Spana in svenska spelmotorn BitSquid

Robot
Medlem
Spana in svenska spelmotorn BitSquid

Riktigt snyggt.
Men kommer den grafikmotorn även funka i spel, så spel gjorda med den motorn kommer se ut så, eller är det bara för videorenderingar/animationer som den i trailern?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Riktigt snyggt.
Men kommer den grafikmotorn även funka i spel, så spel gjorda med den motorn kommer se ut så, eller är det bara för videorenderingar/animationer som den i trailern?

Är lite av poängen med att lansera en spelmotor.
Ser högst lovande ut, svårt att säga särskilt mkt från en 1,45 video presentation men..!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Riktigt snyggt.
Men kommer den grafikmotorn även funka i spel, så spel gjorda med den motorn kommer se ut så, eller är det bara för videorenderingar/animationer som den i trailern?

Ja det är en spelmotor och denna film är från benchmark-slingan som släpps om någon vecka.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Teknologin ska finnas tillgänglig på pc inom kort med portningar till Xbox 360 och Playstation 3 planerade att släppas i höst.

så ska de låta! utveckla till pc porta till crapcontrol.

Medlem

"Sidan dirigeras om felaktigt

Firefox har upptäckt att servern dirigerar om förfrågan om den här platsen på ett sätt som omöjliggör ett slutförande."

Gick inte så bra att klicka på den videon.

Skägg.
10 Chambers

Jag ändrade namnet på filmen (motorn heter Bitsquid tech, inte Stonegiant som en läsare påpekade) vilket ändrade permalänken, varför du dirigerades fel. Kort sagt, det är ordnat


signatur
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Riktigt snyggt.
Men kommer den grafikmotorn även funka i spel, så spel gjorda med den motorn kommer se ut så, eller är det bara för videorenderingar/animationer som den i trailern?

Grafikmotorer idag är högst kompetenta om rätt utvecklare och grafiker får jobba med dem. Oavsett hur bra motorn är och vad den klarar så handlar det ändå om vad de som producerar modeller/animationer/texturer/shaders kan åstakomma som avgör om ett spel är "snyggt" eller inte.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av ForrestFox:

Riktigt snyggt.
Men kommer den grafikmotorn även funka i spel, så spel gjorda med den motorn kommer se ut så, eller är det bara för videorenderingar/animationer som den i trailern?

Grafikmotorer idag är högst kompetenta om rätt utvecklare och grafiker får jobba med dem. Oavsett hur bra motorn är och vad den klarar så handlar det ändå om vad de som producerar modeller/animationer/texturer/shaders kan åstakomma som avgör om ett spel är "snyggt" eller inte.

/ LordDaimos

spel motorer hanterar också fysik om det finns nån samt allt du hör. men det är inte det folk ser på bilder samt att behovet av att utveckla det saknas. dock så finns det spel som bc2 tex som har grymt ljud

Medlem
Medlem

wow! nära filmisk kvalitet!

Medlem

tja, hoppas att vi får se många spel med denna motor då, för jag gillar det jag såg i videon

Medlem

coolt för att vara svenskt.

Medlem

...och vad exact är det i denna filmen som inte DX9 eller DX 10 klarar av? Skulle ju vara intressant att veta... jag kan inte "se" något speciellt nytt eller märkvärdigt....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

...och vad exact är det i denna filmen som inte DX9 eller DX 10 klarar av? Skulle ju vara intressant att veta... jag kan inte "se" något speciellt nytt eller märkvärdigt....

Realtidstesselering och bättre DOF t.ex.
Kollar du bilderna kan du se att saker och ting har väldigt många trianglar, speciellt om du kollar silhuetter.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

...och vad exact är det i denna filmen som inte DX9 eller DX 10 klarar av? Skulle ju vara intressant att veta... jag kan inte "se" något speciellt nytt eller märkvärdigt....

TESSELERING.

Medlem

Ser riktigt läcker ut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Påminner lite om God of War 3, fast GoW3 är lite hetare ;P


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar