Pirat avslöjad efter gnäll på officiellt forum

Inaktiv
Pirat avslöjad efter gnäll på officiellt forum

Tycker det här var rätt kul, men även idiotiskt.

En pirat reggar sig på officiella forumet för det nya Wolverine-spelet. Skriver sen en gnälltråd om hur det inte fungerar, och kräver att de fixar buggen. Hotar även med att gå tillbaks till affären för att få de $40 han spenderat på spelet.

Sen postar han även en bild på felet när han startar spelet. Dock så märkte en forummedlem att han hade den nerladdade piratversionen, då han hade kvar ISO-filen på skrivbordet. Han hade även andra piratgrejer på sitt skrivbord.

Här är tråden:
http://www.herohq.com/forums/viewthread/4377/

Här är bilden på sitt skrivbord han postade (med piratfiler och allt):
http://i39.tinypic.com/91jdl0.png

Personligen tycker jag att hans sort är oerhört låg. Att pirata ett spel och sen kräva support på officiella forumet och även ljuga om att han betalt pengar för det. Jag struntar i själva piratandet, men om man nu gör det så får man hålla käften och lösa sina problem själv.

I övrigt så hoppas jag FZ gör en recension på Wolverine. Det är riktigt bra, absolut ett av de bästa filmspelen. Det är ett action / beat'em up i stil med t.ex. God of War, Bloodrayne och Conan (konsolspelet, inte MMO). Riktigt brutalt dock, så är 18+. Gjort av kända Raven Software, som ligger bakom många kända spel med id softwares motor och även har nya Wolfenstein och Singularity på gång.

Medlem

LOL


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

hahaha. ägd


signatur

Rawr

Medlem

Konstigt att snubben aldrig postade något mer efter att de upptäckt att hans version av spelet var en pirat-version.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Det kan inte vara lätt när man är dum i huvudet.

Medlem

Hahah fattar inte hur dum man kan va.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

:D:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Epic FAIL!

Den där var bra den. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Medlem

Vilken jädrans idiot.

Hur fan lyckas man?

Medlem

lol


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Citat:

… And its not the disc, I know its not…

Smidigt...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

haha jävla snorunge!
suck, snorungar! ban from internetz!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vilket jävla spån, gött att han var så klantig med sitt screenshot, ha!!!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

"då han hade kvar ISO-filen på skrivbordet."

Jaha var då? har försökt se den själv i röran utan framgång, såg andra piratgrejer men inte ISO. Men visst chansen är väl ganska stor att det är pirat då han har massa annat som är det.

Btw, hur står han ut med sådant ostädat skrivbort det är det värsta jag sett:/

Medlem
Skrivet av Gaara:

"då han hade kvar ISO-filen på skrivbordet."

Jaha var då? har försökt se den själv i röran utan framgång, såg andra piratgrejer men inte ISO.

Kolla ovanför själva error rutan. Där ligger en fil som heter "rld-wolv", vilket är ISO filen

Inaktiv

Man skulle ha en tävling om vem som kunde hitta den största idioten på nätet:)

Medlem

Det finns folk som har hjärnor, smarta eller mindre smarta, sen finns det ju dem som man tvivlar starkt på att de någonsin ägt en...


signatur
Medlem

Måste hålla med trådskaparen, jävligt lågt att göra det som han gjorde.

Men en aning roligt också:D
Fy fan vilken idiot.

Medlem

ingen som tänker så långt att han kanske laddat hem spelet EFTER att han köpt det, för att testa om det var nåt fel på skivan?
har inte kollat igenom tråden, men har han inte erkänt att han inte köpt det så är ni lite snabba att döma.

Medlem

Smart snubbe...


signatur

B lup

Medlem

Haha hur jävla dum får man bli.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av wiki:

ingen som tänker så långt att han kanske laddat hem spelet EFTER att han köpt det, för att testa om det var nåt fel på skivan?

Det finns förstås en väldigt långsökt chans att det eller något liknande skett.

Men eftersom han installerat spelet och får krashen när han försöker starta det, vilket han beskrev i inlägget så är risken närmast obefintlig. Speciellt eftersom han hade andra piratgrejer också på skrivbordet.

Men som de säger i Cops, "All suspects are innocent until proven guilty in a court of law" fast man vet att alla de griper är skyldiga.

- Så en mycket liten reservation för att detta kan vara fallet.

Medlem

Mitt i prick. Aja, den siste idioten är inte född än:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av wiki:

ingen som tänker så långt att han kanske laddat hem spelet EFTER att han köpt det, för att testa om det var nåt fel på skivan?

Det finns förstås en väldigt långsökt chans att det eller något liknande skett.

Men eftersom han installerat spelet och får krashen när han försöker starta det, vilket han beskrev i inlägget så är risken närmast obefintlig. Speciellt eftersom han hade andra piratgrejer också på skrivbordet.

Men som de säger i Cops, "All suspects are innocent until proven guilty in a court of law" fast man vet att alla de griper är skyldiga.

- Så en mycket liten reservation för att detta kan vara fallet.

Eller som i Troops: All suspects are guilty, period. Otherwise they wouldnt be suspects, would they?

Dumt men det jag reagerade mest på var det stökiga skrivbordet, vilken röra, dios mio!

Medlem

Finns inget värre än ostädade skrivbord.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ungefär som när man läste i pc-tidningarna förr om folk som ville ha hjälp med "zip-versionen" av spel


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar