Medlem
Tab -leken

Har för mig att det har funnits en sån här tråd, har sökt men ej funnit! (Deja vu) (igen)

Den går helt enkelt ut på att jag postar en tab, sedan så spelar du in när du spelar kanske 10-20 sek av denna tabben. Denna person får sedan posta en ny tab!

Det krävs ingen inspelningsstudio för detta utan det är bara att ta mobilen, micen etc.

Regler:
Har ingen spelat tabben inom 24h så är det fritt fram att posta en ny.
Ingen off-topic.
Försök att inte posta för svåra tabs.
Länka till låten i tabben på valfri sida med stream.

Det är Bas och Gitarrtabs som gäller.

HAVE FUN 8)

Länkar till sidor:
Ultimate Guitar

Youtube

Tab: [http://www.ultimate-guitar.com/tabs/e/ebba_gron/800_grader_ver3_tab.htm 800
Grader]

Stream


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Omöjligt att spela en låt bara genom att titta på tabs till den. Länka till själva låten också så man kan höra den.

Kul ide med tråden, ska försöka bidra med lite gitarr lirande.

Edit: uppladdning.com vill inte ladda upp mina grejer.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

Omöjligt att spela en låt bara genom att titta på tabs till den. Länka till själva låten också så man kan höra den.

Kul ide med tråden, ska försöka bidra med lite gitarr lirande.

Edit: uppladdning.com vill inte ladda upp mina grejer.

Får ändra lite i reglerna, lägger till att man ska länka till låten på youtube eller liknande.

Ang. uppladdning så är nog youtube smartast ändå?

Gör en stillbild i paint och smäll ihop det i movie maker.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Main riffet till 800 grader...

Lirar på el-gitarren in direkt in till PCn.

NY LÅT:

Forty Six and Two Av Tool

[http://www.youtube.com/watch?v=Tja6_h4lT6A]

Spela bass introt.


signatur

<3

Medlem

Nice idé, synd att inte fler nappat. Försökte mig på din låt urken men tyckte det var för svår!

Medlem

Lägger upp en ny, lättare och ser om någon nappar.

Melvins - Lizzy

Tab
[www.grooveshark.com] har all världens musik att streama, sök på Melvins Lizzy för att lyssna.

Edit: Använd helst öronen mer än tabulaturen, tabs är sällan korrekta.


signatur

<3

Medlem

Sisådär, tagit ett tag. Fixat adapter till dator så jag kunde spela in med bättre ljud tänkte jag, sen kom det fram att jag inte behövde adaptern. Men nu har jag fått tummen ur och spelat in början av låten i alla fall.

Inte 100% korrekt kanske men men.

Videon hittas här och nästa låt upp är Metallica - Am i evil Tab

Har också märkt att tabs sällan är korrekta, lite tråkigt faktiskt. Har haft lite riffs som jag inte kommit underfund med förrens efter ett tag. Får snilleblixtar ofta, tack vare ditt sätt att spela 800 grader riffet kom jag på hur jag skulle göra för att det skulle låta rätt.

1
Skriv svar