Battlefield 1942 årtiondets svenska spel

Inaktiv

Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2

Vart är alla hardcore spelare idag


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Wartex:

Dragon Age kom med, men inte Mass Effect 2? *suck*
Hur mycket reklam man gör för sitt spel verkar avgöra hur bra det är i folks ögon.

Jag tror jag vågar påstå att ME2 var DÅLIGT i jämförelse med ME

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2

Vart är alla hardcore spelare idag

Finns ju "Hardcore mode" i CoD:MW2 (Haha...)

Medlem

# Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2

BLAURGHH!
Men väntat ändå. Ända sedans spel har blivit mainstream så har även idioterna hittat hit.

Medlem
Skrivet av Flobban:

Tyvärr är BF42 väldigt överskattat... BF2 är ett bättre spel. MW2 årets onlinespel, vilket skämt.

Jag förstår inte hur du får ihop "väldigt överskattat" och BF1942 i samma mening? Men smaken är som baken antar jag. Tycker dock absolut inte det är överskattat. Det var banbrytande när det kom. Ett väldigt stort steg i rätt riktning.

Grattis Dice! Helt rätt!

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av RobbazSweC:

Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2

Vart är alla hardcore spelare idag

Finns ju "Hardcore mode" i CoD:MW2 (Haha...)

Usch vad fail HC i cod är.:down::down::down:


signatur

B lup

Medlem

bf 1942 är ett djävla skitspel, totalt orealistiskt med pansarskott som dalar efter 5 meter och stridsvagnar som blir skadade av granater ämnade för infanteri, modden forgotten hope är vad det här spelet borde ha varit från början


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem
Skrivet av Strasser:

bf 1942 är ett djävla skitspel, totalt orealistiskt med pansarskott som dalar efter 5 meter och stridsvagnar som blir skadade av granater ämnade för infanteri, modden forgotten hope är vad det här spelet borde ha varit från början

Det orealistiska, det "arkadiska" var just en av komponenterna som gjorde BF1942 till ett superbt spel, helt orealistiskt att nån som sprängdes i luften av en handgranat skulle flyga upp i luften och vifta frenetiskt med armar och ben men förbannat kul att se.

Kul att se att BF1942 får erkännande som årtiondets spel, jag saknar verkligen skalan - i ena stunden låg man och snipa vid nåt träd, i nästa var man kapten på ett slagskepp och försökte manövrera så att alla kanonerna kunde bära mot fiendens flygfält. Tyvärr verkar DICE och EA ha tappat tråden, skalan i Battlefield-spelen blir ju allt mindre för varje iteration. De borde sluta försöka konkurrera med MW och bara satsa på den enorma skala som första spelet hade.

Forgotten Hope som du nämnde var en sån kanon-mod, tillsammans med Desert Combat förlängde det spelets liv med många år. Mer mod-möjligheter och mindre stirrande på DLC, där har ni ett vinnande koncept DICE.

Medlem

Inte oväntat alls!

Medlem

Ointressant med sånna här listor tycker jag för precis som i melodifestivaler och annat trams är det alltid "fel" som vinner, men ja, 1942 var jäkligt kul! inte för att jag skulle installera det idag när jag har 1943 och BC2 att spela!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

"Dataspelsgalan"... -.-'


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Grattis DICE, ruggigt välförtjänt pris till ett riktigt riktigt bra spel- BF1942!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av RobbazSweC:

Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2

Vart är alla hardcore spelare idag

Finns ju "Hardcore mode" i CoD:MW2 (Haha...)

Usch vad fail HC i cod är.:down::down::down:

Jag gillar det då bättre än "Softcore", eller vad man nu ska kalla det

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Wartex:

Dragon Age kom med, men inte Mass Effect 2? *suck*
Hur mycket reklam man gör för sitt spel verkar avgöra hur bra det är i folks ögon.

Jag tror jag vågar påstå att ME2 var DÅLIGT i jämförelse med ME

Agreed ME2 var verkligen inget topp spel... transport sträcka som man ville spela igenom bara för att få vidare storyn (som i sig var ganska trist... the elusive man? like what?)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av V1per:

"Dataspelsgalan"... -.-'

Vad fel med det?

Årets strategispel: Empire: Total War -_- suck.

Medlem
Skrivet av StenSture:

Årets onlinespel: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? WTF??

* Folkets val: Call of Duty: Modern Warfare 2 !?!?!? Vad är det med folk nuförtiden??

Visst det var kul online i cirka 2 veckor, sedan blev det jävligt uttjatat. Gemfört med BC2 som jag har kört sedan Betan.. har inte ledsnat ännu.. blir bara mer och mer roligt.

Blir förvånad om inte BC2 tar 2010 års bästa onlinespel. Har haft dålig sömn, och när jag väl somnat drömt att jag varit jagad av en krypskytt, sedan release

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Jag tror jag vågar påstå att ME2 var DÅLIGT i jämförelse med ME

Bara för att det var sämre än 1:an gör det inte till ett dålig spel överlag.
For the record.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

bf 1942 är ett helskönt spel med ubåtar ,flyttbara skepp , flygplan, mark fordon, olika vapenklasser och karaktärer med öppna online banor

helt klart ett härligt spel

glöm inte modarna som EX: Sverige/Norge modden


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av V1per:

"Dataspelsgalan"... -.-'

Lägg märke till att spelen som är listade inte endast är datorspel. Spel som är uppbyggda av data kan väl kallas för dataspel?

12
Skriv svar