Battlefield 1942 årtiondets svenska spel
#battlefield-1942, #dice, #battlefield-1943, #uncharted-2-among-thieves, #call-of-duty-modern-warfare-2, #dragon-age-origins, #assassins-creed-ii, #batman-arkham-asylum, #new-super-mario-bros-wii, #grand-theft-auto-chinatown-wars, #forza-motorsport-3, #fifa-10, #empire-total-war, #scribblenauts-remix
Årets onlinespel: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? WTF??
* Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? Vad är det med folk nuförtiden??
Visst det var kul online i cirka 2 veckor, sedan blev det jävligt uttjatat. Gemfört med BC2 som jag har kört sedan Betan.. har inte ledsnat ännu.. blir bara mer och mer roligt.
* Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? Vad är det med folk nuförtiden??
Visst det var kul online i cirka 2 veckor, sedan blev det jävligt uttjatat. Gemfört med BC2 som jag har kört sedan Betan.. har inte ledsnat ännu.. blir bara mer och mer roligt.
Det handlar om statistik grabben, 25 miljoner spelare då måste man nästan välja det spelet som bla folkets val..
BC2 släpptes 2010 och kan alltså få priser först vid nästa Spelgala om ett år.
Kul att se BF1942 nämnas igen, ska installera och uppleva lite minnen ikväll.. Grymt kul spel, man spelade det i flera år och trots det hände nya saker man aldrig sett tidigare varje dag och i klan vs klan kom helt plöstligt någon konstig taktik upp som verkligen fick en grubbla.
BF1942 visste man skulle bli bra innan då man kört sönder codename eagle innan. lan spelet nummer ett. om bortser för att det var totalt okänt. bf42 hade lite mer budget och med ea som reklam maskin.
Tyvärr är BF42 väldigt överskattat... BF2 är ett bättre spel.
Snarare tvärt om.
Äntligen får BF1942 ett erkännande de förtjänar.
Det och World of warcraft är de spelen som gett mig flest underhållningstimmar under 2000-talet. Överlägsna allt annat.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Dragon Age kom med, men inte Mass Effect 2? *suck*
Hur mycket reklam man gör för sitt spel verkar avgöra hur bra det är i folks ögon.
Mass Effect 2 kom ut 2010.
Men hur som helst är Dragon Age mycket bättre ändå
Jag förstår inte hur folk tänker... MW2? Comon..
Spelar folk något annat än tråkiga fps...
Klart det blir uttjatat efter du spelat 2 veckor online. Själv har jag bara 4-5 dagars speltid, så ännu är lite kul att gå in å panga lite då och då.
Iofs så är BFBC2 påväg hem till mig i en sån där gul och fin postbil, så när det väl anlänt så får nog mw2 ligga på hyllan på en obestämd framtid.
Kul för BF42 att vinna den titeln. Blev många timmar av det på LAN förr i tiden
Märks att de inte spelar andra spel en FPS:
Finns endast 3 på listan, även om t ex MW2 har flera utmärkelser.
Mäkta populära Call of Duty: Modern Warfare 2 belönades för alla spaltmeter och kontroverser, och tog hem kategorierna "Årets onlinespel" och "Folkets val" (båda en smula ironiska med tanke på den kritik spelet fått för just onlinedelen).
Jag tror det beror på att en stor del av alla som kritiserar onlinedelen inte alls har spelat det utan gnäller av rena principskäl.
Personligen tycker jag priset var väldigt välförtjänt och MW2 är nog det FPS-spel jag spelat mest online på många år. Jag har inte tröttnat än, men BC2 är på inköpslistan så vi får se om den lyckas putta ner MW2 från tronen.
Grattis IW och DICE!
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Absolut är 1942 värt det priset. Så många polare och klockrena stunder man fått genom åren med det liret kan nog inget annat spel erbjuda mig igen.
Väl förtjänat och grattis Dice!
Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.