Se CryEngine 3 i aktion

AW8
Medlem

Om FZ ger Crysis 2 minst 4/5 och PC Gamer ger det minst 85% blir det köp direkt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Det är nice att Crytek fortsätter att pressa spelgrafiken. Hur lång tid det kommer att ta innan Crysis grafiken blir standard återstår att se. Det är sjukt att Crysis efter 3 år fortfarande är världens snyggaste spel och bara väldigt få kommer ens nära. Det näst snyggaste spelet borde nog vara KZ2 eller möjligtvis Uncharted 2.

Medlem

va! 3år redan O_O herregud vad tiden har gått fort

ser fram imot C2!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Man tackar.


signatur
Inaktiv

Fy fan dom vet hur man gör grafik mortorer ^^
men hyr in en annan kille på story och skit i Nanosuit o skit

Hatar overpower killar med super vapen....
ge mej något trovärdigt

Därför inget spel slår Mafia city of lost heaven

Medlem
Skrivet av IceMan:

va! 3år redan O_O herregud vad tiden har gått fort

ser fram imot C2!!

Nej det är inte 3 år sedan Crysis släpptes. Det är 2år och ca 4 månader sedan (mitten av november 2007).

Skrivet av walter_iego:

Visst är det snyggt, men hurvida ljuset reflekteras över en gruspartikel kommer inte att göra spelet bättre...

Jo tyvärr gör det det. Visst vill man ha fin grafik men jag skulle hellre vilja att de gjorde spel som fokuserade på annat än grafik. Bara en liten grej liksom: denna trailer var mestadels ljus och trevlig, gör fler sådana spel. Inte i djungeln, det är tråkigt men som i Mirrors Edge fast med folk på gatorna etc.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av KlosterKatten:

Såg inte så otroligt mycket skillnad om jag ska vara ärlig.

Det är ju definitivt en skillnad, men fråga är om det är värt prestandan man lär förlora?
Sedan hoppas jag att dom skiter i att göra ett Crysis 2 och istället bara säljer motorn. Dom kan göra en rätt vacker motor men inte fan kan dom göra spel.

Håller med... Crysis sög och så skyller de på piraterna... FarCry var ju dock ett helt ok spel. Har inga höga förväntningar på Crysis 2 dock... Men coda motorer kan de ju uppenbarligen...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av Panimala:

"Demonstrationen körs på pc. Motorn kommer även driva spel på Xbox 360 och Playstation 3, och hur de kommer se ut återstår att se."

Åh fy fan.

Redan?

Medlem

Påpekar precis som någon annan här att det är MOTORN som ska fokuseras på, INTE något spel. Vet man inte vad man ska titta efter tror jag heller inte man blir imponerad.

Jag vet ingen annan motor som klarar av att hantera ljus på detta sätt? Men är heller inte så väldigt uppdaterad på de grafik-motorer som är på gång just nu. Tycker själv CryEngine 3 är väldigt imponerande och tycker det är skönt att utvecklingen går framåt, förstår inte vad ni menar med att de borde stanna upp.

Sedan är det ju über tydligt att Crytek vill att denna motor ska locka andra företag på ett större sätt än innan, så tänk inte så mycket på Crysis, tänk mer på vad som kan göras med motorn.

Medlem

Alltså den här motorn är ju sjuk, riktigt läcker demo.
Var ska det här sluta?

Medlem

Imponerande video! Kommer väl inte kunna användas i några större miljöer, men kan tänka mig att "korridorshooters" kan bli väldigt, väldigt snygga och inlevelserika med den motorn.

Inaktiv

Att folk bara tänker på spelandet och inte att Crysis 2 motorn pushsar gränserna även fast spelmarknaden allt mer anpassar sig till konsolernas standard. Vi har ju riktig bra grafik idag så förbättringar kommer vi inte att lägga så stor märke till, tills vi har något riktigt revolutionerande. Satt mig ner och för någon dag sedan och spelade en massa spel från 2005, hade nästan tok glömt bort hur dålig grafiken var för bara 5år sedan. Det har verkligen hänt mycket sedan dess, dock kan jag tycka att vi fortfarande är kvar runt 2007 när det gäller grafik idag eftersom det inte kommer något bättre än Crysis. Det har inte hänt mycket på 3år medan det gick tok fort i början på det förra decenniet. Såna här förbättringar är välkomnande!


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Vart kommer bilden till nyheten ifrån? Videoklipp eller screenshot plx!

Medlem

kommer man kunna spela också eller är det enbart ögongodis som hackar förbi i 3fps?

Medlem

Oavsett om det var bra eller ej så såg det ut som skit och tre år tillbaka i utvecklingen av techdemos. Visst, ljussättningen var kanske bra för de technördar som förstår det, men vanliga techdemos brukar vara snygga som Adriana Lima, så det är klart att vi som inte fattar jota av tekniken bakom blir besvikana när vi får Molly Ringwald.

Medlem

Någon mer än jag som tänkte på Assassin's Creed II?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

jag tänkte på en viss rocket arena map

Medlem

Vart kommer bilden till nyheten ifrån? Skulle så gärna ha den högupplöst

Medlem

bättre grafik till folket

Medlem

Eftersom någon tomte insisterade på att ta bort mina inlägg hela tiden så jag letade upp det själv istället kan jag tala om att screenshotet i nyhetsbilden kommer från http://www.crytek.com/fileadmin/user_upload/inside/presentati...

Inaktiv

Är jag den enda som tyckte Crysis var ett väldigt bra spel även utan grafiken, var enligt mig den perfekta kombinationen mellan linjärt och openworld. Spelet var tillräckligt linjärt för att kunna föra en effektiv story samtidigt som världen var tillräckligt stor att kunna använda strategi när du ska infiltrera, dra upp nivån på Delta och det är mys.

Var dock irriterande med utomjordingarna och jag är rädd för tvåan kommer fokusera mer på utomjordingar än på Koreaner, vet inte hur dom skulle kunna få Nordkorea att invadera New York...

Medlem

Ser riktigt bra ut och imponerande prestanda.
Tycker man att "det" ser ut som skit så kollar man nog inte på tekniken.

Men detta är nog inte så intressant för random gamer.

Medlem

Det enda jag tänkte på under filmen var:
"Let there be light."


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

hade hoppats på fotorealistiska texturer.


signatur

Säkerställ utvecklingen av Interstellar Marines! Pre-order!

12
Skriv svar