Rykte: Fear 3 utannonseras nästa månad
Men alltså allvarligt jag har köpt Fear spelen men 2an var tamefan inte det minsta läbbigt , miljöerna osv var riktigt snygga men de lyckas inte få till skräck-elementen.
Fråga mig inte vad de gör fel, men spel som tex Penumbra är bland det läskigaste jag kört och även de tidiga Resident Evil.
Att bli psykiskt påverkad , gör mer för mig än att bli överröst med monster, Deadspace var någonstans mitt imellan , ganska förutsägbart.
Mjäk.
Gillade inte FEAR 2, det var så myckert förändrat. Jag vill ha de gamla härliga (mkt plastiga!) vapnen som man använde i 1an m.m.. så tror inte jag kommer bli så förtjust i det här spelet heller:(
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
De hade ju tagit bort det som gjorde ettan så bra. Nämligen den suveräna AI'n. Fienden flankade en, skjöt nerhållande eld och lobba granater så man blev fastlås. Detta gjorde att man hela tiden fick röra sig snabbt och taktiskt. Det var som bortblåst i 2'an.
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Trevligt, det ser jag framemot...
Vad jag skulle vilja veta är varför spelhuset envisas med att driva vidare samma storyline bortom all rimlighet? Första FEAR avslutades med en trevlig cliffhanger (bokstavligen), men de borde ha stannat där. Hade jag skrivit manus skulle jag ha slängt in en syster istället efter tvåan, eller kanske direkt efter ettan.
Det här kan man se i alla sorters profithungriga företag, och till viss del kan jag väl förstå varför man vill mjölka ur ett koncept. Men om manusförfattarna hade fått lite extra tid på sig att skapa skulle vi se myyyycket bättre kvalite i berättelserna. Som det är nu är det väldigt ofta bara första delen i en spelserie som har en riktigt bra story.
Fear2 var så jävla tråkigt att jag inte ens spelade klart det. Tråkig korridorsshooter som inte var ett dugg läskigt. Tror jag klarar mig om jag skippar trean.
Korridorshooter e ju det , det ska vara i såna här läge... annars försvinner ju hela atmosfären.