Steam på väg till Mac?

Medlem

Spelat TF2 genom Crossover på min macbook. Flöt bättre än min förra speldator så att mac inte ska klara spel är skitsnack. Nu kör jag dock mest spel genom bootcamp men vore underbart att ha steam i mac utan att behöva köra det genom crossover.

Löjligt tjafs om mac och pc. Jag tycker om bägge, kommer inte lämna mac på ett tag dock då jag tycker det är mycket snabbare, snyggare, enklare och främst stabilare. Men skulle pc komma med bättre alternativ nästa gång jag kollar på en ny dator så är jag inte emot det. Är inte så trångsynt som vissa här som inte vågar gå mellan plattformar.

Medlem

Har svårt att se Steam på mac, inte för att jag har något emot det men vad finns det för spel till mac? Blizzard kör ju sitt eget race of säljer inget genom steam och kommer förmodligen aldrig att göra det heller. Sen återstår väl EA som har ett par titlar men frågan är om det är tillräckligt för att köra det på mac?

Intressant iaf.

Inaktiv
Skrivet av tankare:

Har svårt att se Steam på mac, inte för att jag har något emot det men vad finns det för spel till mac? Blizzard kör ju sitt eget race of säljer inget genom steam och kommer förmodligen aldrig att göra det heller. Sen återstår väl EA som har ett par titlar men frågan är om det är tillräckligt för att köra det på mac?

Intressant iaf.

Finns massor av spel till Mac. Kolla bara den här sidan http://www.apple.com/games/articles/

Många/de flesta av dom finns redan på Steam i PC version.


signatur

dare to be bold

Medlem

Trist att en del är så negativa mot utvecklingen av Mac-tjänsten. Det kommer ju knappast drabba er negativt på något större plan, ni behåller ju er tjänst som den är men vi Mac-användare får däremot något vi saknat. Jag gick personligen över till Mac några veckor sedan och är väldigt intresserad av att spela på datorn, den har ju prestandan så jag är väldigt positivt inställd!

Medlem

Tycker det är en konstig diskussion. Varför skulle det vara dåligt att nånting kom på en annan platform än windows (läs: inte PC som alla skriver). OS X är ett riktigt smidigt och bra OS, den enda nackdelen är att den kräver Apples burkar. Så är man som jag och har en Macbook som bärbar dator så är det ju oerhört smidigt om Steam och andra speltjänster kommer direkt till den, istället för att jag skall behöva ha en windowsinstallation som tar upp en massa plats.
För det är bara när det gäller spel som windows i nuläget har en fördel mot Mac OS X, enligt min åsikt.
Då Macarna numera kör intel-processorer går det rätt lätt att porta många spel, så det finns redan idag en hel del lir att välja bland. Eller så kan man installera en hel del windowslir via CrossOver.

Inaktiv
Skrivet av Toobie:

Finns massor av spel till Mac. Kolla bara den här sidan http://www.apple.com/games/articles/

Massor är väl att ta i, men visst finns det spel till Mac. Väldigt långt ifrån det utbud som finns till PC dock.

Köper man en dator för att spela spel ska man köpa en PC om det är huvudsyftet. Är däremot spel långt ner på prioriteringslistan så fungerar Mac fint som alternativ. Det går förstås att köpa en licens och installera Windows på Mac också.

12
Skriv svar