Medlem
Skrivet av Kamp:

Exeron jag tycker du är lite naiv av dig nu.

Det finns många människor som har dålig ekonomi och inte har råd att slänga ut 700:-(Xbox360) på ett spel varje månad eller så. Visst, kommer man till PC har man sjunkit liiiiite i pris. Då ligger det oftast på 499+ beroende på vart du köper spelet.

Ska man sedan köpa ett nytt spel rätt så ofta blir det ofantlig summa pengar tillslut. Varför ska även de som inte bryr sig ett dugg om manualer och spelboxar behöva betala för nånting de inte ens vill ha? Ge oss istället legala tjänster på internet där man kan köpa spelet med en fin rabatt för att sedan tanka hem det.

Jag vet att jag skulle köpt väldans mycket fler spel om de var billigare. Men i dagsläget slänger jag inte ut en krona på ett spel om det verkligen inte är riktigt jäkla BRA!

Sedan är bara kolla hur få spel som faktist kommer med ett demo innan släppet av själva spelet. Varför? Jag vill inte slänga ut ett halvt studiebidrag(om jag nu gick i skolan tex) på ett skitspel bara för att jag inte kunnat testa det.

Nej lösning till problemet är inte kopieringsskydd eller storebrorslagar. Ge oss riktiga e-tjänster istället med BRA priser! Dra av halva priest på ett spel som kostar 500:- och du får garanterat fler köpare. Bara att kolla upp hur det blev för Valve när de satte rabbat på Left 4 Dead. De sålde över 300% över vanligt. Det säger en hel del tycker jag.

Men vad gör det om man inte är villig att betala ett spel eller inte har råd? Då kvartår ju fortfarande faktumet av att folk laddar ner för att det just är GRATIS

Det sista stycket tycker jag dock är en bra idé som jag gärna skulle vilja se uppfyllas.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Väcker den här gamla tråden till liv igen då Solna tingsrätt i dagarna kommit fram till att internetoperatören Ephone måste lämna ut uppgifter om personen bakom servern som ska ha innehållit en mängd ljudböcker.

[http://www.dn.se/dnbok/ipred-lagen-1.898368]

[http://www.idg.se/2.1085/1.237583/ephone-tvingas-lamna-ut-upp...]

Dessutom står det att läsa att domaren i TPB-målet inte anses vara jävig.

[http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/piratdomaren-var-inte-ja...]

[http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5430658.ab]

Medlem

Ska inte regeringen införa en lag vid nyår som gör IPRED värdelös?


signatur

Rawr

Medlem

om valve sålde alla spel som fanns via steam för justa priser på max 350 kr så skulle fler köpa lätt, ja skulle lätt köpa ett spel i månaden då

Litar inte själv på andra okända dlc tjänster..
Spel äldre än 3 år gammla borde kosta nånstans mellan 40-100 kr som på webhallen ibland
Mmm all anti internet grejjer gör ju så att folk kmr ju springa till Pp till nästa val
Varje person fått skjortan stämd av sig kmr ju vota Pp säkert

Medlem

Hur kan dommaren gå fri?
vad jag vet så ska det räcka med en misstanke för att var jävig, och man då inte för dömma.
I det här fallet är det en klar misstanke, det är inget snack om saken.
Men dom jobbar väll på samma ställe och håller varandra om ryggen.
jävla svin är dom helabunten. jag skämms över det här systemet som stinker rövslem!

läste ett kul inlägg btw
Salamalei Henkowish, 49 år, Malmö, Idag 16:35 I mitt hemlandet vi hadde den skivbolagschef som forsåka att stoppa nerladdningen av musiket. Då vi skjuta hans två Grand danois-hundar ock brenna ner hans huset! Sen det vara lugnet!

haha så jävla bäst ^^
vi skulle kanske i swe oxså ha lite merat ryck bakom oss, folket dvs.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nu lär ju nedladningsstatistiken minska en vecka eller två... sen är det full rulle igen.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av IceMan:

läste ett kul inlägg btw
Salamalei Henkowish, 49 år, Malmö, Idag 16:35 I mitt hemlandet vi hadde den skivbolagschef som forsåka att stoppa nerladdningen av musiket. Då vi skjuta hans två Grand danois-hundar ock brenna ner hans huset! Sen det vara lugnet!

haha så jävla bäst ^^
vi skulle kanske i swe oxså ha lite merat ryck bakom oss, folket dvs.

Det är ju "trollet" från aftonbladet. Han skriver en massa saker om "sitt hemlandet". Förjävla roliga grejer ibland.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Hur kan dommaren gå fri?
vad jag vet så ska det räcka med en misstanke för att var jävig, och man då inte för dömma.
I det här fallet är det en klar misstanke, det är inget snack om saken.
Men dom jobbar väll på samma ställe och håller varandra om ryggen.
jävla svin är dom helabunten. jag skämms över det här systemet som stinker rövslem!

läste ett kul inlägg btw
Salamalei Henkowish, 49 år, Malmö, Idag 16:35 I mitt hemlandet vi hadde den skivbolagschef som forsåka att stoppa nerladdningen av musiket. Då vi skjuta hans två Grand danois-hundar ock brenna ner hans huset! Sen det vara lugnet!

haha så jävla bäst ^^
vi skulle kanske i swe oxså ha lite merat ryck bakom oss, folket dvs.

Ska komma ihåg detta till nästa gång du klagar på typ, rinkeyby eller liknande område


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

nee fan va taskigt o slakta folks husdjur bara sådär
Måste vara någon som driver

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

Hur kan dommaren gå fri?
vad jag vet så ska det räcka med en misstanke för att var jävig, och man då inte för dömma.
I det här fallet är det en klar misstanke, det är inget snack om saken.
Men dom jobbar väll på samma ställe och håller varandra om ryggen.
jävla svin är dom helabunten. jag skämms över det här systemet som stinker rövslem!

läste ett kul inlägg btw
Salamalei Henkowish, 49 år, Malmö, Idag 16:35 I mitt hemlandet vi hadde den skivbolagschef som forsåka att stoppa nerladdningen av musiket. Då vi skjuta hans två Grand danois-hundar ock brenna ner hans huset! Sen det vara lugnet!

haha så jävla bäst ^^
vi skulle kanske i swe oxså ha lite merat ryck bakom oss, folket dvs.

Ska komma ihåg detta till nästa gång du klagar på typ, rinkeyby eller liknande område

Skivbolagschefen var väl inte oskyldig i det här fallet, medan "rinkebybarn" då på ett eller annat sätt attackerar oskyldiga människor för att tillfredsställa sina begär.
Inte samma sak alltså

Skriv svar