Inget mer Linux i PS3
spela roll, hur många % har ens använt det? inte många.
en liten del men för de som använder det är detta katastrof.
Sen skulle nog användarantalet både för "OtherOS" och PS3 rent allmänt gå upp om de istället tillät GPUanvändning vilket skulle låta folk installera linux och få tillgång till en riktig mediaserver och en webbläsare som är användbar.
Istället tar de helt bort funktionen och man får dras med en begränsad och relativt dålig mediaserver samt en knappt användbar webbläsare.
Så ja, det spelar roll för fler än du tror.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Jag har provat Linux på PS3 och det var inget vidare... Sjukt slött och dåligt med stöd för full upplösning vilket jag tror beror på att dom kan ha tagit bort stöd för HDCP i otheros.
Lite illa är det men inte så illa att jag säljer min PS3 som jag har som mediacenter och spelmaskin. Ni som har missat det så finns det faktist ett program som heter PMS: Playstation media server som är det bästa sen skivat bröd. Det ger väldigt bra möjligtheter till stream av film och musik via nätverket och funkar med nästan alla film format....
idiotiskt.
ps3 är ju i vissa situationer ett riktigt alternativ inom forskning när det gäller pris/prestanda.
De som använder ps3 till forskning kunde nog inte bry sig mindre om att komma åt psn och playstation store så det drabbar inte dem heller. Man behöver inte uppdatera om man inte vill komma åt ovan nämnda funktioner.
Förmodligen tas detta bort för att geohot lyckades hacka PS3, nu blir de svårare att utnyttja hacket för att spela piratkopiera spel.
Ärligt talat så bryr jag mig inte ett dugg, har inte använt och kommer nog aldrig använda Linux heller. Dock är de ju synd om dom som använder de.