Vinn medie-SM i Bad Company 2!
Meh, va sjutton... Vem vill spela på ett xbox 360 när det finns till PC..?
Det är ju ändå battlefield vi pratar om.....
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
För att det är bekvämare och roligare att spela med handkontroll? Har lirat Battlefield: BC2 på PC, men ångrar att jag inte körde det på 360 istället (där jag spelade demot). Visst, det är snyggare på PC, men annars föredrar jag Xboxkontrollen.
Jag tycker mus och tangentbord fungerar perfekt i vissa spel, till exempel StarCraft och Quake/Unreal Tournament. Men i lite långsammare actionspel (t.ex Battlefield eller Call of Duty) är det roligare med handkontroll, så länge alla spelar på lika villkor.
Lite tråkigt att varje nyhet om ett konsolspel på FZ har massa "åhh, handkontroller suger" "åhh, inte på PC!!!111" inlägg. Det kanske var "häftigt" att klaga på sånt för fem år sen, men kom igen nu och försök vara lite positiva istället, superskoj att DICE fixar en tävling!
För att det är bekvämare och roligare att spela med handkontroll? Har lirat Battlefield: BC2 på PC, men ångrar att jag inte körde det på 360 istället (där jag spelade demot). Visst, det är snyggare på PC, men annars föredrar jag Xboxkontrollen.
Jag tycker mus och tangentbord fungerar perfekt i vissa spel, till exempel StarCraft och Quake/Unreal Tournament. Men i lite långsammare actionspel (t.ex Battlefield eller Call of Duty) är det roligare med handkontroll, så länge alla spelar på lika villkor.
Lite tråkigt att varje nyhet om ett konsolspel på FZ har massa "åhh, handkontroller suger" "åhh, inte på PC!!!111" inlägg. Det kanske var "häftigt" att klaga på sånt för fem år sen, men kom igen nu och försök vara lite positiva istället, superskoj att DICE fixar en tävling!
Vadå långsammare lol! kan ju bero på att du suger då helt enkelt.
Hade det varit ps3 och om jag bott i stockholm hade jag ställt upp lätt.
Efter allt gnäll jag gjort på BFBC2 efter att ha förbokat och köpt en helt ospelbar pc-version så är jag i princip reformerad efter att ha övertalats att köpa spelet igen till ps3.
FPS på konsoll går faktiskt, jag är sjukt mycket sämre men det är riktigt, riktigt roligt... det lär bli fler FPS:ser på konsoll (redan köpt mag)
Du som gillar FPS och har konsoll - testa och lid genom första timmarna, det är värt det!
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Hade det varit ps3 och om jag bott i stockholm hade jag ställt upp lätt.
Efter allt gnäll jag gjort på BFBC2 efter att ha förbokat och köpt en helt ospelbar pc-version så är jag i princip reformerad efter att ha övertalats att köpa spelet igen till ps3.
FPS på konsoll går faktiskt, jag är sjukt mycket sämre men det är riktigt, riktigt roligt... det lär bli fler FPS:ser på konsoll (redan köpt mag)
Du som gillar FPS och har konsoll - testa och lid genom första timmarna, det är värt det!
Kan hålla med om att FPS faktiskt är ganska kul på konsol. Spelade Call of juraez 2 på boxen. Men finns ett spel till pc, och min pc klarar av det så föredrar jag helt klart det.
straaaaaaaaaange
Men FÖRFAN ska ni bara gnälla "Buuh varför inte PC, xbox sugerbluöööäääLOL" Så kan ni likagärna STFU och GTFO...
Själv tycker jag det är ett helnice initiativ.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Spelar väll inte så jätte stor roll när det gäller seriöst spel om vilken plattform det handlar om. Dock kanske BC2 använder P2P på konsoll? Isf var det ju ett dumt val.
Annars tycker jag dock dom kan lägga lite tid på att fixa buggarna istället för att arrangera turneringar.
Pc!!! jag hade Ägt er alla! Muuuaaaaaaahhhhaaa
Där är anledningen till varför man spelar det på xbox och inte pc. Alla är redan så pass bra på pc så det skulle inte bli någon sport över det hela. Vem som helst kan vara bra på konsoll och det är det som gör att fps är roligare på ps3 och xbox än på pc. Det blir aldrig någon som är helt överlägsen alla andra.
btw så hade jag gärna vart med om jag inte hade jobbat:(