Supreme Commander 2

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av burkmopp:

Om kartorna, det var något jag störde mig något enormt på i Supreme Commander, och jag hade hoppats på att det skulle bli bättre i denna upplaga då TA hade väldigt mysiga världar med egna egenskaper och var rent visuellt trevliga med.

På spelbilderna ser det ut att blivit mycket bättre, men ändå tas det upp som en svaghet och listats som platta och livlösa, kan du utveckla på den punkten?

Jag kan bara citera Wartex:

Skrivet av Wartez:

Som du nämnde: banorna. Jämför man med typ World in Conflict, Company of Heroes osv, så är banorna väldigt simpla. Inga vajande träd och gräs, och det förstör verkligen skalan.

Många av kartorna har dessutom alldeles för mycket dödyta dvs stor, tom, öppen mark som aldrig utnyttjas.

Tack för svaret, det låter onekligen som man bör undvika detta spel.

Medlem
Skrivet av MrStalker:

När det gäller grafiken så kan man snabbt konstatera att orsaken är att det även ska fungera på 360.

Börjar bli jävligt trött på att PC-spelare ska få sämre kvalitet bara för att blidka konsolhororna. Längtar nått förjävligt på Battlefield 3 säger jag bara.

Du det där håller inte 1'an fanns även det till 360.....och då var det ju inga problem. sluta försök skylla hela tiden allt på konsoler så jävla less o höra, för det var fan inte försimplat på PC när 1'an kom då gällande grafik eller spelmekaniken. så inte fan fick pc ägarna sämmre kvalite för det.

http://www.fz.se/bildcache/q/qw2dj3y5rane9b6vg78mlz4t1ouxicfs...

börja utveckla skit själv om nu alla är så förbannat missnöjda över vart PC industrin är på väg det är bara bunta ihop en massa folk och börja utveckla något indie spel till en början för att sedan kunna finansiera något större en dag.

signatur

God is dead

Inaktiv
Skrivet av Angust:
Skrivet av MrStalker:

När det gäller grafiken så kan man snabbt konstatera att orsaken är att det även ska fungera på 360.

Börjar bli jävligt trött på att PC-spelare ska få sämre kvalitet bara för att blidka konsolhororna. Längtar nått förjävligt på Battlefield 3 säger jag bara.

Du det där håller inte 1'an fanns även det till 360.....och då var det ju inga problem. sluta försök skylla hela tiden allt på konsoler så jävla less o höra, för det var fan inte försimplat på PC när 1'an kom då gällande grafik eller spelmekaniken. så inte fan fick pc ägarna sämmre kvalite för det.

http://www.fz.se/bildcache/q/qw2dj3y5rane9b6vg78mlz4t1ouxicfs...

börja utveckla skit själv om nu alla är så förbannat missnöjda över vart PC industrin är på väg det är bara bunta ihop en massa folk och börja utveckla något indie spel till en början för att sedan kunna finansiera något större en dag.

Xbox-Versionen portades av ett företag som heter "Hellbent Games" över ett år efter originalet.

Så det var en portning av ett pc-spel -> Consol

Supreme 2 gjordes ifrån start med spelmekanik som anpassats till en consol.

det är en viss skillnad.

Inaktiv
Skrivet av MrStalker:

Here here, är också less på alla nerdummade spel bara för att det ska gå att spela på Xbox och ps3.
Jag spelar bilspel, rpg:n och spel som god of war på konsol, strategi och FPS gör sig 1000 gånger bättre på pc.

Inaktiv

Lite konstig recension. Om spelet får så bra betyg så bör väll skribenten skriva några positiva egenskaper också. Känns lite som att det krystades fram ett bra betyg...

Medlem

Har iof bara spelat demot men vad hände med det gamla TA tänket!? en unit cap på 5000 (moddat iof) sisådär en 500 arbetarrobotar och 200 fabriker som pumpar units.. en hel drös med def-guns och annihilators och annat gott som köttar på... och detta per lag dvs masslakt überallez! Där elkonsumtionen av alla def-guns påverkar flödet så mycket att man måste micro manage'a det lite då och då för att kunna försvara sig men ändå bygga units ^_^

Jag som hade väntat sååå på SC2... får väll bli 1an ett tag till då :/

Medlem

För dem som gillar TA och SC så kan jag rekommendera Spring! Tänk er TA med 3d motor, gratis också!

http://springrts.com/

signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv
Skrivet av WebPiraten:

För dem som gillar TA och SC så kan jag rekommendera Spring! Tänk er TA med 3d motor, gratis också!

Fan det ser riktigt intressant ut. Tack för länken

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Inte för att va sån men TA va i 3D

Medlem

Hur stor skillnad är det gämfört med Total Anihillation ?

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Kan inte mer än instämma.
Tur dock att det finns utvecklare som fattat att man faktiskt kan tjäna grova pengar på att utveckla PC-exklusivt, då det på det stora hela faktiskt ändå är den största spelscenen fortfarande om man räknar in prenumerations-intäkter.
Våga nobba konsoll-mutor, säger jag bara, eller så får Microsoft helt enkelt sluta motarbeta sig själv.

signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar