Battlefield: Bad Company 2

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av zauii89:

Vänd på steken , ge spelet 2/5 bara för att serverbrowsern för tillfället är kass är ju ännu mer fel, så fail på dig.

Ett onlinespel där onlinedelen fungerar dåligt i praktiken förtjänar ett dåligt betyg. Det är en väldigt enkel logik. Att basera sin bedömning av ett spel på en spekulativ teoretisk framtida situation skulle vara missvisande.

Jag spelade online i betan och på releasedagen, det fungerade utmärkt. En bedömning av ett spel på ett tillfälligt problem är ganska missvisande det med.

Medlem
Skrivet av toast:

skulle gärna se att någon som fick en kula rakt i ryggen föll ihop på momangen iställetför att bara snurra runt och lyckas få in ett skott mellan mina ögon samtidigt som jag sätter kula 2 och 3 i hans kropp, han överlever med 10% hp och jag dör då självklart genast.. Konstigt nog är detta fallet i de flesta fpser, sätter man inte headshotten så är man torsk, borde spela mer roll vem som träffar först, kunde oxå innebära mindre ninja rusher om även en kula i låret eller tex i höften kunde iaf tillfälligt sänka dig till marken direkt efter träff?

Det är för mig helt obegripligt hur folk skriver många liknande inläg och gnäller om att dom inte kan döda folk om dom inte kör hardcore.

är inte ditt scenario ovan precis som man VILL ha det? Den som kan sikta vinner duellen. Hur kan folk tycka det är kul med att kör ett mode där vilken randomspray som helst kan döda dig?

Och med det jag menar inte jag själv är speciellt bra, tycker bara det är så tråkig när man provar hardcore och märker hur många man själv dödar med tur endast.

Medlem

Bästa FPS-spelet jag någonsin spelat. Folk säger att menyerna och browsern är rent skit, och jag håller med. Men spelet själv är i en liga för sig...

Och nej, jag tycker inte att man tål märvärdigt mycket i BC2. Efter att ha låst upp några riktigt grymma vapen och magnum ammo så tycker jag att folk faller som flugor.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

I artikeln står det om att fältskären har tung kulspruta osv... Men det finns ju inte en enda sjukvårdare i hela spelet som bär runt på en tung kulspruta. Alla har de någon variant av lätt kulspruta.

Inaktiv
Skrivet av Kinne:
Skrivet av toast:

skulle gärna se att någon som fick en kula rakt i ryggen föll ihop på momangen iställetför att bara snurra runt och lyckas få in ett skott mellan mina ögon samtidigt som jag sätter kula 2 och 3 i hans kropp, han överlever med 10% hp och jag dör då självklart genast.. Konstigt nog är detta fallet i de flesta fpser, sätter man inte headshotten så är man torsk, borde spela mer roll vem som träffar först, kunde oxå innebära mindre ninja rusher om även en kula i låret eller tex i höften kunde iaf tillfälligt sänka dig till marken direkt efter träff?

Det är för mig helt obegripligt hur folk skriver många liknande inläg och gnäller om att dom inte kan döda folk om dom inte kör hardcore.

är inte ditt scenario ovan precis som man VILL ha det? Den som kan sikta vinner duellen. Hur kan folk tycka det är kul med att kör ett mode där vilken randomspray som helst kan döda dig?

Och med det jag menar inte jag själv är speciellt bra, tycker bara det är så tråkig när man provar hardcore och märker hur många man själv dödar med tur endast.

Även om det är "hardcore" man spelar så är det ju fortfarande den som kan sikta som vinner.
Bara för att du skjuter ut i tomma luften träffar du väl ingen, eller?
Tycker att det är kanon att de har lagt till ett "hardcore" läge. Trots allt, i en verklig situation är det den som träffar först som vinner...I princip oavsett vart på kroppen det träffar.

Inaktiv

Störtskönt spel, men varför i hela fridens namn måste man tömma ett helt magasin i varje gubbe för att dom ska dö?

Inaktiv

Jag håller med Red_warning. Spelet är en klass för sig men server browsern behöver en polering. Känns som EA stod för den och dice för resten

Vet ni om det manuellt går lägga till servrar till favorit listan? För jag verkar inte kunna lägga till favoriter. Och de tar ju några år å refresha server listan

Har ni några tips på bra servrar btw? Typ några svenska ena.

Medlem

Visst server browsern är lite klen just nu. Men det glömmer man snabbt när man väl kommer in. Enda jag har o klaga på är den jevla noob kanonen 40mm Grenade Launcher. Att det ska ta DICE 4-5 patchar varje gång de släpper ett nytt BF att balancera den. Det är samma som innan. Bara den som blir träffad tar skada, när personen som skjutit står ansikte mot ansikte. Annat än det är spelet lätt det bästa MP spel jag spelat på länge.

Medlem

MP får en 4a av mig, överbelasnings problemet är frustrerande samt att jag förstår inte varför inte klasserna kan sparas då man byter server. Sjukt irriterande att behöva göra om allt från början. Är dessutom glad att jag har ett G15 och kan se min ping ingame, för det va tydligen för mycket begärt att ha med.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av inzani:

Har ni några tips på bra servrar btw? Typ några svenska ena.

Battlefield Gotland har haft underbara servrar sedan BF2. Spelade mycket på BfG:s servrar under betan.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Förstog att nån skulle börja skriva skit

Förstod att kebbe skulle skriva skit, som alltid.

haha, han är ett litet troll den där Kebbe ;P

Inaktiv
Skrivet av redruM:

Som vanligt så får man dra av en poäng eller två, eftersom Sveriges (kanske gäller alla länders förresten) spelrecensenter alltid plusar på några extra poäng enbart för att spelet är från landet de själva kommer ifrån. Jag är inte på något vis COD-frälst men nej, det här var faktiskt inte bättre än COD. Vapnen känns plastiga och eldljudet känns artificiellt. Jag hade gett det 3.5 i betyg!

Om man jämför vapnets ljud i BF med CoD så vinner BF helt klart! Antagligen så har du inget vett i ditt huvud om du säger att vapnens ljud känns artificiellt!

Ditt argument är att "Vapnen känns plastiga och eldljudet känns artificiellt." och för att din uppfattning av vapnerna känns "plastiga" ska den få 1.5 poäng mindre i betyg? Det går inte ihop. Jag tycker att BFBC2 är grymt mycket bättre än CoD MW2, och dels är det på grund av den stora öppna ytan. För en gång skull kan man görra sig och spela en riktig sniper än en CoD sniper i små CS-banor.

Inaktiv
Skrivet av trasen:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Förstog att nån skulle börja skriva skit

Förstod att kebbe skulle skriva skit, som alltid.

haha, han är ett litet troll den där Kebbe ;P

+1. Den där Kebbe alltså! -.-

Medlem

Spelet i sig är okey, men allt innan man väl är inne på servern är ruskigt dåligt.

Varför kan man inte vara välja att man inte vill se servrar med högre ping än typ 50 och varför ska allt ta så galet lång tid. Känns som man hinner gå i pension innan man hittar en server som faktiskt går att ansluta till.

Medlem

Älskar spelet! Värt en 5a! Tråkigt med serverbläddraren bara.

Är det nån som vill ha ett kul gäng att spela med?

Kolla in [http://www.sotklan.se/] - Swedish Online Team. Vi söker medlemmar till BFBC2. Det är ganska kravlöst och vi spelar bara för att det är kul. Läs lite och se om det är nåt som passar dig. Gå in på kontakt om du vill joina!


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Det är rörande :'(

JAG ÄR KÄR <3

Medlem

Underbart spel! Hardcore är skitkul!

Inaktiv

Har hunnit spela både Modern Warfare 2 och Bad Company 2 - båda två i båda dess lägen i form av multiplayer och single player. Och ärligt talat så är det onekligen så att EA och DICE återigen har slagit Infinity Ward på fingrarna rejält.
Härlig recension för övrigt.

Medlem
Skrivet av Kveldulver:
Skrivet av Kinne:
Skrivet av toast:

skulle gärna se att någon som fick en kula rakt i ryggen föll ihop på momangen iställetför att bara snurra runt och lyckas få in ett skott mellan mina ögon samtidigt som jag sätter kula 2 och 3 i hans kropp, han överlever med 10% hp och jag dör då självklart genast.. Konstigt nog är detta fallet i de flesta fpser, sätter man inte headshotten så är man torsk, borde spela mer roll vem som träffar först, kunde oxå innebära mindre ninja rusher om även en kula i låret eller tex i höften kunde iaf tillfälligt sänka dig till marken direkt efter träff?

Det är för mig helt obegripligt hur folk skriver många liknande inläg och gnäller om att dom inte kan döda folk om dom inte kör hardcore.

är inte ditt scenario ovan precis som man VILL ha det? Den som kan sikta vinner duellen. Hur kan folk tycka det är kul med att kör ett mode där vilken randomspray som helst kan döda dig?

Och med det jag menar inte jag själv är speciellt bra, tycker bara det är så tråkig när man provar hardcore och märker hur många man själv dödar med tur endast.

Även om det är "hardcore" man spelar så är det ju fortfarande den som kan sikta som vinner.
Bara för att du skjuter ut i tomma luften träffar du väl ingen, eller?
Tycker att det är kanon att de har lagt till ett "hardcore" läge. Trots allt, i en verklig situation är det den som träffar först som vinner...I princip oavsett vart på kroppen det träffar.

Nu är det ju så att detta inte är verkligheten.
Normal mode är jävligt random.

Medlem

*Argh* Man bli så jävla less. Man sitter och lirar, gör en massa sköna moves, slaktar en, förnedrar två sen blir man disconnected.


signatur

living let die

Medlem

kan inte logga in... vafan håller EA på med?, vart såhär i 2 dagar nu....

Medlem

Hardcore servers med 8vs8 har vart roligast hittills. Testade en 16vs16 server och det var inte lika kul, kändes lite väl grötigt och det var spawn rape hela tiden.

Inaktiv
Skrivet av realin:
Skrivet av JaZzE:

Hej va bra att ni testar multiplayer! Vi är några 100000 personer som har spelat single player i väntan på den här recensionen. Tack, nu ska jag genast hoppa in och spela multiplayer.

Haha, tönt.

Skrivet av jompadoddle:

Ett spel från Dice som får 5/5 på fz, hade aldrig kunnat gissa...

Jo för det är ju bara spel från DICE som för 5/5.

+1
Hahaha, du gjorde min dag!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Hardcore servers med 8vs8 har vart roligast hittills. Testade en 16vs16 server och det var inte lika kul, kändes lite väl grötigt och det var spawn rape hela tiden.

Har inte hänt för mig nån gång, bara kanske du som är dålig...


signatur

B lup

Medlem

Är så jäkla nöjd Förbokade i början av november på PC och ångrar mig inte


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Detta köper jag i butik imorgon. DICE har producerat en majoritet av mina FPS-favoriter och BC2 lär inte göra mig besviken. Plus i kanten för att det är svenskproducerat - även om pengarna kommer från USA. Egentligen är det väl skit samma vem som tillverkar spel så länge man gillar dem men personligen tycker jag att det är roligt att DICE fortsätter att leverera bra spel.

Medlem

De har ivf släppt detta för tidigt, mycket som går att slipa på.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem
Skrivet av klogg:
Skrivet av dosman:
Skrivet av zauii89:

Vänd på steken , ge spelet 2/5 bara för att serverbrowsern för tillfället är kass är ju ännu mer fel, så fail på dig.

Ett onlinespel där onlinedelen fungerar dåligt i praktiken förtjänar ett dåligt betyg. Det är en väldigt enkel logik. Att basera sin bedömning av ett spel på en spekulativ teoretisk framtida situation skulle vara missvisande.

Jag spelade online i betan och på releasedagen, det fungerade utmärkt. En bedömning av ett spel på ett tillfälligt problem är ganska missvisande det med.

Kunde inte aldrig i mitt liv kommit på ett sådant svar... Klogg, du vinner internet-poäng inatt! ^^

Medlem

Jag har alltid velat rösta på recensioner/spel som denna. Hur går det till?

Det är "läsarnas betyg" jag pratar om.

Medlem
Skrivet av Kinne:
Skrivet av toast:

skulle gärna se att någon som fick en kula rakt i ryggen föll ihop på momangen iställetför att bara snurra runt och lyckas få in ett skott mellan mina ögon samtidigt som jag sätter kula 2 och 3 i hans kropp, han överlever med 10% hp och jag dör då självklart genast.. Konstigt nog är detta fallet i de flesta fpser, sätter man inte headshotten så är man torsk, borde spela mer roll vem som träffar först, kunde oxå innebära mindre ninja rusher om även en kula i låret eller tex i höften kunde iaf tillfälligt sänka dig till marken direkt efter träff?

Det är för mig helt obegripligt hur folk skriver många liknande inläg och gnäller om att dom inte kan döda folk om dom inte kör hardcore.

är inte ditt scenario ovan precis som man VILL ha det? Den som kan sikta vinner duellen. Hur kan folk tycka det är kul med att kör ett mode där vilken randomspray som helst kan döda dig?

Och med det jag menar inte jag själv är speciellt bra, tycker bara det är så tråkig när man provar hardcore och märker hur många man själv dödar med tur endast.

Alla vet väll var man ska sikta, och med mus är det inte så svårt? vissa är bättre på det, har bättre ping etc, Men visst f.n spelar turen in även här om du får in ett perfekt headshot eller inte?

Det jag menade är när du får överasknings momentet på din sida, du hamnar bakom din fiende och saken borde vara klar, men med lite flyt snurrar han runt medans han blir genomborrad av kulor och lyckas få till den där viktiga huvudträffen när han igentligen borde skrika av smärta av de kulor ritat en smiley i hans rygg...

vore det inte bra med nån typ av reaktion när man träffar nån annastans än huvudet? jag menar inte att alla kulor skulle vara dödande, men man kanske kunde trilla om man sprang, nån sekund sjunka ihop åt något håll för att visa träffens verkan och effekt? Men jag förstår att det finns flera E-sport fans som häldre gör Raket-hopp över hela banan.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skriv svar