Första kvartalets bästa spel

Skrivet av Tpiom:

Usch!

BC2 är en kopia av Modern Warefare II, kom till när en satellit krascha och sedan gav jag upp - så segt... Trodde faktiskt att Battlefield serien hade utvecklats men nej, inga fler Battlefield spel i framtiden!

Du är ju utan koll, det märker man ju. BFBC2 är den bästa onlineupplevelsen någonsin spelmässigt, och är det någon som köper ett spel i Bf-serien för att spela single? Nej, då är man nog tappad. Trots det var singleliret klart godkänt och med den bästa grafiken till dags dato. Älskar spelet så sjukt jävla mycket. Bra jobbat DICE!!!!! och till dig som skrev att Bioshock 2 var skit. Vad fan har du rökt för någonting? Ett ytterst kompetent spel som slår ettan på fingrarna på många, många plan, däribland storyn och det mer och roligare sättet att använda plasmids på.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:
Skrivet av Tpiom:

Usch!

BC2 är en kopia av Modern Warefare II, kom till när en satellit krascha och sedan gav jag upp - så segt... Trodde faktiskt att Battlefield serien hade utvecklats men nej, inga fler Battlefield spel i framtiden!

Du är ju utan koll, det märker man ju. BFBC2 är den bästa onlineupplevelsen någonsin spelmässigt, och är det någon som köper ett spel i Bf-serien för att spela single? Nej, då är man nog tappad. Trots det var singleliret klart godkänt och med den bästa grafiken till dags dato. Älskar spelet så sjukt jävla mycket. Bra jobbat DICE!!!!! och till dig som skrev att Bioshock 2 var skit. Vad fan har du rökt för någonting? Ett ytterst kompetent spel som slår ettan på fingrarna på många, många plan, däribland storyn och det mer och roligare sättet att använda plasmids på.

Tönt!

Bara för att personer har en åsikt om spel och inte gillar dem, bara för att du gillar dem börjar du med otroligt patetiska påhopp?!

Kom tillbaka när kulorna trillat ner på dig, och rösten börjar gå upp och ner okontrollbart, för efter det där har iaf jag svårt att ta dig på allvar.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

bf:bc2 högst up HELT RÄTT!!!riktigt bra spel!men tycker gow skulle varit högre,ananrs riktigt bra lista tycker jag!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av dahlbäckkrome:
Skrivet av Tpiom:

Usch!

BC2 är en kopia av Modern Warefare II, kom till när en satellit krascha och sedan gav jag upp - så segt... Trodde faktiskt att Battlefield serien hade utvecklats men nej, inga fler Battlefield spel i framtiden!

Du är ju utan koll, det märker man ju. BFBC2 är den bästa onlineupplevelsen någonsin spelmässigt, och är det någon som köper ett spel i Bf-serien för att spela single? Nej, då är man nog tappad. Trots det var singleliret klart godkänt och med den bästa grafiken till dags dato. Älskar spelet så sjukt jävla mycket. Bra jobbat DICE!!!!! och till dig som skrev att Bioshock 2 var skit. Vad fan har du rökt för någonting? Ett ytterst kompetent spel som slår ettan på fingrarna på många, många plan, däribland storyn och det mer och roligare sättet att använda plasmids på.

Tönt!

Bara för att personer har en åsikt om spel och inte gillar dem, bara för att du gillar dem börjar du med otroligt patetiska påhopp?!

Kom tillbaka när kulorna trillat ner på dig, och rösten börjar gå upp och ner okontrollbart, för efter det där har iaf jag svårt att ta dig på allvar.

Det jag kan hålla med om e att Dice har titta på Modern warefare 2 när det gäller singel lägget! men sen när det gäller Mp lägget Så vinner Dice med hästlängder vad det gäller banor å upplägg. sen e det ju så att man köper ju inte Bc2 för singel player, utan för Mp player...

Medlem
Skrivet av Psycho_Mantis:

Bayonetta och Mass Effect 2 ligger högst upp för mig på den där listan. Bad Company 2 kommer strax där efter. Kanske ska ta och prova på MP-delen i det spelet någon gång

Saab och Volvo ligger högst upp för mig på den där listan. BMW kommer strax där efter. Kanske ska ta och prova på en annan växel än backen i den bilen någon gång

Medlem
Skrivet av chaxman:
Skrivet av Psycho_Mantis:

Bayonetta och Mass Effect 2 ligger högst upp för mig på den där listan. Bad Company 2 kommer strax där efter. Kanske ska ta och prova på MP-delen i det spelet någon gång

Saab och Volvo ligger högst upp för mig på den där listan. BMW kommer strax där efter. Kanske ska ta och prova på en annan växel än backen i den bilen någon gång

"Ferrari och Volvo ligger högst upp för mig på den där listan. BMW kommer strax där efter. Kanske ska ta och prova på en annan växel än backen i den bilen någon gång"
Fixat

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av dahlbäckkrome:
Skrivet av Tpiom:

Usch!

BC2 är en kopia av Modern Warefare II, kom till när en satellit krascha och sedan gav jag upp - så segt... Trodde faktiskt att Battlefield serien hade utvecklats men nej, inga fler Battlefield spel i framtiden!

Du är ju utan koll, det märker man ju. BFBC2 är den bästa onlineupplevelsen någonsin spelmässigt, och är det någon som köper ett spel i Bf-serien för att spela single? Nej, då är man nog tappad. Trots det var singleliret klart godkänt och med den bästa grafiken till dags dato. Älskar spelet så sjukt jävla mycket. Bra jobbat DICE!!!!! och till dig som skrev att Bioshock 2 var skit. Vad fan har du rökt för någonting? Ett ytterst kompetent spel som slår ettan på fingrarna på många, många plan, däribland storyn och det mer och roligare sättet att använda plasmids på.

Tönt!

Bara för att personer har en åsikt om spel och inte gillar dem, bara för att du gillar dem börjar du med otroligt patetiska påhopp?!

Kom tillbaka när kulorna trillat ner på dig, och rösten börjar gå upp och ner okontrollbart, för efter det där har iaf jag svårt att ta dig på allvar.

Lite trevligare ton tack, annars skickar jag John på er.


signatur
Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av chaxman:
Skrivet av Psycho_Mantis:

Bayonetta och Mass Effect 2 ligger högst upp för mig på den där listan. Bad Company 2 kommer strax där efter. Kanske ska ta och prova på MP-delen i det spelet någon gång

Saab och Volvo ligger högst upp för mig på den där listan. BMW kommer strax där efter. Kanske ska ta och prova på en annan växel än backen i den bilen någon gång

"Ferrari och Volvo ligger högst upp för mig på den där listan. BMW kommer strax där efter. Kanske ska ta och prova på en annan växel än backen i den bilen någon gång"
Fixat

Haha va fan?!


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av spiken:

Lite trevligare ton tack, annars skickar jag John på er.

John eller John 2.0?

Trevlig sammanfattning för övrigt.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

På senare tid har det nog blivit mer åt 'man köper inte ett Battlefield-spel' faktiskt

Kan inget annat än att hålla med.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

-_- inget final fantasy 13...

Nä, det var för dåligt.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Vincent_graymore:

-_- inget final fantasy 13...

Nä, det var för dåligt.

Inte tillräckligt bra.

Medlem

MAG, Heavy Rain och GOW3 har förgyllt mitt förta kvartal 2010. Fantastiska spel!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Napoleon är grymt bra!
Bad Company 2 är också trevligt, fast jag har tyvärr inte fastnat för det som jag kanske borde. Spelar väldigt sällan MP och även då jag tycker att det är bra i BC2 så känner jag inte suget, tyvärr

Bayonetta hade jag nog kanske införskaffat om PS3-versionen inte fått så dåligt omdöme. Det ska tydligen vara horribelt.

Medlem

Fasiken, jag har totalt missat releasen av Supreme 2...

Inaktiv

För min del saknas det spel på listan men vad jag verkligen inte kan förstå är vad BF:BC2 har på den att göra. Det snackas mycket om att det är ett spel av två delar och multiplayer må vara bra men det väger på intet sätt upp den i alla avseende makabert urusla singelplayer delen. Antingen borde så pass kluvna spel få sina delar betygssätta separat eller få ett betyg som är ett snitt av delarna.

Medlem

ehhh vart är FF13?

Inaktiv

Kan inte hålla mig ifrån caps lock.. ber om ursäkt för detta.

HAR NÅGON MISSAT ATT FINAL FANTASY XIII SLÄPPTES I VÅR?!

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Tönt!

Bara för att personer har en åsikt om spel och inte gillar dem, bara för att du gillar dem börjar du med otroligt patetiska påhopp?!

Kom tillbaka när kulorna trillat ner på dig, och rösten börjar gå upp och ner okontrollbart, för efter det där har iaf jag svårt att ta dig på allvar.

Hehe, här bemöter vi folk som hoppar på andra för att de uttrycker sig fritt genom att uttrycka sig fritt. Ungefär som att sparka någon i skrevet för att du tyckte att det var fegt att de sparkade någon som låg ned etc.

Men on-topic:
Spel är för dyra, jag har bara spelat ett av spelen - återkommer med min rapport om 12 månader där Mass Effect 2 och Just Cause 2 står närmast på spela-igenom-listan.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Just Cause 2 och Mass Effect 2 är helt klart mina favoriter under Q1.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Jag skulle kanske inte använda ordet "Fläskigt" för att beskriva solo kampanjen i Bad Company 2. "Kort", "Enahanda" eller till och med "Buggigt" hade jag skrivit under på.


signatur

Kiss kiss, bang bang

Medlem
Citat:

När Coca Carola sjunger "Krig är vackert, döda är kul, krig är vackert jajamen" är det förmodligen det Playstation 3-exklusiva MAG de syftar på.

Ojdå.. Som gammal Åkersberga-bo, och någon som hade Curre som vikarie i högstadiet då han ibland drog fram sin gura och lirade lite, fick det där mig att hajja till rätt så rejält. Nostalgi värre

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Usch!

BC2 är en kopia av Modern Warefare II, kom till när en satellit krascha och sedan gav jag upp - så segt... Trodde faktiskt att Battlefield serien hade utvecklats men nej, inga fler Battlefield spel i framtiden!

Till skillnad från Modern Warfare 2 så var i alla fall inte Bad Company 2s story ute och cyklade på en enhjuling.

Men man spelar inte nått av dessa spel nu för deras singleplayer, båda var rätt taskiga, utan det kokar ner i dess multiplayer och Bad Company 2 skiner där som Helios avslitna huvud i Kratos händer.... eller Bayonettas välskulpterade ände IALLAFALL, jag provade gratisveckan på Steam för Modern Warfare 2 och det här summerar vad jag tyckte om det hela.

FUCK
YOU
ACTIVISION

Skiten laggade konstant av folk som hoppade in och ut samtidigt som de råkade vara hosten för den aktuella omgången. Det dröjde tre omgångar innan jag flög rakt på en person som använde aimbot och wallhacks. Så mycket för ökad säkerhet och spelarupplevelse, skitsnack, IWNET skapades av enda anledningen att sälja oss PC spelare mappacks.
I Bad Company 2, visst, en lite slö start för deras online service, men de bättrar sig rejält nu. Inga fuskare än så länge, några exploaterare utav de lite smärre overpowered vapnena, men inga fuskare. Och justja, gratis mappacks, första som släpptes nyligen var visst inte så mycket till nya banor i hela sig, men som DICE säger "Vi tänker aldrig ta betalt för våra mappacks."

Skrivet av Sandstrom:

Kan inte hålla mig ifrån caps lock.. ber om ursäkt för detta.

HAR NÅGON MISSAT ATT FINAL FANTASY XIII SLÄPPTES I VÅR?!

Det här lite smärre långa citatet av Yahtzee summerar det hela.

Skrivet av Yahtzee, Zero Punctuation:

Some people have told me that FF13 gets good about twenty hours in. You know that's not really a point in its favor, right? Put your hand on a stove for twenty hours and yeah, you'll probably stop feeling the pain but you'll have done serious damage to yourself. The story is paced like an ant pushing a brick across the desert, the characters are either completely unlikeable or act like they're from space, and the art design is like a painting of a fireworks display - lots of garish color and flash, but take one step to the side and you'll see it's completely two-dimensional. I played Final Fantasy XIII because I am an unbiased critic (shut up I am!) and I must give everything a chance to surprise me. After five hours, the only thing that surprised me was how I managed that much without chewing off my own face!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

BFBC2 överst såklart, följt av Heavy Rain.

12
Skriv svar