Första bilderna på Crysis 2

Medlem

Blir att uppgradera hela datorn om man ska skaffa det här:)

Inaktiv

snälla hoppas det använder motorn till något annat också

Medlem

Ett "måste ha" -spel

Medlem

Hoppas på mer spel denna gång och mindre grafikdemo
Ser helt okej ut iaf..

Medlem
Skrivet av Mahone:

Detta är in-engine, vilket motsvarar samma kvalité som ingame, saknar bara HUD.

På denna bild ser att de är från first-person vy
http://i035.radikal.ru/1003/02/f96fab111387.jpg

Detta är hur de kommer se ut när vi spelar de på maxad grafik och jag kan knappt vänta. Kan dock inte vänta på att behöva lägga ut flera tusen på en ny dator :\

Det där ser ju så klart inte bra ut för 5 öre... bättre du väntar på ett annat spel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag tänkte bara lägga till lite information som verkar ha missats i tidigare inlägg.

Med tanke på att spelet kommer att komma ut på PS3, X360 och PC baserad på exakt samma kodbas så behöver ni inte oroa er för att behöva köpa er en ny grym monsterburk om ni har uppdaterat någorlunda nyligen.

Om spelet rullar på en PS3'a så kommer det fungera på er PC. Men givetvis så kommer det att finnas ett brett utval av options så kommer få den tuffaste hårdvaran att gå på knäna. Men bara om man själv vill det.

Alla bilder som är postade här är in-game-bilder, bara det att HUD'n e borttagen. Och för er nyfikna så kan jag personligen säga att spelet ser riktigt riktigt sweet ut in-game med bra flyt.

Medlem
Skrivet av chimaera:

Jag tänkte bara lägga till lite information som verkar ha missats i tidigare inlägg.

Med tanke på att spelet kommer att komma ut på PS3, X360 och PC baserad på exakt samma kodbas så behöver ni inte oroa er för att behöva köpa er en ny grym monsterburk om ni har uppdaterat någorlunda nyligen.

Om spelet rullar på en PS3'a så kommer det fungera på er PC. Men givetvis så kommer det att finnas ett brett utval av options så kommer få den tuffaste hårdvaran att gå på knäna. Men bara om man själv vill det.

Alla bilder som är postade här är in-game-bilder, bara det att HUD'n e borttagen. Och för er nyfikna så kan jag personligen säga att spelet ser riktigt riktigt sweet ut in-game med bra flyt.

De släpper ju spelen till konsolerna oavsett om de lyckas få dem att flyta eller inte..

Inaktiv

Nej, det stämmer inte. För att kunna få släppa spelet så måste de bli godkända av både Sony och Microsoft. Dålig framerate = tillbaka till ritbordet.

Men det flyter på bra i spelet, så det kommer nog inte bli några problem.

Medlem
Skrivet av chimaera:

Nej, det stämmer inte. För att kunna få släppa spelet så måste de bli godkända av både Sony och Microsoft. Dålig framerate = tillbaka till ritbordet.

Men det flyter på bra i spelet, så det kommer nog inte bli några problem.

Verkar ju faktiskt vettigt dock verkar det inte vara alla som följer det. Spelade Tony Hawk Project 8 med en polare på hans 360, fpsen var väldigt låg när man körde två spelare.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av chimaera:

Jag tänkte bara lägga till lite information som verkar ha missats i tidigare inlägg.

Med tanke på att spelet kommer att komma ut på PS3, X360 och PC baserad på exakt samma kodbas så behöver ni inte oroa er för att behöva köpa er en ny grym monsterburk om ni har uppdaterat någorlunda nyligen.

Om spelet rullar på en PS3'a så kommer det fungera på er PC. Men givetvis så kommer det att finnas ett brett utval av options så kommer få den tuffaste hårdvaran att gå på knäna. Men bara om man själv vill det.

Alla bilder som är postade här är in-game-bilder, bara det att HUD'n e borttagen. Och för er nyfikna så kan jag personligen säga att spelet ser riktigt riktigt sweet ut in-game med bra flyt.

De släpper ju spelen till konsolerna oavsett om de lyckas få dem att flyta eller inte..

De släpper ju spelen till PC även om de flyter eller inte med...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av chimaera:

Nej, det stämmer inte. För att kunna få släppa spelet så måste de bli godkända av både Sony och Microsoft. Dålig framerate = tillbaka till ritbordet.

Men det flyter på bra i spelet, så det kommer nog inte bli några problem.

Där bra framerate = 20 fps då eller? såg nyligen gameplayvideos på bad company 2 till PS3 och XBOX och det var ingen vacker syn i multiplayer. När det spelar roll, dvs då det händer coola saker på skärmen, hänger inte konsolerna med.. Gears of war är ett annat praktexempel.

Men jag kanske är extremt känslig, tycker att hela spelkänslan går i botten när spelen inte har ett konstant flyt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av chimaera:

Jag tänkte bara lägga till lite information som verkar ha missats i tidigare inlägg.

Med tanke på att spelet kommer att komma ut på PS3, X360 och PC baserad på exakt samma kodbas så behöver ni inte oroa er för att behöva köpa er en ny grym monsterburk om ni har uppdaterat någorlunda nyligen.

Om spelet rullar på en PS3'a så kommer det fungera på er PC. Men givetvis så kommer det att finnas ett brett utval av options så kommer få den tuffaste hårdvaran att gå på knäna. Men bara om man själv vill det.

Alla bilder som är postade här är in-game-bilder, bara det att HUD'n e borttagen. Och för er nyfikna så kan jag personligen säga att spelet ser riktigt riktigt sweet ut in-game med bra flyt.

De släpper ju spelen till konsolerna oavsett om de lyckas få dem att flyta eller inte..

De släpper ju spelen till PC även om de flyter eller inte med...

PCn kan du ju ändå bygga om efter behov, konsolerna är som de är hårdvarumässigt..

Inaktiv

@Qrush: Visst e det så att en del spel klarar sig förbi checkarna även fast deras FPS e riktigt dålig.

@Hipshot: Jo, men du kan ju som sagt uppgradera din dator.

@HataMoto_: Frameraten e iofs inte allt. Om det känns som att spelet flyter på även fast det bara rullar i 25 FPS så spelare det ju ingen roll. Men jag skulle dock hävde att 30+ FPS på en konsoll generellt e en FPS som inte kommer att störa spelupplevelsen. Men det i min uppfatttning. Både MS och Sony's beskrivning av reglerna gällande FPS e ganska flummiga.

Inaktiv

Bilderna är in-game med huden borttagen så ni vet.
Spelet kommer funka på xbox360 och ps3 så då bör det funka på eran PC. Men ni kommer inte få samma grafik som den i bilderna.

Det finns spekulationer på att varje hus kommer vara utforskningsbar och att alla miljöer är förstörbara. Så kallad Structure Procedural system.

http://www.youtube.com/watch?v=AtC0lpKKE38

Kolla videon här. Skälet till dessa spekulationer är att han som gjorde det systemet nu är lead designer på crytek.

Crytek har nu en optimiserad motor som klarar urbana miljöer / rymd (zerograv ) / snö (då också öken) som ligger åratals framför andra företag.

Hoppas de lyckas ordentligt nu.

Och för er som tycker det är "fult". Vad sägs om att ni tar och spelar spelet någon gång?

http://www.youtube.com/watch?v=6S3ORDHkQiA
http://www.youtube.com/watch?v=3D6ukuohk2U&feature=related

Medlem

ohh har fortfarande mardrömmar om crysis 1 och uppdraget där man simmar i rymdskeppet, sämsta uppdraget i spelhistorien. Bra grafik är verkligen inte högst på listan, manuset i singelplayer är verkligen a och o imo för att det ska bli roligt. Men förhoppningsvis blir det bättre denna gång.

Medlem
Skrivet av highspeed:

ohh har fortfarande mardrömmar om crysis 1 och uppdraget där man simmar i rymdskeppet, sämsta uppdraget i spelhistorien. Bra grafik är verkligen inte högst på listan, manuset i singelplayer är verkligen a och o imo för att det ska bli roligt. Men förhoppningsvis blir det bättre denna gång.

haha, fett fail på det uppdraget!

Håller helt med dig, Grafiken gör inte ett roligt spel när manuset och gameplay suger.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Grand theft Crysis

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Slimebeast:

Inte alls särskilt snyggt.

Träden är plottriga.
Texturerna matchar inte varandra.
Backdropen är jättesuddig.
Kontrasten är ful.

Det måste vara jätteskönt att ha förmågan att missa alla styrkor i nånting och bara se det negativa?

Själv gillade jag ettan som spel och gillar grafisk utveckling så detta blir intressant för min del.

Ja det är jätteskönt.

Jag gillar oxå grafisk utveckling, men det kan jag inte så på dessa screenshots. Totalälskar träd och djungel med.


signatur

Memento Mori

Medlem

alla ni som pissar och bölar och dissar detta redan nu.

vad hade ni väntat er vad kräver ni av ett spel fotorelistisk kvalite i grafik? riktiga träd djur männskor?
det är ett spel för helskotta duger det inte skit i det då fattar inte att folk dissar detta utan ens sett en trailer eller nåt????
jag lär köpa detta så söker som solen stiger upp!!!
dessutom lär cryengine 3 enligt va djag förstått vara lättare på hårdvaran än cryengine 2 var då samma motor används på PS2 360 och PC så era datorer som ni köpt idag lär kalra detta spel på ganska bra fps.
om nu inte det finns en cryengine 4 för PC då lär ingen dator de närmsta åren klara av detta.

Medlem

Hoppas de finslipar MP. Det är ju oftast det som håller uppe livslängden

Medlem
12
Skriv svar