Red Dead Redemption

Medlem

Är sjukt peppad inför detta. Det må vara väldigt likt GTA IV, men dom här western-miljöerna är 10ggr mysigare.

Medlem

Blir ett köp direkt. Yeaaaahhh!! haha

Synd det inte kommer till Dator bara *snyfft*

Inaktiv
Skrivet av Devildoll:

plockar nog upp det till pc.

även om inte föregångarn kom till pc så...

allt på denna motor har ju kommit till pc hittills , gta iv och force unleashed.

Fel.

Force Unleashed använde inte Rage-motorn. Du blandar ihop Rage och Euphoria.

Midnight Club Los Angeles (samma utvecklare som Red Dead) och Table Tennis använde båda Rage, de kom inte till PC.

Tycker man det här är för likt Gta kan man ju säga samma sak om assassins creed

Edit: Weeee över 1000 posts

FZ var är min "belöning" :evil: (Även om det varigt 997 posts med meningslöst dravel)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det låter som den här thomas är less på de grejerna jag var less på i de förra, förhoppningsvis han som sköter de andra också, får man se om de blir att spara pengarna lr hur de blir!

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Har faktiskt väldigt svårt att förstå kritiken till att det skulle vara för likt GTA (eller andra "öppen-värld-spel" för den delen).

Sandboxspelen är fortfarande en helt sjukt liten genre i jämförelse med nästan alla andra genres, man kan (nästan) räkna dom spelen på 2 händer (och dom bra spelen på en hand).

Om man nu tröttnat på denna genre så måste man ju VERKLIGEN ha toktröttnat på alla andra spelgenres miljoner gånger om vid det här laget, och då specellt skräpspel som CoD eller Gears of War som FZ höjer till skyarna - trots att den genren faktiskt bara blivit mångt mycket sämre, genom att man gjort den betydligt mer hjärndöd. Te.x att man börjar ta bort features mer och mer, snart är väl dom spelen som de gamla House of the Dead-spelen där man inte ens styr längre (och FZ jublar och ger det 5/5.. )

Vad är det för fel på Gears?


signatur

Bad Company 300 kr. Till 360

Medlem
Skrivet av JohSlayer:

Vad är det för fel på Gears?

Precis allt, men framförallt hur man fördummat det något helt otroligt. Te.x att bandesignen är 100% linjär, och att man även tagit bort möjligheten att hoppa/klättra. Dvs utvecklarna har varit sjukt lata och gjort det så enkelt för sig som möjligt. Synd att recencenter hyllar sånt skräp imo.


signatur
Medlem

Vill dra igång hardcore-diskussionen igen. Hardcore=Hängiven och Gamer=Spelare vilket betyder att Hardcore gamer är ett ypperligt coolare sätt att säga hängiven spelare. Alla som har klarat ut Mega Man-spelen skulle jag vilja påstå är hängivna därmed hardcorefans av Mega Man-serien.
Det finns inget magiskt över ordet men som folk säger så bör man hänga med i allt som är spelrelaterat och sålla ut det som man tycker är intressant. Sedan så bör man ha en konsol och en PC annars missar man många spel som kräver de mest hängivna spelarna t.ex. Mega Man och de där löjligt irriterande Demon's Soul till PS3.

Sedan än hur mycket folk orkar påstå/skämta om så tror jag dess värre att FZ är inte tillräckligt stora för att muta enskilda recensenter och det finns en stor uppsjö av spel som borde fått bättre betyg med tanke på gratis artiklar och kraftig marknadsföring på sidan. Sedan så finns det helt anonyma spel som har fått fem av fem out of the blue.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

"Det bådar förstås gott, fast samtidigt känner åtminstone jag viss mättnad efter de tre senaste äventyren i Liberty City"

Jag känner ingen som helst mättnad, det är bara GTA som fortfarande håller stilen.
Och om detta är hälften så bra som GTA IV (plus episoderna) så är det ju lika bra ändå pga Cowboyaspekten!

Längtar stört mycket!

Medlem

Jag tycker det vore väldigt beklämmande om detta till synes jättehäftiga lir inte skulle föräras en PC-version, utan skulle tvingas uthärda en förnedrande konsol-exklusivitet som utan tvekan skulle förminska dess chanser att etablera sig som ett av de bättre spelen samt skulle ytterligare hacka in den förhatliga trenden att undvika den enda riktiga gamer-platformen.

Ett självklart köp. Western, Rockstar, smaskig grafik... ingen tvekan.
Bokade det igår.
Nu är det bara väntan som gäller


signatur

ISgtVishnuI - The true God of gaming!

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av JohSlayer:

Vad är det för fel på Gears?

Precis allt, men framförallt hur man fördummat det något helt otroligt. Te.x att bandesignen är 100% linjär, och att man även tagit bort möjligheten att hoppa/klättra. Dvs utvecklarna har varit sjukt lata och gjort det så enkelt för sig som möjligt. Synd att recencenter hyllar sånt skräp imo.

Att bandesignen är linjär är inget nytt, det hjälper dock istället att man kan fokusera på en betydligt mer cinematisk och fokuserad upplevelse för spelaren istället för en utspridd och kanske mer halvdann sådan.
Det är kul att se spel som Red Dead Redemption bevisa att man kan göra öppna världar med mycket innehåll, hur bra detta innehåll dock är förblir att se.

Hoppa eller klättra, det är nog ett skitdumt argument. I Rainbow Six serien kan man inte hoppa eller klättra, gör det spelet sämre? Fast det räknas som ett av de bättre FPS spelen? I SWAT 4 kan man inte hoppa och klättra, det spelet hyllas som ett av de roligaste polis simulatorerna som finns.
Nä, att inte kunna hoppa och klättra gör inte ett spel sämre, och jag tror dem inte valde bort det för att lata, tvärtom, att ta bort en det gör att du fokuserar mera taktiskt på de du har. Och om folk skulle hoppa och klättra runt över hela jävla stället så skulle inte Gears of Wars nu mer eller mindre ribbhöjande stridssystem och skyddsmekanik funka. Det skulle bli mer ett Unreal Tournament i tredjeperson och steroidpumpade muskler.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

12
Skriv svar