Malmö: AFA-anhängare gick till attack mot polisen

Medlem
Skrivet av Döbringer:

k..

Lite vidareutbildning för dej...
Människans DNA är så utblandat att det är löjligt att prata om raser: Länk

Bara för att det inte alls finns några raser i biologisk mening så betyder ju inte det att det inte finns stora skillnader.
En del av de människosorter som är utdöda idag tilllhör samma ras som vi som lever nu.
Sen var ju den som skrivit wikipediatexten klart PK, det märker man om man läst lite om biologiska skillnader innan. Källorna t ex, både den första och den sista är ju klart partiska.

Haha, läste FNs deklaration, vilket jävla dravel!
http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/d_prejud.htm
Se själva, de bara bestämmer vad som är "rätt" och "fel" enligt dem.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Lusen: Jag hoppas han är bannad, då får vi nöja oss utan svar. Och det känns ganska bra.

Skrivet av evh:
Skrivet av CastorFiber:

Negerboll!

+1

-10

Chokladboll!

*(-1)

Missvisande, negerbollar innehåller inte choklad.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Lusen: Jag hoppas han är bannad, då får vi nöja oss utan svar. Och det känns ganska bra.

Skrivet av evh:
Skrivet av CastorFiber:

Negerboll!

+1

-10

Chokladboll!

Har du anmält honom?:D

Medlem

Här är en mindre sammanfattning av forskningen som gjorts på intelligensskillnader mellan olika folkslag. Hittade den på Flashback, den är rätt kort som sagt men bjuder på många namn som den vetgirige kan använda för att leta vidare.
http://psychology.uwo.ca/faculty/rushtonpdfs/2008%20Med%20Hyp...

Sen är det ju bara att använda lite sunt förnuft och fundera över hur utvecklingen i Afrika varit under årtusendena, och hur det ser ut där idag (helt okej på sina håll faktiskt, men då har de fått massor av hjälp av kolonisatörerna som kom dit på 1800-talet. Utan dem skulle Afrika inte vara någonting.
Och innan nån börjar gapa och skrika om allehanda civilisationer i norra Afrika, så tänk efter vad det är för folk som lever där.
Saharaöknen har fungerat som en tydlig avdelare.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Negerboll!

Vitlök!

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Döbringer:

k..

Lite vidareutbildning för dej...
Människans DNA är så utblandat att det är löjligt att prata om raser: Länk

Bara för att det inte alls finns några raser i biologisk mening så betyder ju inte det att det inte finns stora skillnader.
En del av de människosorter som är utdöda idag tilllhör samma ras som vi som lever nu.
Sen var ju den som skrivit wikipediatexten klart PK, det märker man om man läst lite om biologiska skillnader innan. Källorna t ex, både den första och den sista är ju klart partiska.

Haha, läste FNs deklaration, vilket jävla dravel!
http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/d_prejud.htm
Se själva, de bara bestämmer vad som är "rätt" och "fel" enligt dem.

Är det inte det som är poängen med det hela?
Vi kan tycka att det är skillnad mellan oss och en del andra folk, men det är det inte mer än utseendet, genetiskt är det mycket små skillnader.
Människan har vandrat runt en hel del. Vandalerna under den tidiga medeltiden (innan "vikingatid") flyttade från sina hemtrakter i dagens Polen till Tyskland, Frankrike, Spanien, Nordafrika för att sen flytta in i Italien. Så det lär finnas en hel del polackblod i Nordafrika. Och detta vara bara ett exempel.
Hunnerna som bodde i Ungern tros (av en del forskare) ha kommit från Kina. Dom härjade runt i Europa. Europeer hade dagens Israel (ungefär) i 150 år.
Skillnaderna människor emellan är framförallt kulturella.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:

Sen är det ju bara att använda lite sunt förnuft och fundera över hur utvecklingen i Afrika varit under årtusendena, och hur det ser ut där idag (helt okej på sina håll faktiskt, men då har de fått massor av hjälp av kolonisatörerna som kom dit på 1800-talet. Utan dem skulle Afrika inte vara någonting.
Och innan nån börjar gapa och skrika om allehanda civilisationer i norra Afrika, så tänk efter vad det är för folk som lever där.
Saharaöknen har fungerat som en tydlig avdelare.

Vänta lite här nu _hjälp_ av kolonisatörerna? Vilka historie böcker har du läst egentligen? På vilket sätt menar du att dom _hjälpte_ dom. Du menar genom att döda stora delar av befolkningen och ta resten som slavar. För att sedan suga ut så mycket resurser det bara går innan kolonierna till slut gjorde uppror eller på annat sätt frigjorde sig. (Fast de flesta är knappast fria mer än till namnet fortfarande då de har så extremt stora skulder och det är fortfarande oftast västerländska företag som äger naturresurserna)

Edit: Det heter för övrigt Negerboll och inget annat.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av CastorFiber:

Negerboll!

Vitlök!

Eller vaför inte kålrot på engelska... swede.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av CastorFiber:

Negerboll!

Vitlök!

Eller vaför inte kålrot på engelska... swede.

Haha vilka rasse svin dom e i England:D

Medlem
Skrivet av Döbringer:

klipp

Är det inte det som är poängen med det hela?
Vi kan tycka att det är skillnad mellan oss och en del andra folk, men det är det inte mer än utseendet, genetiskt är det mycket små skillnader.
Människan har vandrat runt en hel del. Vandalerna under den tidiga medeltiden (innan "vikingatid") flyttade från sina hemtrakter i dagens Polen till Tyskland, Frankrike, Spanien, Nordafrika för att sen flytta in i Italien. Så det lär finnas en hel del polackblod i Nordafrika. Och detta vara bara ett exempel.
Hunnerna som bodde i Ungern tros (av en del forskare) ha kommit från Kina. Dom härjade runt i Europa. Europeer hade dagens Israel (ungefär) i 150 år.
Skillnaderna människor emellan är framförallt kulturella.

"Vi kan tycka att det är skillnad mellan oss och en del andra folk, men det är det inte mer än utseendet, genetiskt är det mycket små skillnader."

och vad är du för expert på ämnet om man får fråga? Du upprepar ju bara något som körs som ett mantra av proffstyckare.
- Utsidan kan skilja kraftigt men nästan inget annat. Troligt.

Bara för att DNA-koden till största delen är samma betyder ju inte det att inte kan finnas stora skillnader. Människan har till 90% samma DNA som möss och 99 eller 98% (det senare står i din politiskt korrekta wikipedialänk) samma DNA som schimpanser.

Sen är ju ditt exempel i det närmaste skrattretande, du pratar om att folk från Polen har rört sig runt i Europa. Vad oväntat!
Dagens Tyskland och Polen är ju två stora länder som ligger precis bredvid varandra, i princip samma sak som att en norrman flyttar till Sverige och vice versa.
Det anmärkningsvärda är ju att de tog sig till Nordafrika. Människorna som lever där är ju en blandning av arabfolk och europeer (exempel Gibraltar och Morerna som trängde upp i Spanien).
I ett större perspektiv så finns det ju inte så många huvudgrupper utan ett stort antal folkslag samsas inom den kaukasiska "rasen" (eng. caucasian).

När det gäller mitt andra inlägg med pdf-sammanfattning så har du helt stoppat huvudet i sanden eller?
Inte så förvånade visserligen.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av NiXPhoenix:

Sen är det ju bara att använda lite sunt förnuft och fundera över hur utvecklingen i Afrika varit under årtusendena, och hur det ser ut där idag (helt okej på sina håll faktiskt, men då har de fått massor av hjälp av kolonisatörerna som kom dit på 1800-talet. Utan dem skulle Afrika inte vara någonting.
Och innan nån börjar gapa och skrika om allehanda civilisationer i norra Afrika, så tänk efter vad det är för folk som lever där.
Saharaöknen har fungerat som en tydlig avdelare.

Vänta lite här nu _hjälp_ av kolonisatörerna? Vilka historie böcker har du läst egentligen? På vilket sätt menar du att dom _hjälpte_ dom. Du menar genom att döda stora delar av befolkningen och ta resten som slavar. För att sedan suga ut så mycket resurser det bara går innan kolonierna till slut gjorde uppror eller på annat sätt frigjorde sig. (Fast de flesta är knappast fria mer än till namnet fortfarande då de har så extremt stora skulder och det är fortfarande oftast västerländska företag som äger naturresurserna)

Edit: Det heter för övrigt Negerboll och inget annat.

jahopp, då lyckades man få in nån tangentkombination så sidan laddades om... kul

Ja du, vad tror du själv att afrikanerna låg på för nivå när de vita kom dit?
Har du nånsin hört talas om afrikanska vetenskapsmän och filosofer?
Avancerade bevattningssystem och gruvdrift med metallframställning. Afrikanska astronomer som spanar ut mot himlavalvet och gör beräkningar på när den och den kometen ska komma.
Nähä, det menar du inte!?

Sanningen är att inte nånstans på den afrikanska kontinenten söder om sahara hade man ens lyckats åstadkomma ett skriftspråk.

De vita kolonisatörerna byggde upp samhällen, mer eller mindre från noll. Anlade vägar, avloppssystem, byggde ordentliga hus. Inrättade postväsende och ett styre.
Ja, visst, man skickade hem en del trevliga råvaror också, men i slutändan kostade koloniseringen mer än den smakade.

Sen vet jag inte vad för BS du kör om stora skulder, i själva verket har västvärlden skänkt enorma summor i bistånd efter kolonialtiden. Plus lån då, som väldigt ofta har skrivits av ( efterskänkts med andra ord).

Det finns en bra artikelserie om Zimbawe/Rhodesia hos tidningen Nationell Idag (finns att läsa på nätet) för den som är intresserad. Det är i stora drag samma utveckling i många av de afrikanska länderna.

Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av Greger:
Skrivet av flaseb:

Skicka ut alla invandrare på Öland och skicka alla svenskar där till fastlandet och släpp sedan en fin atombomb där ^^
Underhållning på högsta nivå

Mm, älskar när folk dör, speciellt när resten av sverige sen får lida av radioaktiviteten

Älskar död och krig!!!!!!!!!!!!!!

Men gotland då? De bryr du dig inte om?! VA?! Jävla rasist!

Hmmm, skicka de svenskarna också till fastlandet förutom den där bed & breakfast kärringen som luktade koskit och hade inte ens en spis inne (var full med disk på).
Föresten så fanns det typ inga hotel eller ställen man kunde sova över på där så det tog flera timmar att hitta ett så vi fick ta ett litet vandrarhem, så det kan gott hänga med i explosionen. Men jovisst gillar du ditt Gotland så var där då bomben sprängs om det låter bättre


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:

"Vi kan tycka att det är skillnad mellan oss och en del andra folk, men det är det inte mer än utseendet, genetiskt är det mycket små skillnader."

och vad är du för expert på ämnet om man får fråga? Du upprepar ju bara något som körs som ett mantra av proffstyckare.
- Utsidan kan skilja kraftigt men nästan inget annat. Troligt.

Nä jag är ingen expert, jag återger det som forskare har forskat fram. Du vet, genom vetenskap. Inga "proffstyckare" här, utan fakta.
Och utsidan skiljer inte mycket alls, det är ju bara som vi tycker. Fysiologiskt sett så är skillnaderna små, jämfört med skillnader som finns mellan andra djurarters underarter.

Skrivet av NiXPhoenix:

Bara för att DNA-koden till största delen är samma betyder ju inte det att inte kan finnas stora skillnader. Människan har till 90% samma DNA som möss och 99 eller 98% (det senare står i din politiskt korrekta wikipedialänk) samma DNA som schimpanser.

Man har jämfört DNA mellan folk från vitt skilda delar av världen och konstaterat att dom flesta har DNA som är väldigt utblandat, d v s att man hittar samma genetiska markörer hos afrikaner, europeer, asiater etc. Detta antas bero på att vi under hela vår historia emigrerat och flyttat runt på oss.

Skrivet av NiXPhoenix:

Sen är ju ditt exempel i det närmaste skrattretande, du pratar om att folk från Polen har rört sig runt i Europa. Vad oväntat!
Dagens Tyskland och Polen är ju två stora länder som ligger precis bredvid varandra, i princip samma sak som att en norrman flyttar till Sverige och vice versa.
Det anmärkningsvärda är ju att de tog sig till Nordafrika. Människorna som lever där är ju en blandning av arabfolk och europeer (exempel Gibraltar och Morerna som trängde upp i Spanien).
I ett större perspektiv så finns det ju inte så många huvudgrupper utan ett stort antal folkslag samsas inom den kaukasiska "rasen" (eng. caucasian).

Öh det rör sej om ett ganska stort område även om det är mest Europa, men OK. Hunnerna, ottomanska turkar, mongoler. Alla dessa folk har trängt in i Europa i stora antal under olika delar av historien och lämnat sitt DNA på europeérna. Det skulle inte förvåna mej om du var 0.5% mongol och 2% neger, t ex.
Amerikas ursprungsbefolkning är en blandning av europeer som kom från ena sidan och asiater som kom från andra. I Sydamerika är det även möjligt att den del folk kom via Polynesien.
Detta är bara några folkvandringar som vi känner till, det finns troligen mycket mer som skett som vi inte upptäckt ännu.

Skrivet av NiXPhoenix:

När det gäller mitt andra inlägg med pdf-sammanfattning så har du helt stoppat huvudet i sanden eller?
Inte så förvånade visserligen.

James Watson... pfft. Leta upp lite citat så ser du att gubben är en riktig rasse:

Skrivet av James Watson:

all our social policies are based on the fact that their (d v s svarta amerikaner) intelligence is the same as ours - whereas all the testing says not really

Han vill alltså göra skillnad på svarta/vita, apartheid ungefär?
Och honom citerar du?
Visst, små skillnader kan säkert finnas i hur IQ varierar i olika världsdelar. Det beror ju förstås mest troligen på att testerna belönar bara en viss del av intelligensen och är alltså inkompletta. Att anta att östasiater är intelligentare än europeér och afrikaner istället för att kritisera sina metoder är ganska subjektivt och ovetenskapligt. Att mäta intelligens med en siffra är ovetenskapligt, särskilt när man försöker mäta barns intelligens. Det finns tusen saker som kan påverka ett barns sinne.

Nä, att dela upp i raser är meningslöst. Kulturella skillnader säger mycket mer om individen.
T ex araber, skandinavier, nordafrikaner etc


signatur

yolo

Är det någon mer än jag som är trött på invandringen och AFA-ligister?:|


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är det någon mer än jag som är trött på invandringen och AFA-ligister?:|

Jag kan nog GISSA mig mig till att kossan är det

Är det bara jag som är trött på AFA, Nazistskitar och SD?

Medlem

Bara jag som är trött på tyskar när man är på utlands smester?

gissar att det är fritt fram att gnälla.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är det någon mer än jag som är trött på invandringen och AFA-ligister?:|

nej det är du verkligen inte

Inaktiv
Skrivet av Ragganof:

Bara jag som är trött på tyskar när man är på utlands smester?

gissar att det är fritt fram att gnälla.

Absolut, är det bara jag somm är trött på att mcdonalds alltid packar ner fel grejor (dom få gångerna jag är där):D

Medlem

Jaja, intressant läsning måste jag säga. Allt från Kalle Anka pocket till rasbiologi.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Ragganof:

Bara jag som är trött på tyskar när man är på utlands smester?

gissar att det är fritt fram att gnälla.

Absolut, är det bara jag somm är trött på att mcdonalds alltid packar ner fel grejor (dom få gångerna jag är där):D

Är det bara jag som är trött på hela McDonald's och all dess bihang?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Ragganof:

Bara jag som är trött på tyskar när man är på utlands smester?

gissar att det är fritt fram att gnälla.

Absolut, är det bara jag somm är trött på att mcdonalds alltid packar ner fel grejor (dom få gångerna jag är där):D

Är det bara jag som är trött på hela McDonald's och all dess bihang?

Japp jag e också trött McDonalds.....går alltid till Burger King istället:up:

Inaktiv
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Ragganof:

Bara jag som är trött på tyskar när man är på utlands smester?

gissar att det är fritt fram att gnälla.

Absolut, är det bara jag somm är trött på att mcdonalds alltid packar ner fel grejor (dom få gångerna jag är där):D

Är det bara jag som är trött på hela McDonald's och all dess bihang?

Ja,det är jag också, men óm man ska köpa "snabbmat" blir det oftast där, det ligger så VÄLDGT mycket närmare än alla andra ställen

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Ragganof:

Bara jag som är trött på tyskar när man är på utlands smester?

gissar att det är fritt fram att gnälla.

Absolut, är det bara jag somm är trött på att mcdonalds alltid packar ner fel grejor (dom få gångerna jag är där):D

Är det bara jag som är trött på hela McDonald's och all dess bihang?

Japp jag e också trött McDonalds.....går alltid till Burger King istället:up:

Om man nu måste käka på något av de två ställena blir det helt klart Burger King man går till.
Jag vet inte varför, säkerligen samma skit ändå, men det känns bättre.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv
Skrivet av Donqen:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Ragganof:

Bara jag som är trött på tyskar när man är på utlands smester?

gissar att det är fritt fram att gnälla.

Absolut, är det bara jag somm är trött på att mcdonalds alltid packar ner fel grejor (dom få gångerna jag är där):D

Är det bara jag som är trött på hela McDonald's och all dess bihang?

Japp jag e också trött McDonalds.....går alltid till Burger King istället:up:

Om man nu måste käka på något av de två ställena blir det helt klart Burger King man går till.
Jag vet inte varför, säkerligen samma skit ändå, men det känns bättre.

Ja ungefär. Om jag skulle välja går jag till max, dom har dem bästa hambugarna enligt mig:D

Inaktiv

Åt på Burger King igår, kan säga direkt att de har bättre kvalité än Mcdonalds


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv

Tycker det ser ut som turkar inte afas.

Medlem


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av NiXPhoenix:

"Vi kan tycka att det är skillnad mellan oss och en del andra folk, men det är det inte mer än utseendet, genetiskt är det mycket små skillnader."

och vad är du för expert på ämnet om man får fråga? Du upprepar ju bara något som körs som ett mantra av proffstyckare.
- Utsidan kan skilja kraftigt men nästan inget annat. Troligt.

Nä jag är ingen expert, jag återger det som forskare har forskat fram. Du vet, genom vetenskap. Inga "proffstyckare" här, utan fakta.
Och utsidan skiljer inte mycket alls, det är ju bara som vi tycker. Fysiologiskt sett så är skillnaderna små, jämfört med skillnader som finns mellan andra djurarters underarter.

Ja då får du väl posta ordentligt med källor till de undersökningar som kommit fram till att alla folkslag minsann är lika korkade/intelligenta.
Men det kan ju bli lite svårt...

Skrivet av NiXPhoenix:

Bara för att DNA-koden till största delen är samma betyder ju inte det att inte kan finnas stora skillnader. Människan har till 90% samma DNA som möss och 99 eller 98% (det senare står i din politiskt korrekta wikipedialänk) samma DNA som schimpanser.

Skrivet av Döbringer:

Man har jämfört DNA mellan folk från vitt skilda delar av världen och konstaterat att dom flesta har DNA som är väldigt utblandat, d v s att man hittar samma genetiska markörer hos afrikaner, europeer, asiater etc. Detta antas bero på att vi under hela vår historia emigrerat och flyttat runt på oss.

Hehe, ge gott om källor på att afrikanerna rört på sig efter den ursprungliga utvandringen därifrån.

Här på wikipedia nämns överhuvudtaget inte någon folkvandring ut från Afrika efter den ursprungliga.
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_migration
Det kan hända mycket på 70 000 år (eller kanske till och med så mycket som 170 000 år om man kollar på bilden).

de svarta lyckades inte ens ta sig till den stora ön som ligger utanför deras östkust, Madagaskar
Vilka byggde rejäla flottar och gav sig ut på långresa tills de hittade den ? Sydostasiater....
Avstånd Madagaskar - Afrika jämfört med Madagaskar - Indonesien?

Skrivet av NiXPhoenix:

Sen är ju ditt exempel i det närmaste skrattretande, du pratar om att folk från Polen har rört sig runt i Europa. Vad oväntat!
Dagens Tyskland och Polen är ju två stora länder som ligger precis bredvid varandra, i princip samma sak som att en norrman flyttar till Sverige och vice versa.
Det anmärkningsvärda är ju att de tog sig till Nordafrika. Människorna som lever där är ju en blandning av arabfolk och europeer (exempel Gibraltar och Morerna som trängde upp i Spanien).
I ett större perspektiv så finns det ju inte så många huvudgrupper utan ett stort antal folkslag samsas inom den kaukasiska "rasen" (eng. caucasian).

Skrivet av Döbringer:

Öh det rör sej om ett ganska stort område även om det är mest Europa, men OK. Hunnerna, ottomanska turkar, mongoler. Alla dessa folk har trängt in i Europa i stora antal under olika delar av historien och lämnat sitt DNA på europeérna. Det skulle inte förvåna mej om du var 0.5% mongol och 2% neger, t ex.

Jag bestrider inte att folk i Europa och Asien (dit räknas även mellanöstern) rört på sig. Men nu är det svarta jag har skrivit om.
Att påstå att jag skulle vara 2% neger är ju bara löjeväckande även om du inte vet vem jag är.

Skrivet av Döbringer:

Amerikas ursprungsbefolkning är en blandning av europeer som kom från ena sidan och asiater som kom från andra. I Sydamerika är det även möjligt att den del folk kom via Polynesien.
Detta är bara några folkvandringar som vi känner till, det finns troligen mycket mer som skett som vi inte upptäckt ännu.

Äh, snickesnack att indianerna i Nord- och Sydamerika skulle vara en blandning av asiater och europeer. Idag må de vara det, men spanjorerna och de övriga europeerna kom liksom dit på 1500-talet och framåt.
Indianfolken kom via sundet (Barents sund) mellan Ryssland och Alaska, det kan varit torrlagt eller åtminstone öar för länge sen.
Ser nu på bilden att det ska ha kommit lite nordeuropeer till Kanada men de har uppenbarligen inte gjort något större genetiskt avtryck på Nordamerikas indianer.

Skrivet av NiXPhoenix:

När det gäller mitt andra inlägg med pdf-sammanfattning så har du helt stoppat huvudet i sanden eller?
Inte så förvånade visserligen.

Skrivet av Döbringer:

James Watson... pfft. Leta upp lite citat så ser du att gubben är en riktig rasse:

Skrivet av James Watson:

all our social policies are based on the fact that their (d v s svarta amerikaner) intelligence is the same as ours - whereas all the testing says not really

Jaha, och? Han har också vunnit nobelpriset... för just sin DNA-forskning. Och han har var chef för ett projekt som gick/går ut på att kartlägga människans DNA.
http://en.wikipedia.org/wiki/James_D._Watson
Hur många svarta har vunnit något nobelpris (eller dylikt)?
Jag kan ge dig hjälp på traven med en person, Nelson Mandela... men vad vann han det i, var det kemi? Nej, oj, han var president och ledare för sydafrikas största parti och vann fredspriset. Krävs knappast någon enorm intelligens för det.
Kan du nämna några fler? Ta isåfall och jämför de med alla östasiater som vunnit nobelpriset...

Vi fortsätter,
hur kan så många forskare i USA vara av asiatiskt ursprung? Asiater utgör inte mer än 4% av befolkningen.
Medan de svarta utgör 12, nästan 13%.
Rimligtvis borde det ju finnas 3 gånger fler afrikanska forskare än östasiatiska om intelligensen vore densamma.
Men det gör det inte, undrar varför...

Skrivet av Döbringer:

Han vill alltså göra skillnad på svarta/vita, apartheid ungefär?
Och honom citerar du?
Visst, små skillnader kan säkert finnas i hur IQ varierar i olika världsdelar. Det beror ju förstås mest troligen på att testerna belönar bara en viss del av intelligensen och är alltså inkompletta. Att anta att östasiater är intelligentare än europeér och afrikaner istället för att kritisera sina metoder är ganska subjektivt och ovetenskapligt.

Haha, Döbringer, experten har talat. " - ganska subjektivt och ovetenskapligt."
Tja, kolla på vad de olika folkslagen åstadkommit genom tiderna och åstadkommer idag så.
"sina metoder" - det rör sig inte om några enskilda tester utan i princip all forskning visar att svarta är det trögaste folkslaget (bortsett från några mindre "urfolk" som levt isolerade i små grupper och som det inte heller gjorts så många tester på), det som skiljer är hur mycket trögare olika undersökningar kommer fram till att de är.
Mulattbarn har jämförts med svarta resp vita barn och placerat sig nästintill exakt i mitten mellan dessa två grupper. Pure coincidence? Mhh, eller hur.

Skrivet av Döbringer:

Att mäta intelligens med en siffra är ovetenskapligt, särskilt när man försöker mäta barns intelligens. Det finns tusen saker som kan påverka ett barns sinne.

Det finns ju olika sorters intelligens, svarta sägs vara mer talangfulla när det kommer till musik. Men bygger man några civilisationer på musik?

Skrivet av Döbringer:

Nä, att dela upp i raser är meningslöst. Kulturella skillnader säger mycket mer om individen.
T ex araber, skandinavier, nordafrikaner etc

Kulturen lär också formas av det genetiska arvet.

Är det enbart kultur som ligger bakom detta beteende eller är det en kombination av kultur och genetiskt arv?
Om våldtäkter i Sydafrika
https://www.flashback.info/showpost.php?p=16043804&postcount=...

Citat:

World: South Africa's rape shock

One in three of the 4,000 women questioned by CIET Africa, non-governmental organisation, said they had been raped in the past year.

In a related survey conducted among 1,500 schoolchildren in the Soweto township, a quarter of all the boys interviewed said that 'jackrolling' - a South African term for recreational gang rape - was fun.

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/157186-lesbianer-valdtas-...

Citat:

Hälften av landets kvinnor blir någon gång våldtagna.

ovanstående är ju inte något som är unikt för Sydafrika utan mer eller mindre vardag på många håll i Afrika.
Säg att det enbart är kulturfaktorer som ligger bakom, vad spelar det egentligen för roll? Är det överhuvudtaget lämpligt att ta in såna här människor till Sverige? Är tanken att vi ska omforma dem på nåt vis?

Medlem

Jag hatar afa-komunnister!!!

Skriv svar