Spelföretagsundersökning

Medlem

en kompis berattar om ett spel och sa blir man nyfiken o koper

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av CastorFiber:

Är det bara jag som fullständigt skiter i vem som ligger bakom ett spel?

Du är mer av en titta-på-framsidan-och-köpa-kille va?

Knappast. Jag impulsköper inte spel, jag kopplar inte spelet med studios, utvecklare eller distributörer - Jag köper det jag vill ha oavsett vem som ligger bakom precis som jag ratar spel jag inte är nyfiken på utan att fundera på vem som ligger bakom.

Folk som kategoriskt hatar EA tex är för mig samma kategori av människa som hatar Bill Gates när deras tangentbord inte fungerar. Kom igen liksom...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av CastorFiber:

Är det bara jag som fullständigt skiter i vem som ligger bakom ett spel?

Du är mer av en titta-på-framsidan-och-köpa-kille va?

Knappast. Jag impulsköper inte spel, jag kopplar inte spelet med studios, utvecklare eller distributörer - Jag köper det jag vill ha oavsett vem som ligger bakom precis som jag ratar spel jag inte är nyfiken på utan att fundera på vem som ligger bakom.

Folk som kategoriskt hatar EA tex är för mig samma kategori av människa som hatar Bill Gates när deras tangentbord inte fungerar. Kom igen liksom...

Detta har absolut inget med denna undersökning att göra. Starta en egen tråd för att flamea fan boiz.

Medlem

Dr. Greger rekomenderar detta till alla ;


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av quesus:

Detta har absolut inget med denna undersökning att göra. Starta en egen tråd för att flamea fan boiz.

Kan du läsa eller? Att inte föredra en studio framför någon annan är precis lika relevant som att titta efter "rätt" logga på kartongen.

Skrivet av Brain:

Ehm.. att ha koll (engelskt tangentbord) po vilka som gor ett spel aer ju javligt bra eftersom man oftast kan se trender vilka spel som aer bra/doliga.

Är det verkligen så att alla spel från en studio är bra respektive dåliga? Jag, som sagt, bryr mig inte om vem som gjort spelet så länge som det är bra.

Skrivet av Brain:

Antar att du lirar ganska monga skitkloner av spel?

Jag vet inte vad som får dig att tro det? Det är väl snarare så att någon som håller fast vid en viss studio spelar kloner av samma skit gång på gång?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Kolla uppdaterat och håll er till ämnet så skulle det vara underbart.

Medlem

Kön: Man, sist jag kollade iaf
Ålder: 17

Favoriter: Valve, med tanke på att de mesta materialet går att konvertera in i GMOD och sedan har man miljontals möjligheter att leka runt med.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Han verkar ändå vara färdig med sin undersökning så vi kör på lite off topic.

Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av CastorFiber:

Är det bara jag som fullständigt skiter i vem som ligger bakom ett spel?

Du är mer av en titta-på-framsidan-och-köpa-kille va?

Knappast. Jag impulsköper inte spel, jag kopplar inte spelet med studios, utvecklare eller distributörer - Jag köper det jag vill ha oavsett vem som ligger bakom precis som jag ratar spel jag inte är nyfiken på utan att fundera på vem som ligger bakom.

Folk som kategoriskt hatar EA tex är för mig samma kategori av människa som hatar Bill Gates när deras tangentbord inte fungerar. Kom igen liksom...

Om vi tänker så här då: Det blir mycket lättre att veta vad man får när man köper spel om man vet hur studion brukar göra. Tex du köper ett spel från Valve då kan du räkna med gratis uppdateringar och sånnt trevligt. Om du istället köper ett spel från Infinty Ward/Treyarch kan du ränka med ett buggit spel som aldrig fixas eftersom de tjänar med pengar på att ge ute ett nytt full pris CoD istället.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Om vi tänker så här då: Det blir mycket lättre att veta vad man får när man köper spel om man vet hur studion brukar göra. Tex du köper ett spel från Valve då kan du räkna med gratis uppdateringar och sånnt trevligt. Om du istället köper ett spel från Infinty Ward/Treyarch kan du ränka med ett buggit spel som aldrig fixas eftersom de tjänar med pengar på att ge ute ett nytt full pris CoD istället.

Jag förstår resonemanget men jag skriver inte under på det, inte fullt ut i alla fall. Men du har en poäng i att vissa är bättre än andra när det gäller uppdateringar, distribueringskanaler typ steam osv - samtidigt är många buggiga spel några av de bästa jag spelat trots sina brister. Att stirra sig blind på vem som ligger bakom ett spel gör nog snarare att man blir bergänsad i vad man kan tänka sig att spela, det och sedan tror jag att det är fanboi-genen som kickar in.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Castor: Så du anser att sannolikheten är lika för att du ska gilla ett spel, oavsett om studion som tillverkat spelet har gjort ett spel som du älskar alternativt hatar förut?

Eller har jag missförstått dig nu?

Exempel: Blizzard har, åtminstonde de senaste tio åren, enbart släppt spel som jag åtminstonde tycker är bra.

Square Enix, å andra sidan, har aldrig släppt ett spel som tilltalar mig (ber om ursäkt att jag trampar på JRPG-fanbois tår redan nu...).

Är det inte mer sannolikt att jag kommer att gilla Blizzards nästa spel bättre än Square Enix?

Medlem
Skrivet av lave:

Castor: Så du anser att sannolikheten är lika för att du ska gilla ett spel, oavsett om studion som tillverkat spelet har gjort ett spel som du älskar alternativt hatar förut?

Eller har jag missförstått dig nu?

Jag köper som sagt inte spel på impuls, jag vet vad jag skall ha innan jag handlar - min poäng är att mina efterforskningar kring vilka spel jag vill ha omfattar inte vilken studio som ligger bakom.

Om jag hade orkat kunde jag listat några favoritspel så kan ju någon studiobög studera huruvida ett mönster dyker fram, jag har som sagt inte reflekterat över det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar