Svin influensan

MFC
Medlem

Rix FM kallade den för svin-pesten på fullaste allvar i nyhetssändningen. Media kan göra som dom vill utan att någon kan göra något


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Media är till stor del idioter. Att lita på dem angående nyheter är enbart dumt. Litar till större del på WHO ang denna.

Medlem

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Kamp:

Media är till stor del idioter. Att lita på dem angående nyheter är enbart dumt. Litar till större del på WHO ang denna.

Tja, WHO använde ju rubriken "Swine influenza" (på svenska "svininfluensa" som rubrik på sina uttalanden den senaste tiden (källa1, källa2, källa3, de kallar dessutom sjukdomen för just "svininfluensa" i texten), så jag är tämligen övertygad om att de är medvetna om att den härrör från en mutation av ett grisvirus.

Att de dessutom i torsdags uttalade sig om att griskött som tillagats ordentligt och hanterats hygieniskt inte utgör en smittorisk stödjer även det teorin.

För att återgå till topic... Från vad jag hört är H1N1 ungefär lika smittsamt som H5N1, men betydligt mindre dödligt. Dessutom ska både Tamiflu och Relenza vara effektivt som behandling, så jag känner mig trygg om att det kommer lösa sig relativt snabbt.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Han verkar alltid ha något vettigt att säga som tar ner en på jorden. (Okej, nu har jag inte kollat TBC statistiken personligen men jag vet samtidigt att Ron inte hör till den skara människor som pratar BS )

MFC
Medlem
Skrivet av psykotisk:
Skrivet av Lowblowz:

Kan du förklara lite kort om de här med FEMA? Är de inte bara tåg för bilar då ? De va rätt läskigt att kolla på de där filmerna. Såg ju ut som om Amerika skulle avrätta halva befolkningen med de där tågen. Ja menar, vad ska de göra med tågen? De bara står ju där tomma

Tågen är väl inte det som är mest skrämmande. Utan det är snarare alla FEMA-läger som har byggts senaste årtiondet. Massgravar, kistor, förbränningsugnar och gaskammare finns. Frågan är ju bara; till vad?

Men leker man med tanken om en pandemi så vore det ju inte omöjligt. Sjukt javisst, men det har ju hänt förr (om än under helt andra omständigheter) så varför inte igen.

Historien upprepar sig. Har man följt utvecklingen i USA så vet man att Halliburton (numera Xe) genom ett dotterbolag kallat KBR fått uppdraget av myndigheterna i USA att bygga upp ett antal fångläger. Mycket tyder ju på att det är förberedelser för de oroligheter som väntar till höst och nästa år. Det snackas till och med om inbördeskrig i USA nästa år men det låter jag vara vad det är, ett ogrundat påstående tills vidare. Dock finns det ganska tydliga källor till att det är obehagliga tider på gång.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jefla tjafsande om nånting som kan ha orskat en handfull människor att dö. Inte en enda tidning som nånstans nämner att det årligen dör miljoner människor i malaria. Snacka om att göra en elefant av en fjäder. Men det är klart, säljer nog massor av lösnummer.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Oradx:

Creuzfledt (bless his heart) lilla sjukdom kallas foot & mouth disease i brittanien.

Foot&Mouth är mul och klövsjuka - vilket inte är speciellt smittsamt till människor. I Storbrittanien kallas Creutzfeldts antingen "Mad Cow", BSE eller Creutzfeldt-Jakobs.
Mul & klöv är en virussjukdom, Creutzfeldts orsakas av muterade proteiner.


signatur

In war, truth is the first casualty

Inaktiv

Överskattad fara. Uppblåst som alltid.

Medlem

best comment ever kom fran en snubbe som ar vegetarian som hade sagt att jag ater inte gris sa da kan jag inte fa svin influensa

Medlem
Medlem

Har inte hört något mer om influensan på en vecka. Är det redan "old"?

Medlem

Bara för att fylla på med lite info så har den kommit till Japan och håller på och tar sig till där jag bor... skolor har börjat stänga igen.

Men den är ju tydligen inte så värst mycket farligare än en vanlig influensa så man behöver ju inte vara så rädd... dock får man anledning att bära cool ansiktsmask!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Bara för att fylla på med lite info så har den kommit till Japan och håller på och tar sig till där jag bor... skolor har börjat stänga igen.

Men den är ju tydligen inte så värst mycket farligare än en vanlig influensa så man behöver ju inte vara så rädd... dock får man anledning att bära cool ansiktsmask!

Bästa skyddet mot influensan är dock att se till att sköta sin hygien, och att tvätta händerna ofta.

Om ni vill ha en karta över hur många som blivit smittade osv, så finns det en här.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag är verkligen fachinerad av hur en sjukdom med den massiva dödligheten 0.14% kan få så stor uppmärksamhet.
ÄNNU konstigare är folk som, på fullt allvar, tror att det är slut med mänskligheten nu.

Herrejävlar. Det där 60 000 i TBC varje månad...


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

De enda som dör utav sin influensan är de som dör av en VANLIG influensa. Vi har för bra läkemedel i sverige för att det ska vara någon risk för en ung (0-70) frisk stark människa att dö

Medlem
Skrivet av Weez21:

De enda som dör utav sin influensan är de som dör av en VANLIG influensa. Vi har för bra läkemedel i sverige för att det ska vara någon risk för en ung (0-70) frisk stark människa att dö

Och ändå dör folk av influensa i sverige...märkligt...
Antingen har infuensan fel, eller så har du fel...

Och on a sidenote. De mediciner som finns dämpar bara symtomen. De har absolut NOLL verkan mot viruset.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Och ändå dör folk av influensa i sverige...märkligt...
Antingen har infuensan fel, eller så har du fel...

Och on a sidenote. De mediciner som finns dämpar bara symtomen. De har absolut NOLL verkan mot viruset.

Skrivet av Nestor:

Jag är verkligen fachinerad av hur en sjukdom med den massiva dödligheten 0.14% kan få så stor uppmärksamhet.
ÄNNU konstigare är folk som, på fullt allvar, tror att det är slut med mänskligheten nu.

Herrejävlar. Det där 60 000 i TBC varje månad...

Hur skall du ha det egentligen?är den farlig eller bara överskattad?

Medlem

Jag har hört att man måste ha mycket pengar för att få svininfluensan!


signatur
Medlem
Skrivet av Slashneed:

Jag har hört att man måste ha mycket pengar för att få svininfluensan!

Mexico does not aprove


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Slashneed:

Jag har hört att man måste ha mycket pengar för att få svininfluensan!

Mexico does not aprove

Grejen var att jag tänkte sätta upp mig själv för ett "Man måste vara svinrik!"-skämt, men jag glömde bort hela saken :>


signatur
Medlem
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Slashneed:

Jag har hört att man måste ha mycket pengar för att få svininfluensan!

Mexico does not aprove

Grejen var att jag tänkte sätta upp mig själv för ett "Man måste vara svinrik!"-skämt, men jag glömde bort hela saken :>

Haha, epic fail.

Men... som vi konstaterat 1000 gånger innan; Media tjänar på att "vi" är rädda och sluta särskriva i rubrikerna.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

123
Skriv svar