Omröstning: Bästa Battlefield är...

Medlem
Skrivet av jojon:

Bf 1942 med forgotten hope moden kan inte bli mycket bättre!

+1

Medlem

Lätt 2142 av de jag spelat (har inte provat BC2). Den mest polerade spelupplevelsen och bästa balansen av datorspelen.

Medlem

1942 helt klart, finns inget som slår det.
BF vietnam var sisådär inte utvecklat av svenska DICE heller för den delen , men go känsla hade det iaf.

Medlem

BF 1942... det enda av dem alla som hade vettiga bottar... Sedan tog de ut det absolut roligaste i hela spel serien och förkassade dem.

Tyvärr så var det enda spelet man kunde lira med ett fåtal vänner och ha förbaskat roligt. t.ex. 4-5 pers vs ett lag mot 32 bots var alltid lika underhållande.

Senare spelen var ju mer online, ta bort bots o.s.v. Föredrar själv att spela spel med ett fåtal vänner och inte kompetivt online.

Medlem

BF:V! <3 finns inget bättre!

Dock en fråga, borde inte "Battlefield 2: Modern Combat" och "Battlefield 2" synkas ihop?
Är dem inte samma spel fast det ena till PC och den andra till konsol?

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Bad Company 2 i alla ära, men hur kan man välja det framför BF2 och 1942? Bad Company 2 bidrar jag knappt med något nytt till serien bortsett från förstörelsen, men det såg vi redan i det första Bad Company.

1942 var ett skitkul, revolutionerade spel med massor av fantastiska mods. BF2 slipade upplevelsen och la till massor av härliga features.

Förstår inte hur man kan välja Bad Company 2 om man spelade de tidigare spelen i serien. Det är ett riktigt bra spel men det kommer inte i närheten av 1942 och BF2.

För att det har mer revolutionerade features än BF2. I all ära är ett större fan av 1942 , BF2 men faktum är att BC2 bidrar till mer next gen med både grafik, ljud och förstörelse än BF2 gjorde vid releasen.

1942 var dock revolutionerande för sin tid.

Medlem

Kommer knappt ihåg Bf2 då min skiva gick sönder och lite annat krångel så jag har inte spelat det på åratal.
Bad comany 2 röstar jag på Spränga hus är underbart.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Kuci:

BF:V! <3 finns inget bättre!

Dock en fråga, borde inte "Battlefield 2: Modern Combat" och "Battlefield 2" synkas ihop?
Är dem inte samma spel fast det ena till PC och den andra till konsol?

Nej, de är helt olika spel.

Medlem
Skrivet av Hellpower:

Battlefield 2!
Ett försök till teamwork (squad systemet) som sedan PR lyckades med.

Antar att du med PR åsyftar Project Reality. Bra att du baserar vilket spel som är bäst på en gratis-mod av en utomstående grupp.

Skulle vilja säga att det står mellan BF2 och BC2, när man väl är inne i spelen då. Om DICE bara kunde lära sig hur man gör en ordentlig serverbrowser också... Förstår inte hur bara ett företag (VALVe) listat ut hur man gör en bra server browser.

Men det är som sagt lite tidigt. BF2 var jävligt bra gjort också. Men det känns som om BC2 är roligare. 2142 var inte alls lika roligt. 1942 var revolutionerande på sin tid, men det var fan längesen och även om man bör ha på sig glasögonen från respektive spels tid så håller jag BF2 och BC2 högre.

ro
Medlem

Vad hände med Codename: Eagle?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Whimsical:

Bad Company 2 i alla ära, men hur kan man välja det framför BF2 och 1942? Bad Company 2 bidrar jag knappt med något nytt till serien bortsett från förstörelsen, men det såg vi redan i det första Bad Company.

1942 var ett skitkul, revolutionerade spel med massor av fantastiska mods. BF2 slipade upplevelsen och la till massor av härliga features.

Förstår inte hur man kan välja Bad Company 2 om man spelade de tidigare spelen i serien. Det är ett riktigt bra spel men det kommer inte i närheten av 1942 och BF2.

För att det har mer revolutionerade features än BF2. I all ära är ett större fan av 1942 , BF2 men faktum är att BC2 bidrar till mer next gen med både grafik, ljud och förstörelse än BF2 gjorde vid releasen.

1942 var dock revolutionerande för sin tid.

Som jag sa så är Bad Company 2 i princip identiskt med det första Bad Company när det kommer till ljud, grafik och förstörelse. Väldigt små förändringar har gjorts i Bad Company 2 och därför har jag svårt att ge Bad Company 2 en massa cred även om det är ett grymt spel.

Medlem

1942 helt klart, kommer ihåg när det släpptes och man fick hem det från webhallen tror jag det var.
Alla fordon, flygplan, bilar, pansarvagnar, båtar, HANGAR, kulsprutor, jaa rubbet! På den tiden var det hur coolt som helst! Ett riktigt lyckat spel.

Förresten, folk verkar snacka om att de nyare BF spelen inte tillför något nytt men det kan jag inte riktigt hålla med om. Nya miljöer, förstörelsen i BC, massa nya vapen osv! Det går väl inte att göra så mycket annat? Vad ska de lägga till mer liksom? Har ni några idéer får ni väl skriva till DICE!

Medlem
Skrivet av jojon:

Bf 1942 med forgotten hope moden kan inte bli mycket bättre!

Jo, BF2 med Forgotten Hope 2.

Medlem

Dom som valt BC2 verkar ha missat BF2.

Skrivet av LyktstolpeN:

Battlefield 2 helt klart!

+ 1!


signatur

B lup

Inaktiv

Tyckte egentligen BF2 var ett riktigt bra spel, men jag hatade flygplanen... Så min röst fick gå på BC2.

Medlem

Lite tidigt tycker jag, då jag gärna vill spela mer BC2, men det förbaskat kul än så länge. Men jag måste säga 2142 just nu. BC2 kommer som stark tvåa, fastän jag bara kört några dagar.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Whimsical:

Bad Company 2 i alla ära, men hur kan man välja det framför BF2 och 1942? Bad Company 2 bidrar jag knappt med något nytt till serien bortsett från förstörelsen, men det såg vi redan i det första Bad Company.

1942 var ett skitkul, revolutionerade spel med massor av fantastiska mods. BF2 slipade upplevelsen och la till massor av härliga features.

Förstår inte hur man kan välja Bad Company 2 om man spelade de tidigare spelen i serien. Det är ett riktigt bra spel men det kommer inte i närheten av 1942 och BF2.

För att det har mer revolutionerade features än BF2. I all ära är ett större fan av 1942 , BF2 men faktum är att BC2 bidrar till mer next gen med både grafik, ljud och förstörelse än BF2 gjorde vid releasen.

1942 var dock revolutionerande för sin tid.

Det ändå Bad Company bidrar med, är grafik och ljud, resten är bara en "tillbakagång".


signatur

B lup

Medlem

Oj, detta är svårt, 1942 sög in mig och fick mig att fastna, det kom många och grymma moddar till 1942, allt från Silent Heroes (<3), till forgotten hope, DC och inte minst Galactic Conquest (starWars mod som jag lirade många nätter igenom). jag menar 1942 med moddar ägde på alla sätt och vis. Enda grejer som egentligen drog ner betydet lite var/är den irriterande sandbag-buggen.

BF2 var ett stort hopp från 1942, men buggarna var destu fler, vi hade pronejumping/doplphin diving för att inte nämna att hitregistreringen suger (fortfarande), artillaryspam. Men det har dock kommit många fina moddar till BF2, Project Reality är väl den jag tänkter på mest, en helt underbar mod, men även Forgotten hope 2 (gillade ettan bäst dock).

Helt klart är att alla BF spel jag testat har varit bra, 1942 och BF2 står ut pga alla fina och roliga moddar.

BC2 tillåter ingen moddning och där tappar det väldigt mycket av sitt värde. så det kan inte mäta sig med de andra. dock är förstörelsen väldigt fräck, kanske att det blir lite väl stora hål av en granat enskild granat.

Allt i allt så måste jag nog ändå säga att 1942 var det bästa BF spelet änsålänge, BF2 är en väldigt stark tvåa. De andra kommer inte i närheten på grund av få moddar alternativt ingen modsupport alls.

Medlem

1942 utan tvekan.

Medlem
Skrivet av Eottt:

Det ändå Bad Company bidrar med, är grafik och ljud, resten är bara en "tillbakagång".

Nej, BC2 har till skillnad från tidigare BF lyckats "tvinga" fram ett samarbete; Även när alla springer omkring som majoriteten av spelarna i BF2 gör/gjorde så finns där ett samarbete. Detta pga de mindre kartorna.

Sedan har man även även lyckats med bedriften att göra Engineer till en spelbar klass, till skillnad från hur värdelös klassen var i BF2.

Ett mer intensivt spel, vars förstörbara miljöer tillåter varierade strategier och med ett konstant samarbete mellan spelarna är vad BC2 är. Detta saknades i tidigare BF-spel (jag syftar inte till klanmatcher och liknande, utan till när man bara ansluter sig till en random server).

Medlem

1942 med Desert Combat modden. Hade helt klart de mest minnesvärda stunderna med polarna i det spelet.

Det var tider det..


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Lätt bf2 för min del, har inte spelat bc2 tillräckligt än men jag tycker ändå tvåan är bra trots den är nu 5 år gammal.

Medlem

Oj, det var ett svårt val.. tycker om BC2 nu eftersom det är nytt och har en helt ny grafikmotor. Jag älskade BF2 och spelade hur mycket som helst med klanen, tyckte även om Vietnam! Vad ska man välja!? *rycker hår från huvudet*

Medlem

BF2 fick min, var så mycket nytt i det spelet att jag spelade non stop i två veckor. Vietnam och 1942 är i princip tvåa för min del, Vietnam så högt pga musiken och helikoptrarna. Var ett sjukt ös i den kombinationen.

Medlem

I vietnam var det underbart att flyga omkring och släppa lite napalm till ljudet av lite schysst musik

Medlem

Battlefield 2 utan tvekan, förvånad att så många röstade på bad company 2 faktiskt.

Medlem
Skrivet av kars:

Lätt 2142 av de jag spelat (har inte provat BC2). Den mest polerade spelupplevelsen och bästa balansen av datorspelen.

Åh, 2142 med BC2 förstörelse skulle vara så underbart! Och vapnen var ju bara för sköna i det spelet, krylov vad jag saknar dig.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Vietnam, många roliga idéer i det spelet, hade sagt BF2, det var riktigt kul tills det att varenda kotte spela som prickskytt och för att inte tala om hur imba attack helikoptern är.

Medlem

Multiplayerlir som givit gåshud: Quake, Quake 3, UT, BF 1942, CS

Medlem

alla hundratals timmar som man har lagt ner på BF2, kan inte bli bättre


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Skriv svar