Ni vann God of War III
Tredje frågan var felformulerad, vi tog därför bort den. Ber om ursäkt för det.
Tyckte den var bra i sin formulering. Sen är väl formuleringen "Strax söder om" ett tänjbart begrepp. Men jag förmodar att det var Tijuana ni ville ha som rätt svar på den?
Grattis till er som vann!
“All thinking people are atheists.”
Tycker ni kunde haft kvar fråga 3. Santa Monica är ändå västra delen av L.A. Söder om det var alldeles korrekt och folk som inte förstod det är bra tjocka i min mening.
Om man utgår från centrala LA (vilket känns rätt rimligt) ligger Santa Monica rakt västerut (karta). Men LA ligger även söder om Santa Monica, och eftersom det även gäller Tijuana finns flera korrekta svarsalternativ. Vilket inte funkar, vi klantade oss och stryker därför frågan.
Tycker ni kunde haft kvar fråga 3. Santa Monica är ändå västra delen av L.A. Söder om det var alldeles korrekt och folk som inte förstod det är bra tjocka i min mening.
Men nu är det ju så att Tijuana ligger sydost om LA. Söderut är det bara vatten.
Ska erkännas att jag tog Los Angeles som svar. Studion ligger som sagt i den nordvästra delen av stan
Om man utgår från centrala LA (vilket känns rätt rimligt) ligger Santa Monica rakt västerut (karta). Men LA ligger även söder om Santa Monica, och eftersom det även gäller Tijuana finns flera korrekta svarsalternativ. Vilket inte funkar, vi klantade oss och stryker därför frågan.
Valde LA efter att ha tittat på exakt samma kartbild.
Tyckte frågan verkade luddig dock men brydde mig inte så mycket då jag redan förbokat spelet.
PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!
Grattis till vinnarna.
Själv får man vänta tills efter sommaren.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Tyckte inte 3e frågan var konstig alls. Santa monica är ju ett distric i LA precis som Östermalm i Stockholm typ. Vilket gjorde Tijuna som rätt svar av de som fanns.
Hade ju varit en bra utslagsfråga om inte annat. För man skall tänka både en och två ggr på bra frågor. Inte bara klicka i ett svar som står på nätet utan att begrunda hur frågan är formulerad.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.