Vinn medie-SM i Bad Company 2!

Medlem
Skrivet av Sleep:

Pc!!! jag hade Ägt er alla! Muuuaaaaaaahhhhaaa

Där är anledningen till varför man spelar det på xbox och inte pc. Alla är redan så pass bra på pc så det skulle inte bli någon sport över det hela. Vem som helst kan vara bra på konsoll och det är det som gör att fps är roligare på ps3 och xbox än på pc. Det blir aldrig någon som är helt överlägsen alla andra.

btw så hade jag gärna vart med om jag inte hade jobbat:(

Inaktiv
Skrivet av draim:

Spelar väll inte så jätte stor roll när det gäller seriöst spel om vilken plattform det handlar om. Dock kanske BC2 använder P2P på konsoll? Isf var det ju ett dumt val.

Annars tycker jag dock dom kan lägga lite tid på att fixa buggarna istället för att arrangera turneringar.

Jag tror nog de gör bådeoch, alltså fixar buggar och kör turneringar ;P

Medlem

får man betalt?


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av visan:
Skrivet av Sleep:

Pc!!! jag hade Ägt er alla! Muuuaaaaaaahhhhaaa

Där är anledningen till varför man spelar det på xbox och inte pc. Alla är redan så pass bra på pc så det skulle inte bli någon sport över det hela. Vem som helst kan vara bra på konsoll och det är det som gör att fps är roligare på ps3 och xbox än på pc. Det blir aldrig någon som är helt överlägsen alla andra.

btw så hade jag gärna vart med om jag inte hade jobbat:(

Enda anledningen till att ingen är överlägsen är att det inte går att styra ordentligt.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Men FÖRFAN ska ni bara gnälla "Buuh varför inte PC, xbox sugerbluöööäääLOL" Så kan ni likagärna STFU och GTFO...

Själv tycker jag det är ett helnice initiativ.

+1


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

tss, 360...vilket skämt

+1


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av visan:

Där är anledningen till varför man spelar det på xbox och inte pc. Alla är redan så pass bra på pc så det skulle inte bli någon sport över det hela. Vem som helst kan vara bra på konsoll och det är det som gör att fps är roligare på ps3 och xbox än på pc. Det blir aldrig någon som är helt överlägsen alla andra.

Bra om alla hade varit handikappade i verkliga livet också... Då skulle alla vara lika bra.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Lingon:

Jag tycker mus och tangentbord fungerar perfekt i vissa spel, till exempel StarCraft och Quake/Unreal Tournament. Men i lite långsammare actionspel (t.ex Battlefield eller Call of Duty) är det roligare med handkontroll, så länge alla spelar på lika villkor.

Långsamt på konsoll kanske, vet inte om jag kan kalla dem långsamma annars... Vad är då ett exempel på ett snabbt fps?

Medlem

Skulle vara ball att se hur det går för våra fz spelare, spela gärna in en video så man får se hur det går

Medlem

Vilket smart person kommer på att man ska köra tävlingsspel på X360 istället för PC? Helt otroligt...

Medlem

Jäkligt kul att ni låter "andra?" vara med i tävlingen så här fz, mad props.

Inaktiv
Skrivet av visan:
Skrivet av Sleep:

Pc!!! jag hade Ägt er alla! Muuuaaaaaaahhhhaaa

Där är anledningen till varför man spelar det på xbox och inte pc. Alla är redan så pass bra på pc så det skulle inte bli någon sport över det hela. Vem som helst kan vara bra på konsoll och det är det som gör att fps är roligare på ps3 och xbox än på pc. Det blir aldrig någon som är helt överlägsen alla andra.

btw så hade jag gärna vart med om jag inte hade jobbat:(

Ditt inlägg saknar verkligen logik.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:
Skrivet av visan:

Där är anledningen till varför man spelar det på xbox och inte pc. Alla är redan så pass bra på pc så det skulle inte bli någon sport över det hela. Vem som helst kan vara bra på konsoll och det är det som gör att fps är roligare på ps3 och xbox än på pc. Det blir aldrig någon som är helt överlägsen alla andra.

Bra om alla hade varit handikappade i verkliga livet också... Då skulle alla vara lika bra.

Lol, du gjorde min kväll.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av g_rosvall:

Nice men varför 360 och inte PC...
Bf ska ju spelas på PC
(enbart min uppfattning)

Vet ej. Dice och EA ordnar tävlingen, det är kanske enklast för dem att styra upp saker och ting på 360.

Antagligen för att man skall få den couch-play känslan kanske, jag vet inte hur de har tänkt att styra upp det. Fast, personligen tycker jag att det är roligare och skönare att luta sig tillbaka i soffan med ett par polare och lira 360, med några öl på bordet förstås. Det blir bara en skön stämning helt enkelt.

Skägg.
10 Chambers

Om redaktionen hade ställt hade det blivit jag med en @tompa, en @Joakim Bennet och kanske @John (hans namn räcker som beskrivning) och då skulle vi aldrig vunnit.


signatur
Medlem

Oror inte er. Jag är här för er.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

men faan

"Hej kolla, vi har byggt värsta racerbanan till dom här häftiga F1-bilarna,
vad sägs om att ha en tävling med några volvo 142:or på den?"

Inaktiv
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Lingon:

Jag tycker mus och tangentbord fungerar perfekt i vissa spel, till exempel StarCraft och Quake/Unreal Tournament. Men i lite långsammare actionspel (t.ex Battlefield eller Call of Duty) är det roligare med handkontroll, så länge alla spelar på lika villkor.

Långsamt på konsoll kanske, vet inte om jag kan kalla dem långsamma annars... Vad är då ett exempel på ett snabbt fps?

Ett snabbt FPS är till exempel Quake där du strafe-jumpar fram i 100 km/h, hoppar runt hela banan på 15 sekunder, medans man vandrar fram i 10 i Battlefield och det tar 5 minuter att ta sig runt en bana, som alltså då är långsamt i jämförelse.

Sen är ju fordonen en annan aspekt i Battlefield, som fungerar mycket bättre med styrspakar, speciellt flygande fordon.

Skulle nog helt ärligt säga att det bara är FPS i stil med Quake och Unreal, strategispel och MMORPG som jag hellre spelar med mus och tangentbord, på resten föredrar jag absolut en bra handkontroll. Och då har jag bara ägt konsol de senaste två åren, och spelat PC i femton år. Även spelat Unreal Tournament på högsta nivå, så det är inte så att jag har svårt att spela med mus, tycker bara det är softare att lägga sig i soffan med en kontroll och köra.

Medlem

Sådär, har anmält mig. Dock så har jag inte spelat BC2 knappt något. Och på 360:n har jag inte testat. Meen jag är van med att köra spel på 360:n. Hoppas ni väljer mig!

Medlem

Hur kommer det sig att FZ drar in sina medlemmar? Gör andra tidningar dom tar det mer seriöst och ser det som en kamp bland tidningarna?
Synd att det inte var Live och CoD:MW2 vi pratar om.

Medlem

Åååh, va synd att det var i sthlm... hade det varit i gbg så hade jag varit där redan och väntat !

Dem som spelar BC2 på PC ni fattar inte vilken känsla och utmaning det är på konsol och självklart så passar 360 in som handen i handsken för att jag klarar inte av dem små kontrollerna som är till ps3 :/


signatur

You're alright kido, Welcome to Bad Company!

Medlem

xbox? gg......


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Bad Company 2, Xbox 360 turnering?

Vad fan håller de på med! Är det inte DICE som ska försöka få främst PC marknaden?

Medlem
Medlem
Skrivet av Plommon:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av g_rosvall:

Nice men varför 360 och inte PC...
Bf ska ju spelas på PC
(enbart min uppfattning)

Vet ej. Dice och EA ordnar tävlingen, det är kanske enklast för dem att styra upp saker och ting på 360.

Antagligen för att man skall få den couch-play känslan kanske, jag vet inte hur de har tänkt att styra upp det. Fast, personligen tycker jag att det är roligare och skönare att luta sig tillbaka i soffan med ett par polare och lira 360, med några öl på bordet förstås. Det blir bara en skön stämning helt enkelt.

Haha och jag tycker det är lika skönt att luta sig tillbaka i data stolen knäppa en öl, och lira med kompisarna över skype/vent, vi är alla olika:up:


signatur

woop woop

Inaktiv

Skönt att det spelas på Xbox 360. Bäst!

Medlem

vad småbarnen gråter :/

Medlem
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Plommon:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av g_rosvall:

Nice men varför 360 och inte PC...
Bf ska ju spelas på PC
(enbart min uppfattning)

Vet ej. Dice och EA ordnar tävlingen, det är kanske enklast för dem att styra upp saker och ting på 360.

Antagligen för att man skall få den couch-play känslan kanske, jag vet inte hur de har tänkt att styra upp det. Fast, personligen tycker jag att det är roligare och skönare att luta sig tillbaka i soffan med ett par polare och lira 360, med några öl på bordet förstås. Det blir bara en skön stämning helt enkelt.

Haha och jag tycker det är lika skönt att luta sig tillbaka i data stolen knäppa en öl, och lira med kompisarna över skype/vent, vi är alla olika:up:

+1

Medlem

FPS på konsol.. epic FAIL

123
Skriv svar