Bästa introt!

Medlem

signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Klfh:

Film

Hårdrock!!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Heh, imorse när jag jobbade så kom jag självklartpå några till gamla favorit-intron att lägga till i tråden

Marduk - Autumnal Reaper
Six Feet Under - Bonesaw
Six Feet Under - Revenge of the Zombie - Sjukt rolig låt, kolla texten!

Tar en gammal go klassiker också;

Danzig - Twist of Cain


signatur
Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av erge:

Tycker mest bara att det är synd att folk inte vågar vidga sina vyer när det gäller musik. Men nej då, samma gamla grupper, samma gamla låtar, samma texter och refränger om och om igen i all evighet. Snark säger jag bara.

Nu snackar vi ju Bästa Introt och är det då konstigt att man nämner som du sa "samma gamla låtar"?? Hade de inte varigt för att de svängde så det svartnade hade vi ju inte valt dem...

Slänger med en Vidgning av mina vyer för din skull Mats och Morgan band - She´s louder then me but i got the microfon
har den fortfarande i huvet efter 10?! år Härligt gung och coolt riff efter introt

Jag håller med erge och måste säga grattis till dig kring ett perfekt exempel på hur bra det kan vara. Mats och morgan är en smula svårlyssnade ibland men ack så duktiga.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skrivet av erge:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av erge:
Skrivet av mr speed:
Skrivet av WaltX:

De allra första jag kom å tänka på är följande:
- Megadeth - Holy Wars

Haha tänkte också ta den men visste du skulle täcka upp de flesta Megadeth

Skrivet av erge:

Metalmetalmetalmetalmetzzzz...

Ja du av nån anledning förmedlar väll just hårdrock en bättre känsla än om vi valt ett hiphop intro där hela låten går lika dant och sångaren ligger ½ takt efter hela tiden...

Serru det är högst individuellt. Nu var förvisso hiphop en löjlig jämförelse även om det - enligt mig - finns bra hiphop också. Eller rättare sagt fanns, det mesta är totalt värdelöst idag.

Tycker mest bara att det är synd att folk inte vågar vidga sina vyer när det gäller musik. Men nej då, samma gamla grupper, samma gamla låtar, samma texter och refränger om och om igen i all evighet. Snark säger jag bara.

Vad sägs om att sluta klaga och visa oss vad musik är?

När har jag påstått någonstans att varken metal eller hårdrock inte är musik?

Det enda jag har påstått är att många av er verkar ha en oerhört begränsad musiksmak. Var det en så känslig punkt eller?

Grabben driver ju med oss han tycker alltså att tex Greveworm, Axenstar, Robert Wells, Slayer, Marduk, Lamb of god, Evergrey, Six Feet Under är samma gamla låtar/band?!! Tycker det är en jäkla blandning på grejer jag aldrig skulle gissat på skulle hamna här...:)

Antar att du såg den här komma med Accept - Bound to Fail


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av erge:
Skrivet av mr speed:
Skrivet av WaltX:

De allra första jag kom å tänka på är följande:
- Megadeth - Holy Wars

Haha tänkte också ta den men visste du skulle täcka upp de flesta Megadeth

Skrivet av erge:

Metalmetalmetalmetalmetzzzz...

Ja du av nån anledning förmedlar väll just hårdrock en bättre känsla än om vi valt ett hiphop intro där hela låten går lika dant och sångaren ligger ½ takt efter hela tiden...

Serru det är högst individuellt. Nu var förvisso hiphop en löjlig jämförelse även om det - enligt mig - finns bra hiphop också. Eller rättare sagt fanns, det mesta är totalt värdelöst idag.

Tycker mest bara att det är synd att folk inte vågar vidga sina vyer när det gäller musik. Men nej då, samma gamla grupper, samma gamla låtar, samma texter och refränger om och om igen i all evighet. Snark säger jag bara.

Vad sägs om att sluta klaga och visa oss vad musik är?

När har jag påstått någonstans att varken metal eller hårdrock inte är musik?

Det enda jag har påstått är att många av er verkar ha en oerhört begränsad musiksmak. Var det en så känslig punkt eller?

Det var ingen känslig punkt, nej. Det är inte så att jag skäms över min musiksmak och behöver försvara mig. Reagerade bara på ditt meningslösa inlägg. Att kritisera andras smak i exempelvis musik är bara dumt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av mr speed:

Grabben driver ju med oss han tycker alltså att tex Greveworm, Axenstar, Robert Wells, Slayer, Marduk, Lamb of god, Evergrey, Six Feet Under är samma gamla låtar/band?!! Tycker det är en jäkla blandning på grejer jag aldrig skulle gissat på skulle hamna här...:)

Antar att du såg den här komma med Accept - Bound to Fail

Ja, när man har hört allt som nämns i den här tråden så ser jag det som "samma gamla låtar/band". Inget nytt alltså. Nu var det förvisso ingen tråd om musiktips men kunde inte undgå att se att det är som vanligt aldrig något nytt som man inte hört tidigare som nämns.

Men nu orkar jag inte tjafsa om musik längre. Du fick mig i alla fall sugen på att lyssna igenom Metal Heart. Det var inte igår.

Skrivet av erge:

Du fick mig i alla fall sugen på att lyssna igenom Metal Heart. Det var inte igår.

Ok haha bra:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av mr speed:

Grabben driver ju med oss han tycker alltså att tex Greveworm, Axenstar, Robert Wells, Slayer, Marduk, Lamb of god, Evergrey, Six Feet Under är samma gamla låtar/band?!! Tycker det är en jäkla blandning på grejer jag aldrig skulle gissat på skulle hamna här...:)

Jag tycker att vi på FZ är jävligt fräcka som lyssnar på sån här tuffing-musik!

Eftersom jag är löjligt förtjust i att pracka på andra vad jag gillar så slänger jag upp en till

Alan Parsons Project - The Tell-tale Heart
Hela låten är dock ruskigt skön, fin trivia är att Orson Welles (!) har sagostund i första spåret på skivan, mycket trevligt!

Äsch, du hittar Orson här

edit: PS: Jag blev också sugen på Accept nu, damn youse! Restless and Wild är förövrigt favoriten, mäktig låt!


signatur
Inaktiv

Det är fan inte mycket som slår Ride The Lightning.

http://www.youtube.com/watch?v=uebInqG1pJI

Medlem

Degradead - The Fallen
[http://www.youtube.com/watch?v=UOUOcWLxczQ]

Jävligt bra intro, men det är ju inte bara introt som är bra.. hela låten är ju sjukt bra

Medlem
Skrivet av -Matte:

Degradead - The Fallen
[http://www.youtube.com/watch?v=UOUOcWLxczQ]

Jävligt bra intro, men det är ju inte bara introt som är bra.. hela låten är ju sjukt bra

Jävlar. Underbart intro!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Gräjta intros tar en till

Dream Evil - Book of heavy metal

Metaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Den där fick jag med på en Sweden Rock dvd för 2 år sen höhö...
Svänger bra tunggung i början:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ett skitbra intro till en crappig låt är detta.

http://www.youtube.com/watch?v=mGgk5V8QKns


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar