Förklara för mig varför jag skall rösta på Mona?

Medlem

Jag vill se Mona moona.

Medlem
Skrivet av klossen:

FRA hade vi fått med s men eftersom båda verkar ville ha det och där gick mitt förtroende bort för alliansen och s.

Blir väl missnöjes röst kommande val, tänker inte rösta på pest eller kolera.

vote with a bullet

Medlem

Kalle Anka partiet finns väl ?

Medlem

Du ska inte rösta på Mona, du ska östa på Sverigedemokraterna.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Kalle Anka partiet finns väl ?

Mm, alla partier vi har just nu

Medlem
Skrivet av BigD:

Mona Sahlin är ett enda stort skämt.
Även om jag skulle ha sympatiserad med sossarna skulle jag aldrig kunna rösta på henne.
Tänk att ha henne som statsminister.
Hon är ju verbalt obegåvad, hon pratar som ett stort barn, det är totalt omöjligt att ta henne på allvar.

Sedan dessa "skandaler" som kommit fram i det förflutna gör ju inte saken bättre.

Såg i kalla fakta för någon dag sedan när hon sa att nu var det ordning och reda, så kom det fram att hennes bil har körförbud.
Hon nekar och säger rakt ut NEJ det har den inte alls.

Det VAR körförbud men det är fixat nu, den har besiktigats igen.

Så ringer de upp vägverket och får bekräftat att den inte klarat ombesikningen och fortfarande har körförbud.

Kan tyckas vara en skitsak, men kan man inte ens ha koll på att ens BIL får framföras på vägarna så är man inte så förtroendeingivande som partiordförande.

Lika ansvarsfull som min tvååriga son.

Sedan har hon i princip NOLL erfaranhet av arbetslivet.
Hon är infödd i socialdemokratin, hon har ALDRIG haft en längre anställning, är inte universitetsutbildad, har bara glidit in på ett bananskal hos sossarna med pappas hjälp och hängt kvar.

En sådan människa ska alltså vara ledare för ARBETARpartiet.
Fast man aldrig har haft någon rikitg längre anställning.

Fy fan blir så trött varje gång jag ser idioten.

Gillade inte Göran Persson heller, MEN han var i allafall intelligent och kompetent, samt att han kunde föra sig bra på den internationella scenen.
Tänk Mona på toppmöte med Obama och Co..

Svensk politik är bara ett stort skämt, Reinfeld och hans polare som jag röstade på i förra valet har bevisat att de inte kan sköta Sverige bättre än Sossarna.
Som att välja mellan pest och kolera.

Nej nu får man rösta på något missnöjesparti nästa val tyvärr..
SD är uteslutna, så får väl bli piratpartiet *suck*

Skit bra inlägg!!
När Mona pratar låter det som att hon talar till ett litet barn :S


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ja, jag kämpar varje dag med att försöka förstå socialdemokraternas politik och deras partiledare.
Speciellt när man hittar sidor som denna:
http://monaljuger.wordpress.com/

Övertyga mig om att mona inte ljuger.

Du ska rösta på Mona så vi slipper Moderaterna i 4 år till...

Medlem

BigD, håller med dig fullständigt om Mona klarar inte av hennes flumfludder snack, men hon kommer inte att sitta så länge, hon kommer göra bort sig så mycket närmsta året ändå.

Men det där om att Reinfeld o co: inte skött landet bättre..håller jag inte med om. De sänkte arbetslösheten ca 100.000 pers första 1,5 året och ändå använde dom inte sig av gråsoppsossarnas fegtaktik(klassisk vänster inte våga ta i verkliga problem) att gömma arbetslösa i menlösa arbetslöshetsförmedlingskurser. De kollar igenom straffsystemet nu, skolan ska ändras, sjukskrivningarna har minskat. Det bästa är ändå de där 100.000 mindre arbetslösa som gråsossarna inte klarade av på 12 år!! Snacka om att dom blev fartblinda, slösossarna! Och ändå är arbetslösheten gråsossarnas prio ett!. Hellvo vilken dubbelmoral de har, de vill tjäna pengar men de står inte för det!

Sen kom finanskrisen som drog ner allt överallt i världen.
Idag finns inget alternativ till alliansen, Mona o röran är nog det mest ostabila och okonkreta alternativet som någonsin funnits i sverige.

Medlem

Jag tycker också att moderaterna har fått mer gjort, men samtidigt känner jag att Sveriges utveckling har börjat avstanna. Vi är lite för nöjda, och tron om att vi ju faktiskt är världens bästa land är lite väl stor upplever jag.

Personligen så skulle jag vilja se ett parti med en seriös utrikespolitik. Inte någon skitstat som USAs president bockar av möteslistan 3 år in i mandatperioden.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Mona verkar ju säga att allting alliansen gör fel, men hon verkar ju heller inte veta vad som är rätt

Inaktiv

det enda fel regeringen har gjort hittills är ipred lagen (jag är inte lika kritisk till FRA), annars har dom gjort ett mycket bättre arbete än sossarnas vid deras senaste mandat period. sen gillar jag allianses uppgörelse om kärnkraften.

Medlem

Denna kille är/var rådgivare åt alliansen om jag inte förstått det fel.
Helt klart värt att kolla in.
http://svtplay.se/v/1392775/oka_klyftorna_for_att_sanka_arbet...


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Denna kille är/var rådgivare åt alliansen om jag inte förstått det fel.
Helt klart värt att kolla in.
http://svtplay.se/v/1392775/oka_klyftorna_for_att_sanka_arbet...

Vilken jävla idiot.

Medlem

Många glömmer bort här att när borgarna satt sist så satte dom Sverige i en ganska fin kris och sen att det var göran som fick Sverige på fötter igen det nämns inte här...

Det är många borgare i den här tråden, låt mig gissa största delen av er är ifrån stockholm...

Medlem

Marian var ju rätt rå i sitt sätt och förespråkar rätt otrevliga metoder. 5000 i månaden... Rätt sjukt faktiskt att presentera det som en rimlig månadslön...

Har han fortfarande samma åsikt? Detta verkar ha varit från "Striptease" 28/5 1997.

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av PurreSnurre:

Denna kille är/var rådgivare åt alliansen om jag inte förstått det fel.
Helt klart värt att kolla in.
http://svtplay.se/v/1392775/oka_klyftorna_for_att_sanka_arbet...

Vilken jävla idiot.

Haha, ja men för 30-40 år sen kanske boendet och maten var billigare? ;p

Helt ärligt så har killen en dräglig människosyn som hör hemma på medeltiden och inte i ett modernt samhälle.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Många glömmer bort här att när borgarna satt sist så satte dom Sverige i en ganska fin kris och sen att det var göran som fick Sverige på fötter igen det nämns inte här...

Det är många borgare i den här tråden, låt mig gissa största delen av er är ifrån stockholm...

Ja, många glömmer ofta vilken oerhörd påverkan Sverige har på övriga världen - den globala finanskrisen är de svenska borgarnas fel.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Jühan:

Många glömmer bort här att när borgarna satt sist så satte dom Sverige i en ganska fin kris och sen att det var göran som fick Sverige på fötter igen det nämns inte här...

Det är många borgare i den här tråden, låt mig gissa största delen av er är ifrån stockholm...

Ja, många glömmer ofta vilken oerhörd påverkan Sverige har på övriga världen - den globala finanskrisen är de svenska borgarnas fel.

Borgarna hjälpte ju till ganska flitigt att förvärra det för Sverige. Sedan när sossarna tog över blev det bara bättre och bättre.

Alltså när det gäller Mona det är ju inte en person man röstar på utan ett parti, det är ju inte direkt ett presidentval vi talar om.

Medlem

Jaha då levde vi för 18 år sen igen..suck, dom borgarna var av det gamla mer åt höger falangen som inte är kvar nu, har du missat det? Men vissa kör ju på i samma spår som bygger på det man hörde när man var 12år, är ju jobbigt för vissa att läsa/höra/se på politiska debatter i media. När det går big brother på 5:an måste man ju se det..istället :P.
Göran gjorde ett rätt bra jobb på nittiotalet. Men dock så ökade klyftorna och många jobb försvann utomlands.
Hur fean kan man tro att vänsterns politik (iofs så har de ingen idag) skulle göra att vi får mer jobb hit och behålla kvar så mycket jobb som möjligt, genom att höja skatterna o höja bidragen?

Vänta nu, är inte jobben grunden för att ett stabilt samhälle..hmm^^. Nä låt dom jobba mer i Asien vi kan ju hoppas de är snälla att låta oss få ha kvar nått bolag iaf ..:P
Världen är tuff, tänk att tyvvär kan man inte få 90% av lönen för att söka fel jobb i år efter år, vad jobbigt det måste va... Hmm undrar varför jobb försvinner till asien...

Juhan. Tala för dig själv. Klart man röstar en del på person(varierar såklart från person till person hur stor del), annars kan ju vem som helst sitta i rodret tex Hitler, Kalle Anka.

Fatta att Mona.S vill pyttsa in 10-tals miljarder i Saab som gått back i 15år!!!(eller var det 20år?), Det är vänster inte våga se verkligheten. Tänk om alla företag skulle få den möjligheten, hon är ju för fean overklig Sahlin.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Alltså när det gäller Mona det är ju inte en person man röstar på utan ett parti, det är ju inte direkt ett presidentval vi talar om.

Det är sant att det är är mer partibaserat här men om det är något jag vill ha mindre än Mona som statsminister så är det nog att ha Thomas Östros som finansminister.

Och nej, jag kommer inte från Stockholm utan en håla på 2000 pers i djupaste småland men jag har aldrig varit sosse ändå.

Skribent
Skrivet av Jühan:

Många glömmer bort här att när borgarna satt sist så satte dom Sverige i en ganska fin kris och sen att det var göran som fick Sverige på fötter igen det nämns inte här...

Det är många borgare i den här tråden, låt mig gissa största delen av er är ifrån stockholm...

Så du menar att det var Sveriges borgare som var orsaken till den globala ekonomiska krisen på 90-talet?

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Denna kille är/var rådgivare åt alliansen om jag inte förstått det fel.
Helt klart värt att kolla in.
http://svtplay.se/v/1392775/oka_klyftorna_for_att_sanka_arbet...

Ja vad skall man säga. Själv blir jag nästan gråtfärdig/illamående när jag hör honom.

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Jühan:

Alltså när det gäller Mona det är ju inte en person man röstar på utan ett parti, det är ju inte direkt ett presidentval vi talar om.

Det är sant att det är är mer partibaserat här men om det är något jag vill ha mindre än Mona som statsminister så är det nog att ha Thomas Östros som finansminister.

Och nej, jag kommer inte från Stockholm utan en håla på 2000 pers i djupaste småland men jag har aldrig varit sosse ändå.

Smålänningar är inte direkt kända för att vara sossar. Det var ett lite kul inlägg det där.

Medlem
Skrivet av bastard:
Skrivet av Jühan:

Många glömmer bort här att när borgarna satt sist så satte dom Sverige i en ganska fin kris och sen att det var göran som fick Sverige på fötter igen det nämns inte här...

Det är många borgare i den här tråden, låt mig gissa största delen av er är ifrån stockholm...

Så du menar att det var Sveriges borgare som var orsaken till den globala ekonomiska krisen på 90-talet?

Innebär det att så länge borgarna styr i Sverige, så kommer världen lida av finanskris?

Lite efterforskning så hittar jag dessa CHOCKERANDE rön

Under 1929 vilket kan sägas vara startskottet för The Great Depression, en enorm finanskris som skakade omvärlden, så styrde i Sverige...

Du gissade rätt

En borgerlig regering!
år 1929
Statsministern under detta år
Partiet i fråga som var styrande.

Är verkligen Sverige så styrande i världsekonomin?

Låt oss se genom historien ;
Tydligen så styrde dom under "The Great Depression", även under finanskrisen under 90talet.

Och nu, i modern tid så styr borgarna i Sverige, igen!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av bastard:
Skrivet av Jühan:

Många glömmer bort här att när borgarna satt sist så satte dom Sverige i en ganska fin kris och sen att det var göran som fick Sverige på fötter igen det nämns inte här...

Det är många borgare i den här tråden, låt mig gissa största delen av er är ifrån stockholm...

Så du menar att det var Sveriges borgare som var orsaken till den globala ekonomiska krisen på 90-talet?

De förvärrade den, Bildt envisades med att sänka skatterna trots dåliga tider. Vi hade ett ränteläge på runt 17% (nånstans var ju dessa sänkta skatter för rika tvungna att finansieras). Högern är inte direkt kända för att kunna styra upp politik i lågkonjunktur (inte i nått land), samma när det gäller BNP'n, den blir också alltid dålig av borgerlig politik och det är rätt logiskt när man tänker efter.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av bastard:
Skrivet av Jühan:

Många glömmer bort här att när borgarna satt sist så satte dom Sverige i en ganska fin kris och sen att det var göran som fick Sverige på fötter igen det nämns inte här...

Det är många borgare i den här tråden, låt mig gissa största delen av er är ifrån stockholm...

Så du menar att det var Sveriges borgare som var orsaken till den globala ekonomiska krisen på 90-talet?

Innebär det att så länge borgarna styr i Sverige, så kommer världen lida av finanskris?

Lite efterforskning så hittar jag dessa CHOCKERANDE rön

Under 1929 vilket kan sägas vara startskottet för The Great Depression, en enorm finanskris som skakade omvärlden, så styrde i Sverige...

Du gissade rätt

En borgerlig regering!
år 1929
Statsministern under detta år
Partiet i fråga som var styrande.

Är verkligen Sverige så styrande i världsekonomin?

Låt oss se genom historien ;
Tydligen så styrde dom under "The Great Depression", även under finanskrisen under 90talet.

Och nu, i modern tid så styr borgarna i Sverige, igen!

O.O OMG! It's teh truthes!

Medlem

själv tror jag att krig är moderaternas fel och att vänsterpartiet är Guds dotter.

eller?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av BigD:

Mona Sahlin är ett enda stort skämt.
Även om jag skulle ha sympatiserad med sossarna skulle jag aldrig kunna rösta på henne.
Tänk att ha henne som statsminister.
Hon är ju verbalt obegåvad, hon pratar som ett stort barn, det är totalt omöjligt att ta henne på allvar.

Sedan dessa "skandaler" som kommit fram i det förflutna gör ju inte saken bättre.

Såg i kalla fakta för någon dag sedan när hon sa att nu var det ordning och reda, så kom det fram att hennes bil har körförbud.
Hon nekar och säger rakt ut NEJ det har den inte alls.

Det VAR körförbud men det är fixat nu, den har besiktigats igen.

Så ringer de upp vägverket och får bekräftat att den inte klarat ombesikningen och fortfarande har körförbud.

Kan tyckas vara en skitsak, men kan man inte ens ha koll på att ens BIL får framföras på vägarna så är man inte så förtroendeingivande som partiordförande.

Lika ansvarsfull som min tvååriga son.

Sedan har hon i princip NOLL erfaranhet av arbetslivet.
Hon är infödd i socialdemokratin, hon har ALDRIG haft en längre anställning, är inte universitetsutbildad, har bara glidit in på ett bananskal hos sossarna med pappas hjälp och hängt kvar.

En sådan människa ska alltså vara ledare för ARBETARpartiet.
Fast man aldrig har haft någon rikitg längre anställning.

Fy fan blir så trött varje gång jag ser idioten.

Gillade inte Göran Persson heller, MEN han var i allafall intelligent och kompetent, samt att han kunde föra sig bra på den internationella scenen.
Tänk Mona på toppmöte med Obama och Co..

Svensk politik är bara ett stort skämt, Reinfeld och hans polare som jag röstade på i förra valet har bevisat att de inte kan sköta Sverige bättre än Sossarna.
Som att välja mellan pest och kolera.

Nej nu får man rösta på något missnöjesparti nästa val tyvärr..
SD är uteslutna, så får väl bli piratpartiet *suck*

Kan nog inte hålla med mer. Jag vill inte se Mona Sahlin som statsminister. Även om jag aldrig röstat på borgare. Så det blir piratpartiet för mig med...

Medlem

Fargo? som i UT2k3? )


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Finns Ny demokrati kvar ?
Bert Karlsson och Ian wechtmeister eller hur han nu stavas var ju 2 roliga snubbar.

Skriv svar