jag det, kommer inte ihåg -_-
Men det låg på en eller två disketter i alla fall.
Jag vart dock tvungen att köpa "Chris Sawyer's Locomotion" när han släppte det. Inget fel på det alls =')
För mig så var det bättre att ha nostalgiska minnen av det ist för att testa det igen. Var bara rörigt, nuförtiden är man ju bortskämd med tooltips på knapparna.. Lyckades köpa nån truck efter 20 min. 10 minuter senare kunde jag ge order, Men då hade jag tydligen byggt depån i en kulle och kunde inte dra vägen till öppningen.. suck.. Var väl minst en 10 år sen jag spelade detta. Men just nu slipper jag helst
För mig så var det bättre att ha nostalgiska minnen av det ist för att testa det igen. Var bara rörigt, nuförtiden är man ju bortskämd med tooltips på knapparna.. Lyckades köpa nån truck efter 20 min. 10 minuter senare kunde jag ge order, Men då hade jag tydligen byggt depån i en kulle och kunde inte dra vägen till öppningen.. suck.. Var väl minst en 10 år sen jag spelade detta. Men just nu slipper jag helst
Du får tooltip genom att hålla inne höger musknapp, precis som orginalet, har jag för mig
Ge det en chans, det är fortfarande kul och spela!
Du får tooltip genom att hålla inne höger musknapp, precis som orginalet, har jag för mig
Ge det en chans, det är fortfarande kul och spela!
Jag gav det en chans till idag när jag inte var dödstrött. Och då vart det genast roligare. Lite tråkig AI dock. Som bygger 200 bussar mellan två stationer =). Och som bieffekt blockerar mina tappra försök att tjäna stålar