EA räknar med två miljoner Old Republic-spelare
Hurvida dom lyckas eller inte ligger helt och hållet på hur stabilt MMO dom levererar. MMO spel behöver fan inte marknadsföring, word-of-mouth kan sänka spelet totalt eller göra det till en best-seller på en månad.
P.S. Med att gå runt med 1 miljoner spelare menar dom den initiala spelförsäljningen eller? Känns som det bör gå runt iaf efter ett par år med typ 500 000 spelare som betalar varje månad. Även fast såklart en stor del av månadspengarna går till att hålla spelet uppe och uppdaterat så glappar dom säkert nog för att gå med vinst varje månad.
subterranean homesick alien
Kan väl komma upp i det om det går bra. Tror dock att det drar mindre folk för att det är Sci-Fi. Men lär ju inte ha sådana siffror förrän efter ett år iallafall. Fast beror väl helt på hur buggigt det är vid releasen, de flesta MMO är ju nästan ospel bara i början. T.o.m World of warcraft. Bästa releasen jag varit med om var Lord of the rings online.
Det får vi hoppas! kommer vara 1 av dom 2 Miljonerna iaf ^^
Jag ska hjälpa dem med att vara 1 av de 2 miljoner spelarna de behöver
Se där, 2 miljoner redan
Det får vi hoppas! kommer vara 1 av dom 2 Miljonerna iaf ^^
Jag ska hjälpa dem med att vara 1 av de 2 miljoner spelarna de behöver
Se där, 2 miljoner redan
ha ha
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Ja, om de har gjort ett bra spel så, annars så blir det nog bara tom öken...
Mja kanske dom kommer upp i det antalet för alla jag känner som spelar lir ska allafall köpa det och tror t.o.m att folk runt om i världen som inte ens spelar spel men e riktiga star wars nördar kan tänka sig att lira detta. Samt att i regel så brukar ju Bioware vara storsäljare. Men får la hoppas att det håller hög klass samt har ett bra endgame så ska det nog bli roligt att kötta lite med lightsaber
Oj!
Två miljoner är ganska många. Kanske kommer tre miljoner spela direkt men som alltid hoppas folk av och upptäcker "vad är det för skräp?!".
EA... Ni hoppas på för mycket.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Star Wars + MMO + Bioware = Hög potential. Problemet är väl kanske att det ska vara historiedrivet, vilket kanske kan begränsa attraktionskraften lite. Men 2 Miljoner är nog inte orimligt och jag hoppas verkligen det blir bra. Vore speciellt skönt om ungarna kunde få något annat att snacka om än WoW.