Utveckla ett spel, vart börjar det?

Medlem
Utveckla ett spel, vart börjar det?

Ja vart börjar det egentligen? Det vanliga är väl att det börjar med en ide, men om man är förbi det stadiet.

Jag frågar, inte för att jag egentligen har någon tanke på att försöka gå vidare med detta, men jag sitter faktiskt på en ide som jag tror på. Den är både enkel till det att det säkert är enkelt och billigt att utveckla jämnfört med dagens spel, och dessutom simpel i sitt spelsätt och tilltalar nog en väldigt stor publik, unga som gamla.
Online, tävlingsbaserat.
Dessutom något som troligen vore perfekt för t.ex. playstation network eller xbox arcade.

Så nu sitter man här, "världens bästa ide", men ingen kunskap eller vetskap om något som har med spelutveckling att göra.

Vad är nästa steg i utvecklingen av ett spel?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

iden förbättras, och programmeringen börjar lite smått, för att se vad som är bra och inte.

Medlem

Jag kan tänka mig att man börjar med att rita upp nån form av story board. Det behövs ju konceptskisser så grafikerna vet vad dom ska bygga osv.


signatur
Medlem

animatörer, grafiker och programmerare börjar m.a.o. arbeta lite smått utefter det material som finns


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Känns ju som ett designdokument vore nästa steg.

1
Skriv svar