Ingen HD-installation för God of War III
Eh, the "language add-on"? Men varför, bara för att man kan fylla en skiva med massa "extra" så kanske det inte behövs. Fansen vill ha det gamla och beprövade.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Jag förstod ingenting (varför skulle det inte vara HD upplösning i God of War 3? Och vaddå "installation"?), förkortningen för hårddisk är HDD så vitt jag vet vilket står för "hard disk drive". Vanligtvis kommer man inte på egna förkortningar om det redan finns en sådan.
Jag förstod ingenting (varför skulle det inte vara HD upplösning i God of War 3? Och vaddå "installation"?), förkortningen för hårddisk är HDD så vitt jag vet vilket står för "hard disk drive". Vanligtvis kommer man inte på egna förkortningar om det redan finns en sådan.
Måste faktiskt instämma här, undrade vad sjutton som menades först med. Att kalla en HDD för HD är om inte väldigt udda; väldigt konfunderande då HDD och HD betyder helt skilda saker.
Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad
Tycker inte rubriken kan misstolkas.
Instämmer. Det bör inte behövas överdrivet mycket hjärnaktivitet och läsförståelse för att koppla sammanhanget.
Men visst, lika bra att ändra kanske? HD brukar ju vara förkortning på både Harley Davidson och Högsta Domstolen..
PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP
HD = HårdDisk
HU = Högupplöst
Är ju på svenska!
-----
Värsta med PS3an e fan att installera varenda spel, på Xboxen har man ju iallafall ett val att sätta igång ett spel på 5s men med dvdläsaren som gör oljud. På PS3an får man vänta i 30min innan man kan sätta igång och spela en snabb runda, om man inte redan har spelet installerat på hårddisken.
Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad
Jupp, jag vill kunna installera alla mina PS3-spel, och på så sätt ge skivläsaren mindre belastning då den inte behöver läsa därifrån hela tiden. Jag är mer rädd att lasern i PS3an ska braka ihop än YLOD. Sony har ingen speciellt bra historia när det gäller lasern i varken PS1an eller PS2an.
Och håller med om att rubriken inte kan misstolkas.
HD = HårdDisk
HU = Högupplöst
Är ju på svenska!
HarDDrive/HårDDisk har samma förkortning på engelska och svenska
Nej. Hard Disk Drive (HDD).
http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk_drive
PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP
Jupp, jag vill kunna installera alla mina PS3-spel, och på så sätt ge skivläsaren mindre belastning då den inte behöver läsa därifrån hela tiden. Jag är mer rädd att lasern i PS3an ska braka ihop än YLOD. Sony har ingen speciellt bra historia när det gäller lasern i varken PS1an eller PS2an.
Och håller med om att rubriken inte kan misstolkas.
Lasern har ju brakat ihop i en hel del ps3or redan. Främst på de första 60gb-versionerna.
Skulle faktiskt även jag vilja installera åtminstonde en del utav spelen på hårddisken.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
HDD kan man ju utläsa som Hard Disk Drive. På engelska.
Vad skulle ovanstående förkortning då bli på svenska? Hård Disk + ???
Tycker förkortningen HD funkar bra och förstår inte att folk kan bli så upprörda över nåt som man ändå fattar om man tänker på i vilken kontext det används.